نماینده ولی فقیه در البرز:

مهم ترین هدف کوتاه مدت دشمن ایجاد فتنه و آشوب در کشور است

نماینده ولی فقیه در استان البرز مهمترین هدف کوتاه مدت دشمن را برهم زدن امنیت کشور و ایجاد فتنه و آشوب اعلام کرد.
کد خبر: ۸۹۹۲۲۷۷
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه نماز جمعه شهر کرج، با بیان اینکه انسان با تقوا تشخیص دهنده حق از باطل است، اظهار کرد: اهل تقوا در تمام حالات مسائل فردی، سیاسی و اجتماعی فرق دارند و حق را تشخیص می دهند.

مهم ترین هدف کوتاه مدت دشمن ایجاد فتنه و آشوب در کشور است

وی با اشاره به اینکه کسانی که به هر دلیلی به کمک حق نمی شتابند در حقیقت با دشمنان مساعدت می کنند، افزود: یکی از مهم ترین مبانی انقلاب اسلامی ایران که از آیات الهی برگرفته شده، اجرای عدالت در همه شئون است، اقداماتی نظیر رانت، اشرافی گری، ویژه خواری و زیاده طلبی که عدالت را خدشه دار می سازد از ردیف بدترین رفتار مسئولان نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان کرد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی دائما به این موارد تاکید داشتند و حمایت جدی از محرومان را خواستار بودند؛ ایشان به نابرابری اقتصادی اعتراض داشتند و مخالف این امور بودند.

وی با اشاره به اینکه اگر به بحث های گفتاری از قبل انقلاب و به روش تعاملی با مردم نگاه کنید راه درست را می توان به خوبی تشخیص داد، خاطرنشان کرد: اگر مدیری در زندگی اشرافی گری داشته باشد و در مسائل اداری وی نیز این امور رخنه کرده باشد از آرمان های انقلاب دور شده است.

خطیب نماز جمعه کرج با اعلام اینکه اگر مدیری از فرصت خدمت گذاری به مردم برای کسب قدرت بیشتر و ثروت اندوزی سو استفاده کرد از مردم و آرمان های انقلاب فاصله گرفته و بدون شک چنین شخصی به دنبال برآورده کردن نیازها و توقعات خود است، گفت: این شخص درصدد قرار دادن همفکران خود در مسندهای قدرت نیز خواهد بود.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه این شخص و تفکر از مردم فاصله گرفته و شرایط مردم را درک نمی کند، تصریح کرد: این فاصله و نفهمیدن روح انقلاب مبنی بر حمایت از محرومان و هموار کردن زندگی برای محرومان توسط افراد مذکور درک نمی شود.

امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی از مدیران تازه منصوب شده برای بازسازی و دکور دفاتر خود میلیارد ها تومان هزینه می کنند و طلبکارانه درصدد هستند برخی از افراد مد نظر خود را مدیر کنند، به دوران سازندگی و اشرافی گری های به وجود آمده در این زمان اشاره کرد و افزود: بعدها در دوران اصلاحات این امتیاز خواهی به سیاست و فرهنگ رسید و اصلاح طلبان برتری جویی خود را ادامه دادند.

امتیاز طلبی مسئولان حرکت ضد انقلابی است

وی به دیدار مقام معظم رهبری و مردم آذربایجان اشاره کرد و گفت: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی می شود از مسئولان انتقاد کرد و حامی نظام هم بود، اگر از مسئولی انتقاد شد دلیل بر این نیست نظام زیر سوال می رود اما باید انتقادها سازنده باشد، توهین درست نیست اما بیان سوال و انتقاد ایرادی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه شکل انقلابی گری را نباید اشتباه معنا کرد، گفت: مقام معظم رهبری در بخش عدالت و اشرافی گری تذکراتی دادند، برخی از مسئولان در مصاحبه های خارج از کشور خود می گویند که برجام سودی نداشته در حالی که این مطالب در کشور کمتر مطرح می شود.

خطیب نماز جمعه کرج  اجرای عدالت را منوط به داشتن همت بلند و ارداه محکم دانست و بر این مهم تاکید کرد که اجرای عدالت همگانی با شعار امکان پذیر نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امتیاز طلبی مسئولان حرکت ضد انقلابی است چرا که همه تشکیلات نظام باید در جهت اهداف انقلاب اسلامی حرکت کند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود مبحث مهم گفتمان جدید را مطرح کردند که لازم است بیان رهبری در خصوص افراد خاص را مد نظر قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه هر کسی که در مسیر خلاف انقلاب در حرکت است، توجه به طیف ضعیف جامعه ندارد، به دنبال اشرافی گری است و یا به خارجی ها تکیه دارد؛ مرتجع است، افزود: نخبگان و مدیران باید حواسشان باشد و مردم باید با حساسیت رفتار مسئولان را دنبال کنند چرا که ارتجاع مساله خطرناکی است.

وی با بیان اینکه برخی افراد انقلابی سابق سر کار هستند اما خط انقلاب را عوض کرده اند، ادامه داد: عده ای امروز در رفتار و زندگی خود مثل طاغوت زندگی می کنند، این امر ارتجاع و بازگشت به قبل است؛ کسانی که در راس کار بودند حرف هایی می زنند که تنها دشمنان را شاد می کنند لذا باید بصیر بود و مطالبه گری کرد.

آیت الله حسینی همدانی گفت: ریشه جریانتی که اتفاق افتاد و مردم خود را از آن کنار کشیدند از موارد مطرح شده سر چشمه می گیرد، نباید گذاشت انقلاب به انحراف کشیده شود چرا که کوتاه آمدن مردم سبب به وجود آمدن افراد نجومی بگیر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه عقل این را حکم می کند که مسئولان و مدیران اجرایی اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند و تنها شعار ندهند، افزود: نمی توان از اقتصاد مقاومتی سخن گفت اما باب واردات صنعت در حالی باز باشد که درب های انتقال تکنولوژی آن گشوده نشود، نباید تنها مصرف کننده بود و بازار مصرف داشت.

حمایت از تولید داخلی را باید تقویت کرد

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه نمی توان از اقتصاد مقاومتی صحبت کرد ولی مانع از ورود قاچاق کالای سازمان یافته نشد، افزود: حمایت از تولید داخلی را باید تقویت کرد و مصارف اقلام گوناگون در ادارات دولتی داخلی باشد.

امام جمعه کرج با تاکید بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان داخلی، افزود: تولید و اشتغال باید به دغدغه اصلی همگان تبدیل و آمار درستی در این خصوص ارائه شود، کسانی که دو ساعت در روز کار می کنند را نباید در آمار اشتغال جای داد و آمارسازی کرد.

وی با اشاره به اینکه وقتی از بیکاری بیش از ۳ میلیون نفر سخن گفته می شود باید چاره ای برای این مهم در نظر گرفت، افزود: نباید از تولیدات ضدفرهنگی حمایت کرد در حالی که تولیدات داخلی ظرفیت تولید پوشاک مطابق با فرهنگ داخلی را دارند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه در شب شهادت حضرت زهرا(س) اتفاقاتی در تهران حادث شد، گفت: مهم ترین هدف کوتاه مدت دشمن بر هم‌زدن امنیت کشور و ایجاد فتنه و آشوب است، نباید در مسائل احساسی برخورد کرد، مساله اصلی در نا آرامی ها بحث فرقه ای یا گروه خاص نیست بلکه نباید رد دشمن را در این مسیر گم کرد چرا که تا کنون فرقه ای نتوانسته در مقابل جمهوری اسلامی ایران بایستد.

کمترین انتظار مردم این است عوامل به شهادت رساندن سربازان این آب و خاک به سزای اعمال خود برسند

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی قصد دارند اغتشاش و نا امنی را در ایران به هر وسیله ایجاد کرده تا ضمن ایجاد تخریب در کشور، برای عده ای فرصت فراهم، تا این افراد از نظام باج خواهی کنند، گفت: وقتی تهدید مشخص است نباید غافل گیر شد، در استان فرقه های مختلف مشغول به کار هستند، برخی از این فرق که مورد اتهام بودند نامه داده و از این اتفاقات اعلام برائت کرده و جلسات خود را تعطیل کردند؛ اگر غیر از این بود خوب می دانند که با اشاره ای تشکیلات آن ها جمع خواهد شد.

خطیب نماز جمعه کرج با اعلام اینکه طبق قوانین اسلامی فرقه های مختلف در چارچوب موجود آزادی عمل دارند اما این آزادی و مدارا تا جایی است که با مقابله با نظام بر نخیزند، در غیر این صورت برای حفظ جان، مال و ناموس مردم با آن ها برخورد خواهد شد، گفت: در این برخورد قاطع روزهای اخیر به جای کشته شدن، ۳۰۰ نفر از طرف مقابل این افراد دستگیر شدند ونیروی انتظامی شهدای خود را تقدیم انقلاب کرد.

وی گفت: کمترین انتظار مردم این است عوامل آشوب و به شهادت رساندن سربازان این آب و خاک به سزای اعمال خود برسند، بین کسانی که قمه دست می گیرند و جان نوامیس مردم را به خطر می اندازند و اهل سیاستی که وا داده هستند تا خشونتی راه می افتد فرصت طلبی کرده و جانب خشونت را می گیرند و فضای مجازی را از حرف های خود پر می کنند، تفاوتی قائل نیستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار