مادر طلایی خیرین شهرستان ری به دیار باقی شتافت؛
خبرگزاری بسیج: هفتمین جشنواره تکریم از خیرین مدرسه ساز شهرستان ری با شور و نشاط بیشتری برگزار شد و بر خلاف سال گذشته که فضای سالن همایش های فرهنگسرای ولاء خالی بود، این سالن مملو از جمعیت بود به گونه ای که عده ای در اطراف سالن به صورت ایستاده مراسم را دنبال می کردند.
کد خبر: ۸۹۹۲۱۵۸
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶

اجرای میان برنامه های متنوع، شاد و مهیج بر نشاط فضای همایش افزوده بود. بعد از اینکه مجری تعدادی از فرم های تعهدات خیرین را قرائت کرد، یک خانم به فضای جشنواره رنگ طلایی داد و با اهدای یک حلقه النگو در ایامی که فضای کشور معطر بود به قدوم پر خیر و برکت بانوی آب و آیینه حضرت فاطمه زهرا(س)، با این اقدام خود نشان داد که زنان ایران اسلامی حضرت فاطمه (س) را الگو و اسوه خود قرار داده اند و در حالی که آن حضرت از ثروت عظیمی بهره مند بود اما برای همرنگی با نیازمندان و درک سختی ها و رنج فقرا چشم بر مال دنیا بسته بود، زنان ایران نیز مشکلات کشور را درک کرده و برای رفع معضلات وارد عرصه شده اند.

مجری نام اهدا کننده طلا را قرائت کرد و گفت برای شادی روح درگذشتگان خانم زهرا حیدری صلوات بفرستند. حرکت خانم حیدری قفل دست ها را باز کرد و به دنبال آن یک حلقه النگو، دو حلقه انگشتر طلا و یک سکه طلای پارسیان به جشنواره اهدا شد تا صرف ساخت و تجهیز مدارس شود. کلیدی که خانم حیدری در قفل جشنواره چرخاند، قفل بسیاری از مشکلات را باز کرد. ماجرا به اینجا ختم نشد، مجری این قطعه النگوی طلا را به مزایده گذاشت و اعلام کرد که آن را به بالاترین قیمت می فروشم. قطعه طلا مانند قلاب ماهیگیری در دریای خیرین افتاده بود و 130 میلیون تومان برای کمک به ساخت مدرسه از این دریای احسان و نیکوکاری صید کرد.

آقای بنویدی اولین خریدار طلاها بود و آن را 50 میلیون تومان قیمت گذاشت؛ لحظاتی بعد آقای ابویی 55 میلیون تومان روی طلا قیمت گذاشت؛ این روند ادامه پیدا کرد... بنویدی 58 میلیون تومان، حاج آقا ابویی 60 میلیون تومان، حاج آقا بنویدی 70 میلیون تومان؛ روند افزایش قیمت طلا در همینجا متوقف شد. مجری گفت: آقای ابویی آیا شما نمی خواهید قیمت بالاتری را پیشنهاد کنید؟ جمعیت او را تشویق می کردند و هر کس از گوشه ای از سالن یک قیمت به او پیشنهاد می داد؛ 71- 75 - 80  .... لحظه ای سکوت در سالن حکم فرما شد، حاج آقا ابویی اعلام کرد: 70 میلیون تومان مبارک حاج آقا بنویدی باشد اما من پیشنهاد می کنم که به صورت مشارکتی هم آقای بنویدی70 میلیون تومان بپردازد و هم من60 میلیون تومان خریداری کنم و طلا را 130 میلیون تومان خریداری می کنیم و  طلاها را هم به همراه 130 میلیون تومانی که قیمت گذاری شده است به مجمع خیرین اهدا   کنیم. در حالی که در روزهای پایانی ماه اول بهار، درِ رحمت خداوند به روی مردم باز شده بود و آسمان اشک شوق می ریخت، صدای باران دست های حاضران هم فضای سالن را بهاری کرد.

آقای کوره پزان از اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان ری هم گفت: خانم حیدری اولین طلایی جشنواره های شهرستان ری است؛ سال گذشته هم او یک حلقه طلا برای مدرسه سازی اهدا کرده بود که این قطعه طلا را به عنوان یادبودی از بلند همتی بانوان سرزمین ایران و خطه شهرری به عنوان یادگار در دکور ویترین و بخشی از موزه ای که بعد ها در مجمع راه اندازی خواهد شد، نگهداری کرده ایم تا برای همیشه به عنوان نمادی از بلند همتی خانم ها در معرض تماشا باشد.     

خانم زهرا حیدری در آخرین روز های آذر ماه امسال دعوت حق را لبیک گفت و دیار حق شتافت. این خیَر بلند همت شاید بخش عمده و تمام دارایی خود را برای این امر پسندیده اهدا کرده بود که سال های سال به عنوان یک الگو و باقیات صالحات و خیر ابدی برای او به همراه خواهد داشت. مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران این ضایعه مولمه را به خانواده حیدری بویژه علی اشرف خانلری، فرزند آن زنده یاد و خبرنگار مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران تسلیت می گوید و برای آن مرحومه غفران الهی مسئلت می نماید.  

ارسال نظرات