خبرهای داغ:
امیر سرتیپ پوردستان در مراسم یادواره شهدای اراک:
پوردستان گفت: جنگ ترکیبی، تلفیقی از جنگ‌های سخت، جنگ نرم، جنگ نیمه سخت و جنگ بیوتروریسم است که دشمن هم‌زمان در حال استفاده از همه‌ این‌هاست.
کد خبر: ۸۹۹۲۲۱۵
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش شامگاه گذشته در مراسم بزرگداشت شهدا در مسجد امام مهدی (عج) شهرستان اراک با اشاره به سخنان حضرت علی علیه‌السلام در باب دشمن‌شناسی گفت: باید از دشمن پرهیز کرد، به‌ویژه دشمنی که از درب صلح وارد شده، دشمنی که بارها خصومتش را اثبات کرده و امروز در لباس صلح آمده است.

وی افزود: آن‌هایی که صنعت هسته‌ای را از ما گرفتند، هر روز به بهانه‌های مختلف ما را تحریم کردند و با ایجاد فتنه‌های گوناگون مملکت را به حاشیه می‌کشانند، امروز دست دوستی به سمت ما دراز کرده‌اند که باید بسیار مراقب بود. هدف دشمن از این کار ایجاد غفلت است تا بتواند زهر خودش را راحت‌تر بریزد.

انقلاب اسلامی محاسبات جهان استکبار را به هم ریخته است/انقلاب ایران گفتمان جدیدی را به جهانیان معرفی کرد

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش کشور دوران قبل از انقلاب را دوران دوقطبی آمریکا-شوروی بیان کرد و افزود: ایران قبل از انقلاب از مهم‌ترین مقرهای راهبردی آمریکا در منطقه بود و از این طریق سودهای کلانی در تمامی زمینه‌ها کسب می‌کرد. کنترل مسیر خریدوفروش نفت جهان، رصد تمام و کمال اقدامات شوروی، کنترل و احاطه به کشورهای منطقه از منفعت‌هایی بود که آمریکا از طریق ایران به دست می‌آورد.

پوردستان ادامه داد: با ظهور انقلاب اسلامی ایران تمامی معادلات و برنامه‌های آمریکا به هم ریخت و آن‌ها احساس خطری جدی کردند. نگرانی اصلی آمریکا ظهور ادبیات جدید در دنیا تحت عناوین استقلال، آزادی، ولایت‌فقیه و مردم‌سالاری دینی بود که انقلاب اسلامی ایران به وجود آورده بود. به همین دلیل است که از بدو پیروزی انقلاب، تمام توان خود را برای ساقط کردن این حکومت گذاشتند و بعد از 40 سال هنوز دست از کار نکشیده‌اند.

دشمنان تمام توان و ظرفیت نظامی خود را برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی به کار بردند/مردم و رهبری علت شکست‌های دشمن

جانشین سابق فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران به اقدامات دشمن علیه جمهوری اسلامی اشاره و اظهار کرد: تحریم‌های اقتصادی همه‌جانبه، سیاست منزوی‌سازی، ایجاد ناامنی در مناطق مختلف کشور به مدت 18 ماه، تحریک کردن اقوام ایرانی علیه یکدیگر و حکومت، تحمیل کردن جنگی 8 ساله با تحریک و تشویق فردی ایران‌ستیز به نام «صدام حسین» تنها بخشی از اقدامات دشمن در ابتدای پیروزی انقلاب است.

پوردستان ادامه داد: در تمامی جنگ‌های بین کشورهای جهان قبل از انقلاب، همیشه یک‌طرفِ جنگ آمریکا، و طرف دیگر شوروی بود، اما در جنگ تحمیلی، شوروی و آمریکا با هم علیه ایران متحد شده بودند. ارتش عراق تا بن دندان مسلح و حتی بسیار بیشتر از نیازش تجهیزات و نیروی رزمی تدارک دیده بود، افسران زبده‌ای از اغلب کشورهای جهان به کمک عراق آمده بودند تا نهال انقلاب را از ریشه بزنند ولی با همه‌ این شرایط، ایثار رزمندگان، رهبری هوشمندانه حضرت امام(ره) و حمایت بی بدیل مردم رشته‌های دشمنان را پنبه کرد.

هدف دشمن نابودی ایران است/دشمن در برابر قدرت ایران حرفی برای گفتن ندارد

فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی اهداف حضور آمریکا در منطقه را حمله به ایران خواند و بیان کرد: آمریکایی‌ها از اتحاد میان مسلمانان تحت عنوان قطب «جهان اسلام» احساس خطری جدی کردند و برای مقابله با این تهدید، باید در منطقه حضور می‌یافتند. به همین دلیل با ساخت پروژه‌ 11 سپتامبر با کمک‌های مالی دولت سعودی، بهانه را برای حضور نظامی در منطقه به دست آوردند.

وی ادامه داد: طبق تحقیقات و اسناد موجود، هدف آمریکایی‌ها از حمله به عراق و افغانستان، اصلاً این دو کشور نبود، بلکه هدف اصلی حمله به ایران بود. آمریکایی ها تا سال 2017 در منطقه ماندند تا بتوانند به داخل خاک ایران نفوذ کنند اما بعد از 14 سال پشت مرز ماندن، دست از پا درازتر برگشتند چراکه در مقابل قدرت نظامی ایران حرفی برای گفتن نداشتند.

جنگ ترکیبی حربه جدید دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران/ بصیرت و حضور آحاد ملت لازمه مقابله است

پوردستان راهبرد جدید دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران را جنگ ترکیبی دانست و افزود: راهبرد جدید دشمنان، جنگ ترکیبی است که حضور و بصیرت آحاد ملت را برای مقابله با این حربه، می‌طلبد. جنگ ترکیبی، تلفیقی از جنگ‌های سخت، جنگ نرم، جنگ نیمه سخت و جنگ بیوتروریسم است که دشمن هم‌زمان در حال استفاده از همه‌ این‌هاست.

وی افزود: ایجاد و تزریق گروهک‌های تکفیری-تروریستی به منطقه برای نفوذ به داخل ایران که تا مرز کرمانشاه هم رسیده بودند از نمونه‌ جنگ سخت، ساخت و ترویج شبهات و شایعات، ترویج فساد و بی‌بندوباری، تضعیف بنیان خانواده به‌وسیله‌ ابزارهای اجتماعی و شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای و تحریک علیه اسلام، دین و جمهوری اسلامی از نمونه‌های جنگ نرم، تحریم و فشارهای اقتصادی که میان مردم و حکومت شکاف و اختلاف بیاندازند از نمونه‌ جنگ نیمه سخت و ترور شخصیت‌ها به‌وسیله‌ مواد تراریخته و بیماری‌های لاعلاج، از جمله نمونه‌های جنگ بیوتروریسمی است.

رمز پیروزی در جنگ ترکیبی، تبعیت محض از فرماندهی کل قواست

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با اشاره به وظیفه‌ مردم در جنگ ترکیبی گفت: جنگ ترکیبی که به‌مراتب از تمامی جنگ‌ها سخت‌تر است، حضور و حمایت همه‌ جانبه مردم به‌خصوص جوانان را می‌طلبد. رمز پیروزی در این جنگ نیز مانند سایر جنگ‌های تحمیلی علیه ایران، تبعیت محض از فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه‌ای است.

مسائل اقتصادی پاشنه آشیل کشور است/برخی مسئولان و مدیران در زمین دشمن بازی می‌کنند

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پاشنه آشیل کشور ما اقتصاد بوده و دشمن بر روی این نکته سرمایه‌گذاری کرده است.  این مشکل هم به‌راحتی با راهبرد اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است حل می‌شود ولی متأسفانه برخی از مدیران و مسئولان با فاصله گرفتن از فرامین رهبری، در زمین دشمن بازی می‌کنند. تکیه به تولید و نیروی داخل، جلوگیری از واردات بی‌رویه، مبارزه با قاچاق و حمایت از محصولات داخلی رمز دستیابی به اقتصاد مقاومتی و پیروزی در جنگ نیمه سخت بر دشمن است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها