سید ساجد یعقوبی
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل:
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در رابطه با احداث یادمان شهدای بمباران اردبیل افزود: محل احداث یادمان شهدای بمباران اردبیل در محله یساول مشخص شده و بعد از آماده شدن طرح٬ این کار توسط شهرداری اردبیل اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۹۹۲۰۰۹
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹

یادمان شهدای بمباران اردبیل احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان اردبیل بعد از ظهر امروز با حضور استاندار اردبیل و ناخدا دوم قلی‌نژاد، نماینده فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال‌غرب کشور در استانداری اردبیل برگزار شد که در این جلسه مصوبات جلسه قبل این شورا و نیز احداث گنجینه عرفان شهدای نیروی دریایی و احداث یادمان شهدای بمباران اردبیل در دستور کار قرار گرفت.

اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای مقابله با تهاج فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: با توجه به هجمه های فرهنگی که از طرف دشمنان برای کم رنگ کردن یاد و خاطره شهدا انجام می شود٬ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و باید همه نهادهای فرهنگی و ارزشی دست به کار شده و در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تلاش کنند.

یاسر شاهی گفت: بزرگداشت روز شهدا٬ 23 اسفند ماه بوده و باید برنامه‌های این روز مورد ارزیابی قرار گرفته و به بهترین نحو انجام شود چرا که از جمله مهم‌ترین برنامه‌های زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدا در سطح استان اردبیل است که اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در کنار سپاه استان آمادگی برای همکاری به منظور برگزاری این برنامه‌ها را دارد.

وی افزود: احداث گنجینه عرفان به نام شهدای نیروی دریایی در اردبیل در دستور کار قرار گرفته و از مصوبات جلسه تیرماه امسال شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان اردبیل است که امیدواریم با همکاری شهرداری هر چه سریعتر به انجام برسد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل تصریح کرد: سال آینده جلسات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در راستای اجرای برنامه‌های تدوین شده برگزار می‌شود و تدوین برنامه‌های ترویج ایثار و شهادت توسط کارشناسان نخبه و تأثیرگذار این حوزه به انجام خواهد رسید.

تخصیص 600 میلیون ریال اعتبار برای احداث گنجینه عرفان شهدای نیروی دریایی

ناخدا دوم فضلی قلی‌نژاد نیز در ادامه جلسه شورای ترویج ایثار و شهادت با اشاره به احداث گنجینه عرفان شهدای نیروی دریایی در شهر اردبیل اظهار داشت: گنجینه عرفان شهدای نیرویی دریاییبه زودی در شهر اردبیل راه‌اندازی می‌شود که برای احداث و نصب این المان و یادمان میدان علی سرباز اردبیل در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای یادمان ناوشکن جماران در میدان علی سرباز اردبیل در دستور کار قرار گرفته است،‌افزود: در این زمینه مطالعات و بررسی‌ها با همکاری و تعامل شهرداری اردبیل صورت گرفته است و به زودی یادمان ناوشکن جماران در شهر اردبیل احداث و اجرا خواهد شد.

نماینده فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال‌غرب کشور گفت: نیاز است تا به منظور برگزاری طرح مناقصه این المان و طرح اجرایی تمامی دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل همکاری و تعامل داشته باشند.

قلی‌نژاد با اشاره به اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه اجرایی در شهر اردبیل افزود: این یادمان در ابعاد 10 متر طول، سه متر ارتفاع و 1.5 متر عرض احداث می‌شود که برای اجرای این طرح و پروژه 60 میلیون تومان هزینه برآورده و در نظر گرفته شده است.

احداث یادمان شهدای بمباران اردبیل

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در ادامه این جلسه گفت: تدریس دو واحد درس دفاع مقدس در دانشگاه‌های علوم پزشکی استان اردبیل از جمله مصوبات این جلسه بوده و طبق پیگیری‌های انجام گرفته، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اعلام کردند که مجوز تدریس از مرکز فعلا صادر نشده و این در حالی است که اکثر دانشگاه‌های استان اردبیل این درس را در لیست دروس خود دارند.

علی واحد در رابطه با احداث یادمان شهدای بمباران اردبیل افزود: محل احداث یادمان شهدای بمباران اردبیل در محله یساول مشخص شده و بعد از آماده شدن طرح٬ این کار توسط شهرداری اردبیل اجرا می شود.

وی بیان کرد: سالهای زیادی است که یادواره های شهدا در یک روال معمول برگزار می‌شود و ضرورت دارد که از برنامه‌های ابتکاری در این رابطه استفاده شود چرا که برگزاری برنامه آبروی کوچه‌ها، افتخار محله‌ها تأثیرگذاری بسیار زیادی داشته باشد.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل تصریح کرد: باید این برنامه‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها نیز توسط خود دانش آموزان و دانشجویان برگزار شود چرا که تأثیرگذاری این برنامه‌ها در بین قشر نوجوانان و جوانان بسیار مناسب است.

برگزاری جشنواره نماز شهدا

دبیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار داشت: یکی از شاخصه‌های اصلی شهدا و رزمندگان نماز است و شهیدی نبوده که بدون نماز به درجه رفیع شهادت برسد و تمامی شهدا انس عجیبی با نماز داشتند.

شکر عبدی افزود: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز داریم که فرهنگ نماز را برای جوانان و نوجوانان به عنوان شاخصه اصلی شهدا ترویج کنیم و برگزاری جشنواره‌های نماز شهدا در بخش‌های مختلف در این رابطه تأثیرگذار می‌باشد و قطعا نتایج مثبتی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: این یک ظرفیت بسیار مناسب و معنوی بوده که می‌توانیم نقش نماز در زندگی شهدا را برای جوانان و نوجوانان تبیین کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار