رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور: با صرف 900 میلیارد تومان؛
خبرگزاری بسیج: رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در جلسه ستاد مرکزی برگزاری بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران گفت: خیرین مدرسه ساز در سال جاری 6 برابر دولت در امر مدرسه سازی تعهد داشتند.
کد خبر: ۸۹۹۱۹۱۰
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷

 به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ دکتر محمدرضا حافظی گفت: به لطف خداوند بزرگ مجموعه خیرین مدرسه ساز در قریب به 20 سال گذشته موفقیت‌های بسیاری داشته است. در سال گذشته دولت اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان در خصوص مدارس پیش بینی کرد اما خیرین مدرسه ساز 900 میلیارد تومان تعهد داشتند  یعنی 6 برابر بیشتر از دولت تعهد داشتند.

 

حافظی با اشاره به اعتبارات عمرانی کنونی در خصوص مدرسه سازی، خاطرنشان کرد: اکنون دولت 11 میلیارد تومان اعتبار در حوزه مدرسه سازی پیش بینی کرده است که با رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در حال رایزنی برای افزایش این اعتبارات هستیم.

 اکنون 5 هزار و 700 پروژه آموزشی نیمه تمام دولتی در کشور وجود دارد که خیرین سهم خود را پرداخت کرده‌اند و امیدواریم جشنواره بیستم خیرین مدرسه ساز باعث جذب مشارکت بیشتر خیرین شود.

 وی افزود: مدتی پیش در جشنواره خیرین مدرسه ساز چهارمحال و بختیاری مبلغ یک میلیارد تومان جمع آوری شد، اما پیشنهاد دادم با توجه به اینکه بسیاری از متمکنین اهل چهارمحال و بختیاری در تهران ساکن هستند این جشنواره در تهران هم برگزار شود که در آن جشنواره خیرین 14 میلیارد تومان و استانداری هم به همین میزان در امر مدرسه سازی مشارکت داشتند.

حافظی با بیان اینکه امکان برگزاری برخی جشنواره‌های استانی در تهران هم وجود دارد، گفت: باید این موضوع و فرهنگ را اشاعه دهیم و بتوانیم از پتانسیل افرادی که از استانها به تهران آمده و ساکن شده‌اند استفاده کنیم.

 خیرین مدرسه ساز در خارج از مرزها هم به فعالیت خود ادامه می‌دهند و تاکنون در کشورهای امارات، ترکیه و هندوستان مجامع خیرین را راه‌اندازی کردیم و در کشورهای کانادا، آلمان و امریکا نیز این مجامع را تسری خواهیم داد.

 

 

ارسال نظرات