فرشید موفق گفت: فقر و محرومیت یک پدیده اقتصادی است از اینرو باید در مناطق محروم به دنبال رفع فقر اقتصادی بود و باید تلاش کرد تا در رفع محرومیت به معنای واقعی و همه جانبه بتوان مثمر ثمر بود.
کد خبر: ۸۹۹۲۰۷۷
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۸

فرشید موفق یک بسیجی و کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: فقر و محرومیت یا نابرابری مفهوم نسبی است و با گرسنگی تفاوت دارد ودر حقیقت می توان فقر را به معتی تهیدستی و بی چیزی تلقی کرد.

وی با بیان اینکه فقر را می توان با درآمد کم برابر دانست افزود: تعلیم و تربیت ناقص، افراد غیر ماهر، زندگی در خانه های نامناسب و تعداد جمعیت زیاد و از سویی دیگراز هم گسیختگی خانواده را می توان از علایم فقر در نظر گرفت.

موفق در ادامه بیان داشت: این در حالی است که در پایین ترین نظام طبقاتی  تعداد زیادی از مردم در شرایط نابرابر و فقر زندگی می کنند. بسیاری از آنان حتی رژیم غذایی مناسبی ندارند، شرایط بهداشتی مناسب ندارند و بهتر است گفته شود که امید به زندگی در اکثریت جامعه پایین است.

این بسیجی فعال خاطرنشان کرد: فقر و محرومیت یک پدیده اقتصادی است ولیکن مفاهیم گسترده ای در دامنه فقر می تواند قرار داشته باشد از جمله فقر فرهنگی، فقر آموزشی، فقر بهداشتی، فقر امنیتی و فقر اقتصادی است. از اینرو باید در مناطق محروم به دنبال رفع فقر اقتصادی بود و باید تلاش کرد تا در رفع محرومیت به معنای واقعی و همه جانبه بتوان مثمر ثمر بود.

ارسال نظرات