امام‌جمعه بروجرد گفت: ازآنجاکه نظام کشور نظام اسلامی و الهی است، توقع مردم از نظام این است که در استقرار عدالت اجتماعی بیش از این پیشرفت نمایند.
کد خبر: ۸۹۹۲۲۸۷
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام حسن ترابی امام‌جمعه بروجرد در خطبه‌های امروز نماز جمعه بروجرد ضمن اشاره به دیدار مقام معظم رهبری مدظله‌العالی با مردم ولایت مدار آذربایجان گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند در طی سال‌هایی که از عمر پربرکت انقلاب گذشته است ملت ایران در عرصه‌های مختلف پیشرفت کرده و موفقیت‌های ایران اسلامی علیرغم همه توطئه‌ها و مانع‌تراشی دشمنان حیرت‌آور است به‌طوری‌که امروز دوست و دشمن به موفقیت‌های ملت ایران اعتراف می‌کنند که این پیروزی‌ها و موفقیت‌ها ثمره و نتیجه مردم‌سالاری و شرکت مردم در اداره کشور است و در این مدت پیشرفت فوق‌العاده بوده اما درزمینهٔ پیاده کردن عدالت اجتماعی عقب‌مانده‌ایم.
وی افزود: گرچه خدمات شایسته‌ای به اکثر مناطق خصوصاً مناطق محروم صورت گرفته اما ازآنجاکه نظام کشور نظام اسلامی و الهی است، توقع مردم از نظام این است که در استقرار عدالت اجتماعی بیش از این پیشرفت نمایند و مسئولین باید آستین همت بالا بزنند و برای اجرای عدالت اجتماعی گام‌های مهم و بلندتری بردارند.
حجت‌الاسلام ترابی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به ارتجاع از انقلاب اشاره کرد و فرمودند یکی از آفت‌هایی که انقلاب را تهدید می‌کند ارتجاع است که به معنای سست شدن و متوقف شدن است و ارتجاع خطری است که انقلاب را تهدید می‌کند به‌طوری‌که تجمل‌گرایی مسئولان از مصادیق ارتجاع انقلاب است درحالی‌که ملت ایران اسلامی انقلاب کردند که مسئولان هم زندگی متوسطی داشته باشند تا درد و رنج آن‌ها را درک نمایند.
 به گفته وی تفکر اشرافی گری در مسئولان سبب بی‌توجهی به اقشار ضعیف جامعه می‌شود درحالی‌که همین طبقات ضعیف جامعه در پیروزی انقلاب اسلامی و در دفاع از آن به‌خوبی نقش خود را ایفا نموده‌اند.
ترابی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به تکیه‌بر توانمندی‌های داخل کشور اشاره کردند و فرمودند که مسئولان باید تکیه به مردم و درون کشور داشته باشند زیرا که موفقیت کشور مرهون روحیه خودباوری ملت ایران است اما متأسفانه برخی از مسئولان دچار خودباختگی شده و تنها راه‌حل مشکلات را در وابستگی به خارج می‌دانند.
وی تصریح کرد: مردم ایران اسلامی 39 سال پیش انقلاب کردند تا از وابستگی به غرب رهایی یابند و امروز مسئولین باید به این موضوع مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند چراکه وابستگی به اجانب ضد ارزش محسوب می‌شود.
امام‌جمعه بروجرد در بخش دیگر از سخنان خود ضمن اشاره به سقوط هواپیمای تهران –یاسوج افزودند: چند روز پیش با سقوط این هواپیما 66 نفر از هم‌وطنانمان عزیزمان جان خویش را از دست دادند که در میان آن‌ها دو نفر از نخبه‌های شهرستان بروجرد بودند که ضروری است تا علل این سانحه دل‌خراش بررسی و مشخص شود.
ترابی گفت: متأسفانه وزارت راه و شهرسازی رهاشده و نیاز به بررسی دارد که ضعف وزیر راه باعث عامل افزایش حوادث طی 2 سال گذشته بوده که کسی پاسخگو نیست و در این میان حتی حاضر به عذرخواهی هم نیستند و مجلس و دولت باید فکری اساسی برای وزارت راه و شهرسازی نمایند.
امام‌جمعه بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به حوادث اخیر خیابان پاسداران گفت: چند روز گذشته عده‌ای از اراذل‌واوباش و مزدوران آمریکا که خود را پیرو یکی از فرق دراویش معرفی کردند با آمادگی قبلی و تجهیزات کامل و انواع سلاح‌های سرد به مردم و نیروی انتظامی حمله ورشدند و اموال عمومی را تخریب کرد هوو متأسفانه داعشی وار سه نفر پلیس و دو بسیجی را به شهادت رساندند و 30 نفر را مجروح نمودند.
حجت‌الاسلام ترابی گفت: جمهوری اسلامی که گروه‌های تروریستی را با شکست مواجه نموده است حالا عده‌ای در خیابان تهران اقداماتی انجام می‌دهند که رعب و وحشت ایجاد نمایند و تعدادی را به شهادت می‌رسانند و نیاز است مسئولین کشور در این زمینه اقدامی اساسی در انجام دهند و در کمترین زمان ممکن با اخلال گران برخورد نموده و آن‌ها را به مجازات اعمالشان برسانند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات