مسئول بسیج دانشجویی استان یزد بابیان اینکه دشمن به شیوه‌های گوناگون به دنبال جلوگیری از ترویج تفکر انقلاب اسلامی در منطقه است، به نقش ویژه دانشجویان در خنثی کردن فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان اشاره کرد.
کد خبر: ۸۹۹۲۲۰۵
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سید حسین راسخی در نشستی با حضور مسئولین بسیج دانشجویی استان در محل سالن شهید علیزاده دانشکده پیراپزشکی یزد با اشاره به هجمه‌های فراوان دشمنان علیه نظام و انقلاب اسلامی، تصریح کرد: جنگ ترکیبی شیوه ای است که امروز موردتوجه دشمنان قرارگرفته است.
مسئول بسیج دانشجویی ادامه داد: هدف دشمنان در این راستا در درجه اول مهار انقلاب اسلامی و جلوگیری از پیشرفت تفکر انقلاب اسلامی در منطقه است و پس از به دنبال ایجاد تغییر رفتار در نظام و درنهایت تغییر ساختار نظام اسلامی هستند.

راسخی بابیان اینکه جنگ دیپلماتیک به‌منظور منزوی کردن ایران، جنگ اقتصادی باهدف تحت‌فشار قرار دادن کشور، جنگ نرم باهدف تغییر نگرش و تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی، جنگ اطلاعاتی، جنگ سایبری و سیاسی و درنهایت جنگ‌های نامنظم ازجمله شیوه‌هایی است امروز دشمنان در دستور کار قراردادند، یادآور شد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که امروز کشور درگیر یک جنگ تمام‌عیار است و دشمنان با هر شیوه‌ای به دنبال ضربه زدن به انقلاب و کشور هستند.

این فعال دانشجویی با اشاره به نقش دانشجویان به‌عنوان قشر تأثیرگذار و نخبه در پیشبرد اهداف و برنامه‌های انقلاب اسلامی و خنثی کردن توطئه‌ها و فتنه‌انگیزی‌ها تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز به این مهم تأکید داشتند که امیدشان به نسل جدید انقلاب بیش از نسل‌های اول است.

وی با تأکید مجدد به نقش مهم و وظایف خطیر دانشجویان، یادآور شد: دانشجویان باید با رصد دقیق مسائل کشور و شرایط منطقه و نظام؛ به‌موقع و هوشیارانه تصمیم‌گیری و اقدام کنند و دراین‌بین نقش دانشجویان بسیجی، مهم‌تر از دیگران است و این قشر باید به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مسئول بسیج دانشجویی با تأکید بر اینکه دانشجویان بسیجی باید فضای درون دانشگاهی خود را انقلابی نگه‌دارند، به بیان برنامه‌های بسیج دانشجویی در سال 97 پرداخت و بیان داشت: تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های بسیج دانشجویی در راستای تربیت کادر تراز انقلابی است، کادری که بتواند در عرصه‌های گوناگون باروحیه انقلابی و عزم جهادی در راستای حل معضلات و تعالی جامعه و کشور تلاش کند.

راسخی در ادامه با تأکید بر لزوم تقویت بنیه فکری و اعتقادی دانشجویان، تصریح کرد: معرفت افزایی دانشجویان اولین گام در راستای تربیت نیروهایی کارآمد و تشکیلاتی است که در برنامه‌های بسیج دانشجویی موردتوجه ویژه قرارگرفته است.

مسئول بسیج دانشجویی استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه الگوی توسعه پایدار، الگو و شیوه‌ای است که در این سال‌ها به‌طور مکرر توسط برخی مسئولین به‌عنوان الگو پیشرفت کشور مطرح‌شده و موردتوجه قرارگرفته است، اذعان کرد: این الگو با مبانی دینی و اسلامی ما هم‌خوانی ندارد و از طرفی این شیوه غربی چند سالی است که حتی بسیاری از کشورهای غربی از آن روی برگرداندند و به ناکارآمدی آن اعتراف کرده اند.

وی در این راستا اضافه کرد: مسائلی ازاین‌دست باید موردتوجه دانشجویان بسیجی قرارگرفته و در این راستا مطالبه گری از مسئولین، تبیین و روشنگری در جامعه و مجاهدت و ارائه شیوه‌های کارآمد از مواردی است که باید در دستورکار دانشجویان انقلابی قرار بگیرد.
ارسال نظرات