خبرهای داغ:
امام جمعه بندرترکمن بر لزوم برخورد قاطع با فرقه انحرافی دراویش گنابادی تأکید کرد و گفت: در کجای دنیا در مقابله با آشوبگران سلاح به‎کار برده نمی‎شود که آقای رئیس جمهور در جلسه‎ای عنوان کردند که نیروی انتظامی با سلاح وارد نشود.
کد خبر: ۸۹۹۲۳۱۵
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان و به نقل از فارس ، حجت ‎الاسلام محمدصالح منصوری ظهر امروز در خطبه‎های عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان ترکمن ضمن تسلیت شهادت سه تن از ماموران نیروی انتظامی و دو شهید بسیجی در جنایت فرقه گنابادی در تهران، اظهار کرد: در سخنان و فتوا مراجع مانند ملا احمد نراقی، شهید ثانی، علامه مجلسی و آخوند خراسانی همگی اذعان به بیزاری از فرقه گنابادی اذعان داشتند.

وی تصریح کرد: اصل این سلسله در سال 1294 توسط محمدسلطان علیشاه به وجود آمد و در آن زمان آخوند خراسانی صاحب کفایه با این فرد بحث‎هایی داشتند و متوجه شدند که این فرد مرتد است و حکم ارتداد این فرد را صادر کردند و مردم گناباد بیدخت این فرد را در توالت خانه‎اش کشتند و از آن پس قطبیت در خانواده‌اش موروثی شد.

امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه فرقه دراویش گنابادی انحرافات زیادی دارد، متذکر شد: آنها معتقدند تجسم صورت مرشد در عبادت است و اگر کسی بخواهد عبادتی انجام دهد باید چهره مرشدش را در نظر بگیرد در حقیقت عبادت را برای مرشد انجام می‎دهند نه برای خدا.

منصوری با بیان اینکه فرقه انحرافی گنابادی نورعلی‎تابنده را به عنوان امام زمان خود می‎دانند، یادآور شد: هر کسی به دیدن نورعلی تابنده می‎رود باید غسل کند و عشریه به جای خمس در نظر گرفته شده و این عشریه را به قطب می‎دهند و سجده کردن برای قطب را جایز و بوسیدن پای او را ثواب می‎دانند.

وی تاکید کرد: نورعلی تابنده در دولت بازرگان در وزارت دادگستری، ارشاد و سازمان حج مسؤولیت داشته و تفکر وی موافق با نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست و با ملی و مذهبی‎ها نزدیک است.

امام جمعه بندرترکمن با اشاره به روایتی از امام رضا (ع)، بیان کرد:  «اگر شیعه ما با عمل و زبان از صوفیه انزجار نکرده باشند آنها شیعه ما نیستند» و ملا احمد نراقی می‎گوید صوفیه خود را از روی عشق به زمین می‎کوبد و اینها از حقیقت توحید خدا مطلقاً اطلاعی ندارند.

منصوری به سخنان علامه مجلس در مورد صوفی‎ها اشاره کرد و یادآور شد: آوازها و سرودهای صوفیه بدعت است و پدرم از صوفیه بیزاری می‎جست و اعتقاد به کفر آنها داشت.

وی با بیان اینکه شهید ثانی معتقد بود که صوفی برای جذب مردم احادیث جعل می‎کند، افزود: این اشکال به علمای ما بر می‎گردد که چرا تاکنون مسائل صوفیه‎ها را برای مردم و جوانان بیان نکردند، متأسفانه در استان گلستان گرفتار این فرقه انحرافی هستیم و تعدادی خانقاه در استان گلستان وجود دارد.

امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه در شهرستان بندرترکمن در گذشته خانقاه وجود داشت که این خانقاه‌ها تعطیل شد، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری می‎فرماید شرکت در مجالس صوفی و انجام اعمال و گفتن سخنان آنها و حضور در خانقاه جایز نیست و آیت‎الله گلپایگانی مجالست با این افراد را حرام برشمردند، همچنین آیت‎الله نوری‌همدانی و آیت‌الله بهجت و آیت‎الله سیستانی نیز  نسبت به این فرقه انحرافی مواضع داشتند.

منصوری تاکید کرد: چرا باید با دراویش گنابادی که در سال‎های مختلف در برابر مردم و نظام ایستادند اینگونه مماشات شود، دراویش در 24 بهمن سال 1384 در قم با نیروی انتظامی و مردم برخورد کردند و تعدادی از ماموران انتظامی و مردم را زخمی کردند حال سوال این است چرا آن زمان دولت و قوه قضائیه با آنها برخورد نکردند.

وی یادآور شد: در سال 1390 در شهر کوار استان فارس دراویش یک روحانی شیعه که بر ضد آنها تبلیغ  می‌کرد  را کتک زدند و آن را تهدید به قتل کردند و مردم از سوی میدان شهدا به سوی مصلی راهپیمایی تشکیل دادند و در بین راه دراویش راه را برمردم بستند و با سلاح سرد و گرم با مردم درگیر شدند و 180 نفر از نیروها دستگیر شدند که متأسفانه دستگاه قضایی ما با آنها برخورد جدی نکرده است.

امام جمعه بندرترکمن ادامه داد: امروز نیز در درگیری‎های اخیر شاهد مظلومیت نیروی انتظامی و بسیجیان در برخورد با این فرقه انحرافی بودیم، چرا نباید با خشونت با این فرقه برخورد شود و دست نیروهای انتظامی ما بسته است، دراویش گنابادی به شکل آشکار و پنهان با توجه به اسنادی که وجود دارد با رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا ارتباط دارند.

منصوری افزود: چگونه با فرقه دراویش برخورد نمی‌شود در حالی که مصطفی آزمایش که از فرقه گنابادی است  با دیان علایی، نماینده بهائیان اسرائیل و با رضاه پهلوی در آمریکا ملاقات داشت.

وی گفت: محمد حسین حدادیان در برخورد با این فرقه به شهادت رسید، کپسول گازی را فرقه انحرافی گنابادی در آتش انداختند و زمانی که شهید حدادیان رفت این کپسول را از آتش بیرون بکشد این گروه انحرافی آن را دستگیر و با قمه بدنش را پاره پاره کردند و با سلاح شکاری به صورتش شلیک کردند.

امام جمعه بندرترکمن افزود: در کجای دنیا در مقابله با آشوبگران سلاح به‎کار برده نمی‎شود و آقای رئیس جمهور در جلسه‎ای عنوان کرده که به نیروی انتظامی گفتیم با سلاح وارد نشوند.

منصوری افزود: محل زندگی فرقه داودیه به همراه اعضای این فرقه که 66 نفر بودند در سال 1993 به‌دلیل درگیری با پلیس آمریکا به آتش کشیده شده و همگی کشته شدند حال چطور می‌شود نیروی انتظامی ما نمی‌تواند با سلاح وارد عمل شوند و این مزدوران چندین ساعت اجازه داشتند نظم و امنیت را بهم بریزند.

وی گفت: از مسؤولان می‎خواهیم اینقدر خواهش نکنند، در فیلم‎های این آشوب دیده می‎شود که نیروی انتظامی با خواهش با نمایندگان این فرقه انحرافی سخن گفتند و ما انتظار داریم که دستگاه قضائی ما برخورد جدی با این اراذل و اوباش داشته باشد، مهربانی با این فرقه انحرافی تا کجا باید ادامه داشته باشد.

امام جمعه بندرترکمن افزود: در بهمن 1384 در یکی از خانقاه‌های گروه‎های گنابادی در قم مقادیر زیادی مشروبات الکلی و زنان فاسد وجود داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها