معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در بودجه سال آینده دو هزار و 500 میلیارد تومان  به منظور اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در کشاورزی برای استان‌های کشور در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۸۹۹۱۹۲۱
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمد‌‌علی جوادی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته در زمینه بهینه‌سازی مصرف آب به استان‌ها گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و ضرورت استفاده بهینه از آب، در بودجه سال آینده دو هزار و 500 میلیارد تومان  به منظور اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در کشاورزی برای استان‌های کشور در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این بودجه رقابتی است و هر استان می‌تواند سهم بیشتری از برداشت این اعتبار داشته باشد، امیدوارم که استان مرکزی بتواند از این سفره به صورت بهینه استفاده کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به دستاوردهای بخش کشاورزی در راستای اقتصاد مقاومتی، گفت: تا قبل از سال 92 سالانه میزان 7 میلیون تُن گندم وارد کشور می‌شد و بعد از گذشت چهار سال در این بخش علاوه بر رسیدن به خودکفایی توانستیم در حوزه صادرات نیز موفق عمل کنیم.

جوادی به تولید محصول شکر در کشور هم اشاره کرد و گفت:  امروزه میزان شکر تولیدی در کشور به یک میلیون و 950 هزار تُن رسیده و تلاش داریم تا این میزان تولید را به دو میلیون و 250 هزار تُن برسانیم، همچنین در زمینه خودکفایی دانه‌های روغنی نیز تاکنون گام‌های مطلوبی برداشته شده است.

وی افزود: استان مرکزی به واسطه آلودگی خاصی که در شهر اراک و حومه آن وجود دارد بایستی در بخش کشاورزی، رفع آلودگی و حفظ محیط زیست تلاش مضاعفی داشته باشد. خوشبختانه در این راستا گام‌‌های مثبتی برداشته شده و امیدواریم که با همکاری بخش کشاورزی و وزارتخانه اتفاقات بهتری در این استان رخ دهد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش توسعه منابع انسانی در دولت یازدهم و دوازدهم گفت: با وجود محدودیت‌های موجود در بودجه کشور و عدم وجود نقدینگی، تعداد 10 هزار نفر از مهندسین ناظر در سراسر کشور به بخش کشاورزی اضافه شدند.

جوادی ادامه داد: استفاده از پتانسیل نیروی انسانی جهت تجهیز، تغییر و بالا بردن راندمان مراکز کشاورزی است، امروزه در بسیاری از استان‌ها در این حوزه به مرحله مطلوبی رسیده‌ایم، ضمن‌ اینکه راه طولانی نیز در پیش داریم.

وی افزود: برای جوان سازی مدیران، سند توسعه جانشین‌پروری یا شایسته‌سالاری مدیران آینده تصویب و به اجرا رسید تا بتوانیم از ظرفیت‌های جوانان برای توسعه کشاورزی بهره بگیریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: متوسط بارندگی در استان یزد حدود 65 میلیمتر است و بهتر است برخی از مدیران به صورت میدانی از کشت گلخانه‌ای و طرح‌های نوین آبیاری استان یزد بازدید داشته باشند، این استان توانسته با استفاده از سیستم نوین آبیاری، محصولات زیادی را صادر کند.

جوادی ادامه داد: استان مرکزی نیز گام‌های مطلوبی در زمینه تولیدات گل، محصولات باغی و کشت و زرع برداشته است، اما انتظار می‌رود که این استان با متوسط 220 میلیمتر بارندگی، راندمان بیشتری در بخش کشاورزی از استان‌های خشکتر داشته باشد که این امر با تعامل و مدیریت سازمان اتفاق خواهد افتاد.

در این جلسه «مجید آنجفی» به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی معرفی و از «علی بابایی» تقدیر شد. 

 انتهای پیام/

ارسال نظرات