خبرهای داغ:
رزمایش گردان عملیاتی شهید پیش بهار حوزه مقاومت بسیج شهید دقایقی ناحیه بهبهان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۲۳۱۱
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹

 

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در بهبهان، در روز چهارشنبه 96/12/02 اردوی رزمی ـ فرهنگی یاوران ولایت با محوریت گردان عملیاتی شهید پیش بهار حوزه مقاومت بسیج شهید دقایقی ناحیه بهبهان و به مدت سه روز در منطقه عمومی رزمایش برگزار شد.
در ساعات ابتدایی روز اول رزمایش شاهد حضور بسیجیان گردان عملیاتی شهید پیش بهار و آمادگی آنها جهت اعزام به منطقه رزمایش بودیم که پس از سازماندهی به محل رزمایش اعزام شدند؛ نیروها پس از استقرار، اقدام به برپایی چادر کردند و در کلاسهای آموزشی حضور یافتند.
پس از اقامه نماز و صرف نهار، بسیجیان در کلاس دفاع ثابت منطقه ای حضور پیدا کردند و در مرحله بعد پدافند دورا دور و دفاع از مراکز حساس را اجرا نمودند.
بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء حجت الاسلام و المسلمین طواف-امام جمعه موقت شهرستان بهبهان- برای بسیجیان سخنرانی کردند، ایشان دلیل سلب توفیق اقامه نماز صبح را دیر خوابیدن، وسوسه شیطان و پرخوری دانستند و در ادامه با استناد به روایت امام صادق(ع)، یکی از نشانه های شیعه را کمک به برادران مؤمن با مال و اموال خود دانست و به ذکر نمونه هایی از انفاق در راه خدا پرداخت و پایان مجلس را به روضه خوانی حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها اختصاص داد.
مرحله آخر از روز اول این رزمایش کلاس جهت یابی در شب و راهپیمایی شبانه با مسافت و همراه با انفجارات بود.
در روز دوم این اردوی رزمی ـ فرهنگی بسیجیان پس از اقامه نماز صبح و مناجات، در میدان صبحگاه استقرار پیدا کرده که بدلیل شرایط جوی و بارش نزولات آسمانی، بخش سخنرانی صبحگاه را در چادر نمازخانه سپری کردند؛ در این صبحگاه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهبهان از حضور مسئولین، نیروی انتظامی و بسیجیان عمل کننده در رزمایش تقدیر و تشکر کرد و هدف اصلی رزمایش گردان اولویت اول شهید پیش بهار را بالا بردن توان رزم بسیجیان و تمرین و تداوم آموزشها دانست و به تفسیر در این زمینه ایراد سخن نمود، در ادامه فرمانده گردان عملیاتی شهید پیش بهار حوزه مقاومت شهید دقایقی نیروها را به رعایت نظم، نکات ایمنی و امنیتی توصیه کردند.
پس از این مراسم کلاسهای اصول پیشروی و اجرای تک، ضد هلی برن و اجرای عملی آن اجرا شد و بلافاصله پس از اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام و المسلمین محبی، کلاسهای انواع کمین و تاکتیکهای دفاع برگزار شد و بسیجیان اقتدار خود را در عملیات های ترسیم شده علیه دشمن فرضی به نمایش گذاشته و با اجرای سناریوی تعریف شده بر دشمن پیروز شدند.
نماز مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام و المسلمین ناصری امام جمعه محترم شهرستان بهبهان اقامه شد که در بین الصلاتین ایشان با دعوت سرهنگ خیران پور به ایراد سخن پرداختند؛ وی در ابتدای سخنان خود از پاسداران و بسیجیان فداکار تشکر کرده و آنان را یادگاران به حق شهدا نامگذاری کردند و در ادامه، ویژگیهای جوانان را مطرح کرده و گفتند یکی از این ویژگی ها این است که جوان همیشه طرفدار حق و حقیقت است و هرگز تمایل ندارد کسی که طرفدار باطل باشد از آنها سو استفاده کند و آنان را حقیقت گرا عنوان کرد و خصوصیت این افراد را تبعیت پذیری از پیامبران و همه جانشینان به حق آنها دانست و با استناد به حدیثی از امام عصر(عج) گفتند مردم باید از فقیه جامع الشرایط پیروی کنند.
ایشان با استناد به این حدیث و اتفاق نظر همه فقها بر این موضوع افزودند ما از طریق ولایت فقیه به ائمه و اولیای الهی، پیامبران و خداوند متعال اتصال داریم و این نشانه حق بودن است، ولی فقیه کسی است که جانشین امام عصر(عج) است و به یقین می توان گفت نظام جمهوری اسلامی ایران تاکنون به حق تعالی اتصال دارد و این رهبری تا زمانی که گناهی صورت نگرفته باشد ادامه دارد.
وی در ادامه، خصوصیت دیگر حق را اجتناب از طاغوت عنوان کرد و قبول نماز را اجتناب از طاغوت دانست و در پایان گفت کسانی که دستشان در دست طاغوت، استکبار جهانی و جبارین است چنانچه به تاریخ مراجعه کنید چیزی جز ویرانی و خرابی نداشته اند.
بسیجیان گردان عملیاتی سردار شهید مسعود پیش بهار در مراحل بعدی اردوی رزمی ـ فرهنگی یاوران ولایت در کلاس تاکتیک های عملیات شبانه حضور پیدا کردند و عملاً اجرای تاخت نمودند و در پایان رزمایش با راهپیمایی مسافت های بالا و پاکسازی منطقه رزمایش، ضد استقرار نموده و محل را ترک نمودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها