نماينده ولی‌فقيه در استان مركزی با بیان اینکه کلیت نظام براساس وحدت ملی، قانون اساسی و رهبری نظام است، گفت: نظام اسلامی در مقابل خرافات، بدعت ها و اغتشاشات تسلیم شدنی نیست و تابع شرایط سیاسی و اخلاقی خودمان هستیم.
کد خبر: ۸۹۹۲۲۸۹
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک گفت: شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) دارای عظمت و بزرگی است که میدان سخن در خصوص این بانوی بزرگ اسلام بسیار فراوان است و از اول اسلام تاکنون کسی نتوانسته کوچکترین نقد و ایرادی به فاطمه(س) داشته باشد.

وی در ادامه با تاکید و اهمیت نماز در اسلام اشاره کرد و گفت: پیامبر(ص) آنقدر به نماز اهمیت می دادند که فرمودند «در دینی که نماز نباشد خیر و برکتی در آن دین نیست و اولین نشانه مسلمانی، شرف و عزت ما همین نماز است و الان باعث افتخار کشور است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در بیش از 600 نقطه کشور نماز جمعه برگزارمی شود و البته مثل جاهای دیگر کادرسازی در خصوص ائمه جمعه وجود دارد و ائمه جمعه نوکر و وامدار کسی غیر از امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری نیستند و این جایگاه فقط یک وظیفه است .

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه کلیت نظام براساس وحدت ملی، قانون اساسی و رهبری نظام است، گفت: نظام اسلامی در مقابل خرافات، بدعت ها و اغتشاشات تسلیم شدنی نیست و تابع شرایط سیاسی و اخلاقی خودمان هستیم.

وی افزود: نماز برقرار شد تا انسان تطهیر، پاک و پاکیزه شود و نمونه اهمیت آن، نماز روزعاشورای امام حسین(ع) است و پیامبرگرامی اسلام فرمودند «شفاعت ما به کسی که نماز را سبک بشمارد نمیرسد .»

خطیب جمعه اراک تصریح کرد: پیامبر (ص) می فرماید«سه خصلت است که میترسم امت من بعد از خودم گرفتار آن شوند، اول گمراهی بعد از معرفت، دوم فتنه های گمراه کننده و سوم شهوت و بی حیایی»؛ اسلام هم دین حقیقت و هم دین شریعت است و قابل جدا شدن و تیکه تیکه شدن نیست.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی به حوادث اخیر خیابان پاسداران تهران اشاره کرد و گفت: تنفر داریم از افرادی که در داخل و خارج از کشور به دنبال برهم زدن آسایش و امنیت مردم هستند و فرقه‌های خرافی که دنباله روی اسرائیل، آل‌سعود، انگلیس و استکبار جهانی بوده و برخی از جوانان را فریب می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در اصل دوم و سوم قانون اساسی کاملا مشخص شده که تجمعات چگونه باشد، از نیروی انتظامی، دستگاه‌های امنیتی و دستگاه قضایی به طور جدی می خواهیم در برابر افرادی که حقوق عامه مردم را تضییع می کنند، امنیت جامعه را سلب و مسائل جامعه را دچار مشکل می سازند و دشمنان را تحریک می کنند و به دوستان ما آسیب میرسانند، به هیچ عنوان کوتاه نیایند و برخورد جدی با آنان بعمل آید .

وی افزود: اگر کسی یا گروهی حرفی برای گفتن دارند طبق قانون اساسی مجوز بگیرند تا مشخص شود حرف و کار آنها چیست، هرج و مرج معنا ندارد؛ ما 230 هزار شهید ندادیم که عده ای بخواهند کشور را نا امن کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی خیلی صبوری به خرج داد، گفت: آنها دست به اقدامی زدند که نیروی انتظامی مجبور به جمع آوری آنان در کمتر از یک ساعت شد، جمهوری اسلامی مظلوم است و وقتی گرگهایی مثل ترامپ، نتانیاهو، آل سعود و داعشی ها روز به روز دشمنی خودشان را با ما بیشتر می کنند واقعا دور از انصاف است که عده ای در خانه بیایند و دیوارها را خراب کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به حادثه دلخراش سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا و تسلیت به خانواده‌های داغدار گفت: این حادثه باعث تاسف همه ملت عزیزمان شد، لزوم هوشیاری و اقدامات موثر و مفید وزارت راه و شهر سازی و سازمان هواپیمایی کشور در خصوص ایمن سازی و اجازه ندادن پرواز در شرایط نامناسب جوی که به چنین حوادثی منجر نشود و البته همین خلبان چندی پیش هم در همین مسیر با مهارت خودش توانسته بود، هواپیما را با شرایط بدی که به وجود آمده بود، سالم به زمین برساند .

خطیب جمعه اراک تصریح کرد: هفته امور تربیتی را داریم که مسئله بسیار مهمی است و مسئله ای است که آموزش و پرورش و نهادهایی مثل سپاه و بسیج و مراکز آموزشی نظامی باید مورد توجه جدی قرار بگیرند، تربیت اساس کار آموزش و پرورش است اسلام عزیز آمده برای تربیت و پیامبر مربی تربیتی و خود خداوند است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: باید قدر این را بدانیم و اگر خانواده ای فرزندی داشته باشند که تربیت نداشته باشد به هیچ دردی نمی خورد؛ تربیت کلیدی ترین، اخلاقی ترین، اساسی ترین، ارزشمندترین، اصول اخلاقی، اعتقادی، سیاسی، خانوادگی و آموزشی است.

وی خاطرنشان کرد: نامه 31 نهج البلاغه یک نامه تربیتی است و همانا اسلام، دین تربیت است و کلمه به کلمه این نامه می تواند به برنامه زندگی تبدیل شود و در هدایت خانواده‌ها در مهد کودک‌ها، آموزش و پرورش، حوزه های علمیه نماز جمعه و جاهای دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات