امام جمعه مشهد اظهار داشت: تحجر، ابزار دشمن جهت سلطه بر جهان اسلام است و اگر دشمن موفق شود تحجر را ترویج دهد می‌تواند جلو پویایی اسلام را گرفته و جهانی سازی استکبار بر جهانی سازی مهدوی پیروز می‌شود.
کد خبر: ۸۹۹۲۱۰۶
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آیت الله سید احمد علم الهدی، امروز در چهارمین همایش بین المللی تحجر و اسلام آمریکایی که توسط سازمان بسیج طلاب و روحانیون در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: تحجر، ابزار دشمن جهت سلطه بر جهان اسلام است و اگر دشمن موفق شود تحجر را ترویج دهد می‌تواند جلو پویایی اسلام را گرفته و جهانی سازی استکبار بر جهانی سازی مهدوی پیروز می‌شود.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: غرب می‌خواهد تا اسلام را در همان 1400 سال گذشته نگاه دارد و این درحالی است که اسلام و مذهب شیعه دینی پویا و به‌روز است.

وی تحجر را تهدیدی خطرناک علیه حوزه‌های علمیه دانست و افزود: زمانی که غرب نتوانست اسلام را که در دل و قلب و ایمان مردم جاری است را از بین ببرد درصدد برآمد دین را ناکارآمد جلوه دهد و از کارآمدی آن بکاهد.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: استوانه و پایه اصلی جهانی سازی و سلطه غرب بر دنیا به عنوان یک استوانه عظیم هژمونی غربی، موضوع مدرنیزاسیون است. در کشور‌های اسلامی وقتی دشمن فهمید که دین، عقیده و ایمان بر دل‌ها و مغز‌ها حاکمیت دارد و می‌تواند نظام سازی کاملی انجام دهد، برای تثبیت حاکمیت غربی و مدرنیته درصدد برآمد تا دین را ناکارآمد جلوه داده و یا از کارآمدی آن بکاهد.

امام جمعه مشهد در پایان گفت: عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: تنها مانعی که در برابر توسعه و گسترش مدرنیزاسیون وجود داشت، فرهنگ بومی کشورها بود که به عنوان سنگلاخی در برابر رشد و تثیبت مدرنیزاسیون شناخته شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها