مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج دانشجویی استان یزد گفت: کسانی که از جدایی دین از سیاست حرف می‌زنند یا از دین چیزی نمی‌دانند یا الفبای سیاست را نمی‌شناسند.
کد خبر: ۸۹۹۲۲۴۸
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام علی ملکوتی نیا عصر پنج شنبه در جمع دانشجویان بسیجی در محل سالن شهید علیزاده دانشکده پیراپزشکی یزد با اشاره به آیات و روایاتی مبنی بر اینکه هدف از بعث پیامبران و هدایت‌های اولیاء الهی این مهم بوده است که با آباد کردن دنیای مردم و هدایت آن‌ها در مسیر سعادتمند بودن در دنیا، آخرت آن‌ها را هم آباد کنند، تصریح کرد: دنیا و آخرت ارتباط مستقیم با یکدیگر دارند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج دانشجویی استان یزد اضافه کرد: احادیث بسیاری بر این نکته تأکیددارند که انسان باید در دنیا هم برای آبادانی زندگی دنیوی خود و هم آباد کردن آخرت خود تلاش کند.

این کارشناس مذهبی در این راستا افزود: در روایتی اشاره‌شده است که کسی که دنیایش آباد نشود، آخرتش هم آباد نخواهد بود.

ملکوتی نیا با تأکید بر اینکه دین اسلام به‌عنوان یک دین کامل و جامع هم برای آبادانی دنیا و هم آخرت برنامه بی‌نقصی ارائه کرده است، یادآور شد: عمل به دستورات دینی ابتدا در دنیا و پس‌ازآن، در آخرت ثمربخش خواهد بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج دانشجویی ادامه داد: وقتی می‌گوییم سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ما، منظور آن سیاستی است که دین اسلام آن را تعریف کرده است و قطعاً عمل کردن به دستورات و سفارش‌های دینی و اولیا الهی در این راستا سعادت و تعالی جامعه را به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: قرآن به مسائل و مباحث مختلف اجتماعی پرداخته است و این مسائل و موضوعات باید در اداره جامعه موردتوجه قرار بگیرد و اینکه عده‌ای می‌گویند دین از سیاست جداست؛ یا درک و فهم و شناخت درستی از دین ندارند یا با الفبای سیاست بیگانه‌اند.

ملکوتی نیا در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه یکی از مسائل موردتوجه دین مبین اسلام مسئله امانت و امانت‌داری است، تصریح کرد: هر چیزی که خداوند در دنیا در اختیار ما قرار داده است به‌نوعی امانت الهی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج دانشجویی اظهار داشت: بسیج نیز امانت الهی است، چراکه بسیج صرفاً یک‌لفظ نیست بلکه به فرموده بزرگان ما شجره طیبه‌ای است که از ریشه تا برگ‌ها و میوه و ثمره‌های آن پاک و مقدس و باارزش است.

این کارشناس مذهبی در پایان با تأکید بر این‌که اگر در پاسداری از این امانت الهی خیانت شود و خطایی صورت بگیرد، باید جوابگو پروردگار بود، عنوان کرد: رعایت اخلاق تشکیلاتی و اصول بسیجی بودن باید همواره موردتوجه همه بسیجیان به‌خصوص مسئولین و فعالان این عرصه قرار بگیرد، چراکه توجه‌ها جامعه به بسیج و بسیجیان ویژه و متفاوت است.
ارسال نظرات