خبرهای داغ:
یادواره 142 شهید والامقام شهرستان گالیکش با حضور امام جمعه ، فرمانده سپاه و سایر مقامات این شهرستان برگزار شد و امام‌ جمعه گالیکش در این مراسم گفت: امنیتی و عزتی که امروز در کشور داریم به برکت خون شهدا است.
کد خبر: ۸۹۹۲۳۱۶
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان و به نقل از نیلکوه ، امام‌جمعه گالیکش در این آیین با اشاره به سیره سیاسی حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها گفت: یکی از مسائلی که معمولاً برخی افراد به آن اشاره می‌کنند آن است که بین دین و سیاست هیچ‌گونه ارتباطی نبوده و نیست. دین‌داران کار خودشان را انجام بدهند و سیاسیون هم به کار خود برسند.

وی افزود: آیا این مطلب همان‌گونه که می‌گویند درست است؟ اگر این‌گونه است پس قضیه غدیر خم چه می‌شود که پیامبر گرامی اسلام امیر المومنین علی علیهم‌السلام را به‌عنوان ولی معرفی کردند.

امام‌جمعه گالیکش اظهار داشت: نمی‌شود بدون تشکیل حکومت قضاوت، تجارت و حدود اسلامی را اجرا کرد. باید یک حاکم اسلامی باشد تا با کمک آن کشور را اداره کرد.

حجت‌الاسلام دلبری با اشاره به اینکه وقتی سخن از سیاست به میان می‌آید نظرها به‌سوی حیله‌گری و... سوق می‌یابد گفت: امام حسن علیهم‌السلام در خصوص سیاست‌مداری می‌فرمایید: یک سیاستمدار کسی است که به سه رکن حق خدا را در نظر بگیرد و حرکات و سکناتش بر مبنای خداوند باشد، حق مردمی که زنده هستند را ادا کند و به حقوق امواتی که بر زمین‌مانده توجه داشته باشد.

وی تصریح کرد: ائمه علیهم‌السلام انسان‌های سیاست‌مدار الهی، خدایی و دینی بوده و هستند. سیاستمدار واقعی می‌خواهید پیدا کنید به در خانه پیامبر و انبیا و جانشینان آن‌ها بروید.

امام‌جمعه گالیکش با اشاره به آیه ۱۵ سوره شورا گفت: خداوند به پیامبر ۵ دستور را برای ارکان واقعی سیاست ابلاغ کرده‌اند. اول مردم را به‌سوی خدا دعوت کن، واقعیت‌های دین اسلام را برای آن‌ها مطرح کن، ایستادگی و مقاومتی در مسیری که انتخاب کرده‌اید داشته باش، از حرف‌های مشرکان تبعیت نکن، طبق قانون الهی و قرآن مجید عمل کند و اجرای عدالت در بین مردم داشته باشد.

حجت‌الاسلام دلبری افزود: یک سیاست‌مدار واقعی اگر مردم را به‌سوی خدا دعوت کند و حرفش در مسیری باشد که مردم تحت اختیار آن عبادت، تقوا و اعتقادشان به مبدأ و معاد بیشتر شود؛ ثابت‌قدم باشد و همراه با مردم باشد و به فکر این نباشد که فلان کشور و مسئول خارجی چه گفته است و به فکر ایجاد عدالت اجتماعی در جامعه و کشور باشد این سیاست‌مدار یک سیاست‌مدار الهی و نورانی است و اگر غیرازاین باشد راه را به خطا رفته است.

وی افشاگری در دفاع از امامت را از روش‌های مبارزه سیاسی حضرت فاطمه عنوان کرد و گفت: مثل امام مانند کعبه است و مردم باید گرد آن جمع شوند.

وی با اشاره به اینکه شهدا الگوی خود را حضرت فاطمه قراردادند افزود: بیشتر شهدای راه اسلام از خاندان اهل‌البیت علیهم‌السلام هستند. اولیا الله در مقابل ظالمین ایستادند و به شهادت رسیدند؛ اینان سیاست‌مداران واقعی بودند. بهترین‌ها و جز پاک‌ترین‌ها بودند و بهترین راه را انتخاب کردند.

امام‌جمعه گالیکش اضافه کرد: امنیتی و عزتی که امروز در کشور داریم به برکت خون شهدا است و نباید آن‌ها را فراموش کنیم و راه آن‌ها را باید ادامه دهیم. این مهم میسر نمی‌شود مگر اینکه شیعه و سنی با وحدت در سیر پرچم ولایت قرار گیرند.

شایان‌ذکر است در این آیین از خانواده‌های شهیدان مدافع حرم تولی و شیبک و شهید دفاع مقدس جهان‌ آبادی تجلیل شد.

/انتهای پیام
ارسال نظرات
پر بیننده ها