خبرهای داغ:
ظهر امروز صورت گرفت :

برگزاری دومین نکوداشت شهدای اهل سنت شمال کشور در گنبدکاووس

دومین نکوداشت شهدای اهل تسنن شمال کشور به میزبانی شهرستان گنبدکاووس و در موسسه آموزش عالی شمس این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۲۱۴۶
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان و به نقل از فارس ، ظهر امروز و با حضور مسوولان ارشد استان گلستان از جمله سید مناف هاشمی استاندار گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان، آخوند میرزاعلی مشاور استاندار در امور اهل سنت، حجت‌الاسلام محمود ترابی امام جمعه گنبدکاووس و جمعی از مسوولان، مدیران و خانواده‌های معظم و معزز شهدا و ایثارگران، دومین نکوداشت شهدای اهل سنت شمال کشور به میزبانی شهرستان گنبدکاووس و در تالار همایش‌های موسسه آموزش عالی شمس این شهرستان برگزار شد.

در این همایش که به منظور گرامیداشت و تجلیل از مقام شامخ شهدای اهل تسنن استان‌های گلستان، مازندران و گیلان برگزار شد ضمن تجلیل از خانواده‌های این عزیزان و سخنرانی تنی چند از مسوولان استانی و شهرستانی از جلد کتاب «دلیران دشت جرجان» ناثر سیدعلی کریمیان که سرگذشت و زندگینا‌مه شهدای اهل تسنن شهرستان گنبدکاووس است رونمایی شد.

امام جمعه گنبدکاووس در این مراسم با تقدیر از دست اندرکاران اجرایی این برنامه، افزود: امروز در کنار بزرگداشت و ادای احترام به مقام شامخ شهدای عزیز اهل تسنن ضروری است از خانواده‌های معظم این شهیدان نیز تجلیل شده و نقش ارزنده و ماندگار آنان در تداوم مسیر انقلاب اسلامی تبیین شود.

حجت‌الاسلام محمود ترابی با اشاره به اینکه تقویت وفاق و انسجام اجتماعی باید خروجی برنامه‌هایی این‌چنین باشد، خاطرنشان کرد: همه ما می‌دانیم که امروز استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس در اعلی‌ترین درجه وحدت و برادری به عنوان پایتخت وفاق اجتماعی در کشور و حتی در میان کشورهای اسلامی مطرح است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس نیز در این مراسم با اشاره به اینکه استان گلستان بالغ بر 540 شهید اهل تسنن را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، ادامه داد: این آمار نشان می‌دهد که اهل تسنن از همان ابتدای انقلاب ارادت و علاقه‌ای ژرف و عمیق به این نظام و انقلاب داشته‌اند.

عبدالقدیر کریمی با تقدیر از بنیاد شهید و امور ایثارگران و مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، گفت: امیدواریم گنبدکاووس که مهد برادری و همدلی در کشور است امروز توانسته باشد میزبان خوبی برای خانواده‌های معظم شهدا و مسوولان و مدیرانی باشد که به احترام این عزیزان در جلسه حاضر شده‌اند.

امام جمعه اهل تسنن گنبدکاووس در مراسم نکوداشت شهدای اهل تسنن شمال کشور با اشاره به اینکه امروز همه ما برادران و خواهران شیعه و سنی در کنار هم قرار داریم، اضافه کرد: همه ما تحت فرمان رهبر معظم انقلاب و در راستای فرمایشات امام راحل عظیم‌الشان انقلاب قدم برمیداریم.

آخوند عبدالکریم جاور با تاکید بر اینکه مردمان خوب گنبدکاووس و استان گلستان اعم از شیعه و سنی برای اعتلای نام ایران اسلامی و انقلاب از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند، تصریح کرد: امروز جوانان استان ما تشنه کسب فرهنگ ایثار و شهادت و مبانی وحدت و وفاق اجتماعی هستند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در این مراسم با تقدیر از همکاری و همیاری همه ادارات و نهادها به ویژه اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان، مسوولان شهرستان گنبدکاووس و حمایت‌های استاندار و نماینده ولی فقیه در استان، گفت: این همدلی و همکاری می‌تواند در آینده نیز موجب برداشتن گام‌های بلندتری در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شود.

حجت‌الاسلام علی خیرخواه با اشاره به اینکه امروز استان گلستان با کمک و همدلی علمای شیعه و سنی الگوی وحدت اسلامی است، افزود: همه مردم شیعه و سنی استان گلستان با عشق و علاقه به انقلاب اسلامی و میهن پاک خود در سایه تدابیر رهبر معظم انقلاب آماده تداوم راه شهدا هستند.

استاد حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم با اشاره اینکه شهدا برای رسیدن به پروردگار یکتا از روی نفس خود عبور کردند، ادامه داد: کسی که بتواند نفس خود را لگدمال کند قطعا خواهد توانست در برابر تمامی وسوسه‌ها و پلیدی‌ها مقاومت کرده و سربلند باشد.

حجت‌الاسلام سید مجتبی نورمفیدی با انتقاد از برخی افراد که شهادت را عدم کامیابی و بهره نبردن از دنیا و زندگی می‌دانند، گفت: شهادت عین کامیابی و سعادت دنیوی و اخروی است و شهید برخلاف سایر اموات حتی در عالم برزخ نیز روزی‌خور خوان پرودگار متعال است.
در راستای گرامیداشت یاد و خاطره 520 شهید اهل سنت هشت سال دفاع مقدس و 48 شهید اهل سنت منا که در مهرماه سال 1394 در عربستان به شهادت رسیدند و نیز 160 شهید اهل سنت استان گیلان و 15 شهید اهل سنت استان مازندران با همکاری بسیار خوب مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور و فرمانداری شهرستان گنبدکاووس امروز از ساعت 9 صبح دومین آئین نکوداشت شهدای اهل سنت شمال کشور در شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها