رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: پاشنه آشیل کشور ما که دشمن در این زمینه خیلی سرمایه‌گذاری کرده، اقتصاد است و تنها راهی که می تواند اقتصاد کشور را نجات دهد اقثصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۹۹۲۱۷۴
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامگاه گذشته در مراسم گرامیداشت شهداء در مسجد المهدی(عج) اراک با بیان روایتی از حضرت علی(ع) به تحلیل شرایط کشور و منطقه پرداخت و گفت: بایستی از دشمنی که می‌خواهد از در صلح وارد شود، پرهیز کرد.

وی افزود: دشمنی که تا دیروز منتظر فرصتی برای حمله به کشور ایران بود و می خواست تاسیسات صلح آمیز هسته ای کشورمان را مورد هدف نظامی قرار دهد یا به طرق مختلف فتنه هایی را در کشور سازماندهی کرد، چه شده است که آمده و طرح دوستی را طلب می کند؟ باید بدانیم که همین دشمن می خواهد از در دوستی وارد شود و ضربه خودش را بزند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: دشمن قصد دارد از این طرح دوستی، غفلتی برای نفوذ خود درست کند؛ ما بایستی خوش گمانی را باید کنار بگذاریم و آینده نگر باشیم .

امیر سرتیپ پوردستان با اشاره به دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در قبل از انقلاب جهان به صورت هسته پیرامون اداره می‌شد و دو ابر قدرت و دو بلوک غرب و شرق یعنی آمریکا و شوروی همه کاره جهان بودند، هرجا جنگی روی می داد عده ای از کشورها باید این دو کشور را همراهی می کردند و تحت سیطره این دو بودند. این رفتارها در کشورما برای آمریکا مزیت های بسیاری داشت، از جمله استفاده از راه‌های آبی کشورمان و مستقر کردن امکانات کامل در شمال کشور جهت مقابله با شوروی و فروش کالاهای آمریکایی در بازار ایران بخشی از مزیت های ایران برای آمریکا بود و با پیروزی انقلاب اسلامی ایران همه این مزیت ها گرفته شد.

وی تاکید کرد:  ترس و نگرانی شدید آمریکایی‌ها این بود که انقلابی شکل گرفته است که ادبیاتی خاصی را با خود آورده و این ادبیات استقلال، آزادی، ولایت فقیه، مردم سالاری دینی و حکومت دینی بود.

فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: آمریکائی‌ها دریافتند که وابستگی کاملی که در دوران پهلوی اول و دوم در ایران برای خود درست کرده بودند در حال نابودی است و این ادبیات در مرزهای جغرافیایی ایران باقی نمی ماند و بزودی سطح وسیعی از منطقه را فرا می گیرد، پس برآن شدند که از همان روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به طرح و انجام ترورهای کور با به شهادت رساندن افرادی که علاقه و ظاهر مذهبی را داشتند انجام می دادند و در ترورهوشمند نیز شخصیت های اصلی و با نفوذ انقلاب را به شهادت رساندند.

امیر سرتیپ پوردستان در ادامه گفت: فراخوان بعدی آنها ناامن کردن مناطق مختلف کشور از جمله شمال غرب به مدت 18 ماه و با استقاده از عوامل داخلی و نفوذی خود در مناطق مختلف کشور بود؛ در دوران دفاع مقدس تمام راه‌های اقتصادی را بستند؛ آمریکا و شوروی که دشمن هم بودند در جنگ صدام علیه ایران، از رژیم بعثی حمایت کردند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش تصریح کرد: بعد از فروپاشی شوروی یکی از موسسات آینده پژوهی آمریکا اعلام کرد که اگرچه قطب شوروی از بین رفته است ولی قطب جدیدی به نام جهان اسلام شکل گرفته که ایران اسلامی زمینه ساز آن است.

وی افزود: آمریکا که نگران این نفوذ ایران بود، به دو راهکار برای مقابله با ایران تکیه کرد که اولی شامل اقدامات نرم افزاری و تاسیس مدارس وهابی در کشورهای مختلف به ویژه در قاره آسیا بود و دیگری راهکار سخت افزاری بود که برای این منظور نیز به دنبال بهانه ای برای حضور در منطقه خاورمیانه بود.

امیر سرتیپ پوردستان ادامه داد: آمریکا با حمایت‌های مالی سعودی‌ها برنامه 11 سپتامبر را با هدف حضور در منطقه و نفود در ایران طراحی کرد، اما با وجود رهبری هوشمندانه و دشمن شناس، مردم ولایت مدار و نیروهای مسلح آماده و قوی نتوانستند به هدف خود دست پیدا کند؛ مدت 13 سال در این منطقه با تمام امکانات بودند ولی دست از پا درازتر بازگشتند.

فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: این عقب نشینی از روی این مسئله نبود که آمریکائی‌ها نخواستند بلکه با اطلاع و اطمینان کامل میگویم، که نتوانستند نقشه های اتاق فکر خودشان را در منطقه پیاده کنند.


وی افزود: دشمن بعد از ناکامی‌های فراوانی که داشت، به جنگ ترکیبی دست زده است که در این نوع جنگ از فضای سیاسی داخلی و جنگ های سرد، نرم ، نیمه سخت، فضاهای اجتماعی و سایبری استفاده می کند و در این جنگ ترکیبی باید تمام ملت وارد صحنه شوند و دفاع همه جانبه ای داشته باشند. دشمن چند سالی است که با ایجاد گروهک های تروریستی برای کشاندن ایران به این جنگ است.

امیر سرتیپ پوردستان بر لزوم هوشیاری در مقابله با جنگ نرم دشمن تاکید کرد و گفت: در جنگ نرم دشمن هزینه های زیادی داده و خواهند داد تا اختلالی در سیستم های ماهواره ای آنها که مورد استفاده جوانان ما است به وجود نیاید، و باید پرسید آیا آنها دلسوزان جوانان ما هستند؟ باید بدانید که آمریکا معتقد است و می‌گوید آینده کشورها را می سازند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش تصریح کرد: الان دشمن از طریق جنگ ترکیبی نیمه سخت یا همان جنگ اقتصادی در حال مبارزه با کشورمان است؛ و از طریق ایجاد تحریم های فراوان و با جدایی بین مردم و هیات حاکمه به دنبال اهداف خود است و یا جنگ بیوتروریسم افراد با نفوذ و کلیدی را ترور می کنند و این ترور نه با روش بمب کذاری بلکه به‌وسیله‌ مواد تراریخته و بیماری‌های لاعلاج است.

وی افزود: اطاعت و تبعیت کردن از فرمانده کل قوا راه حل برون رفت از بسیاری از مشکلات است؛ هر کس که در مسیر غیر ولایت حرکت کند قطعا دچار گمراهی می شود. شرط موفقیت و پیروزی، تبعیت از رهبری است و ریشه بسیاری از مشکلاتی که در کشور داریم فاصله گرفتن برخی از مدیران و مسئولین از تدابیر رهبری است.

امیر سرتیپ پوردستان ادامه داد: چرا باید به مدیری که نظام به او اعتماد می کند و امانت مردم و نظام به او سپرده می شود امانتداری نکند؟ و تا فرصتی پیدا می کند به سوء استفاده از بیت‌المال می پردازد. چرا 8 آفتی که رهبری به مسئولین گوشزد می کند را رعایت نمی کنند که این آفتها توقف و بی حرکتی در کشور، خود شیفتگی، خود محوری، غفلت، اشرافیگری، لذت جویی، جمع کردن مال دنیا و تلاش برای کسب محبوبیت است .


فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: پاشنه آشیل کشور ما که دشمن در این زمینه خیلی سرمایه‌گذاری کرده، اقتصاد است و تنها راهی که می تواند اقتصاد کشور را نجات دهد اقثصاد مقاومتی است.

وی افزود: پرچم انقلاب به دست جوانان است و البته پرچمداری خیلی سخت است و به فرمایش حضرت علی(ع) کسی که صبور باشد و در سختی ها و کمبودها کم نیاورد می‌تواند پرچم دار خوبی بشود. بدانید که نیروهای مسلح کشورمان آمادگی کامل را دارند و تمام تحرکات دشمن در منطقه و بیرون آن را رصد کرده و با استفاده از تجربیات مهم و ارزشمند جنگ تحمیلی و چند ساله اخیر در سوریه و عراق غافلگیر نخواهد خورد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات