معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی مطرح کرد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در حال حاضر ٥١٠ هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش آبیاری نوین هستند، گفت: ۱۵۰ هزار هکتار دیگر نیز در شرف پوشش آبیاری نوین هستند.
کد خبر: ۸۹۹۱۹۱۷
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ فتح‌اله حقیقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به سهم جهاد کشاورزی در تدوین سند امنیت غذایی پرداخت و گفت: امروز همه شاهدیم که جمهوری اسلامی ایران توانسته بیماری‌های واگیردار را کنترل کند و از این حیث جایگاه برتری نسبت به سایر کشورهای منطقه دارد.

وی افزود: آنچه که امروز در آن دچار مشکل هستیم و دنیا نیز کما بیش با آن مواجه است، ، موضوع بیماری‌های غیرواگیر است که نقش تغذیه در این بیماری‌ها غیرقابل انکار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: کم‌خوری و کمبود ریزمغذی‌ها و دیگری پرخوری ارتباط تنگاتنگی با تغذیه دارند، برهمین اساس نظام بهداشت، درمان و تغذیه در شرف تدوین سند امنیت غذایی است که به صورت استانی انجام می‌شود.

حقیقی با اشاره به وظایف سازمان جهاد کشاورزی در ارتباط با سند امنیت غذایی استان گفت: یکی از وظایف اصلی این سازمان در این راستا راهبرد بهره‌وری در حوزه کشاورزی، افزایش راندمان آبیاری، توزیع نهاده‌های با کیفیت کشاورزی، توزیع کودهای استاندارد، آبیاری نوین و ارائه فناوری‌های نوین است.

وی افزود: جهادکشاورزی پویا و فعال در زمینه این سند حرکت کرده است و مدیریت جدید نیز بایستی پویاتر در این زمینه گام بردارد؛ امروزه تولیدات کشاورزی در راستای سند امنیت غذایی در کشور ٢١میلیون تسن افزایش پیدا کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: افزایش ۱.۹ میلیون تنی شکر ما را به عرصه خودکفایی در این زمینه نزدیک می‌کند، همچنین تولید سه برابری دانه‌های روغنی نسبت به دهه‌های گذشته‌ گامی ارزشمند در این راستا است.

حقیقی با بیان اینکه در حال حاضر ٥١٠ هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش آبیاری نوین هستند، گفت: ۱۵۰ هزار هکتار دیگر نیز در شرف پوشش آبیاری نوین هستند که در مجموع ۶۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش این آبیاری قرار می‌گیرند، که این اقدام نیز گامی در راستای سند امنیت غذایی کشور است.

در این جلسه «مجید آنجفی» به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی معرفی و از «علی بابایی» تقدیر شد. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات