معاون آبخیزداری کشور خبر داد

توزیع 26 میلیون و 500 هزار اصله نهال در کشور

معاون امور جنگل، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: بیش از 26 میلیون و 500 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی توزیع و کاشت می‌شود.  
کد خبر: ۸۹۹۲۱۴۵
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، عباسعلی نوبخت پیش از ظهر امروز در گردهمایی تبیین سیاست‌های اجرایی حفاظت احیا، توسعه، بهره‌برداری و صادرات جنگلی و مرتعی همچنین گیاهان دارویی که در مرکز جوانشیر کرج، برگزار شد، گفت: طبق فرامین رهبر معظم انقلاب مقامات کشوری موظف شده‌اند درزمینهٔ حفظ و پوشش گیاهی در کشور تدابیر ویژه‌ای بی اندیشند.

وی افزود: تا پایان سال 97 بهره‌برداری جنگل‌های بخش شمالی کشور به پایان می‌رسد و با این تفاسیر خواهیم دید درخت خشک و یا زنده در این منطقه از بین نخواهد رفت.

به گفته معاون امور جنگل، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور حدود 14 میلیون و 355 هزار و 749 هکتار از جنگل‌های کشور تحت مدیریت سازمان جنگل‌ها است.

نوبخت با اشاره به وجود آفات در مزارع و جنگل‌ها، ادامه داد: اعتبارات ویژه‌ای برای رفع آفات موجود در جنگل‌های شمال کشور در نظر گرفته‌شده است.

وی به وجود 72 هکتار شمشاد در شمال کشور اشاره کرد و متذکر شد: اعتبار در نظر گرفته‌شده برای شمشادهای شمال کشور در سال جاری یک و نیم میلیارد اعلام‌شده که بسیار محدود به نظر می‌رسد.

معاون امور جنگل، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در بخش پایانی سخنان خود، یادآور شد: هفته منابع طبیعی را پیش روی داریم که برنامه‌ریزی‌های متعددی در نظر گرفته‌شده و یکی از این برنامه‌ها توزیع 26 میلیون و 500 اصله نهال در سطح کشور است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار