خبرهای داغ:
بخش مذهبی – ملی پنجمین جشنواره بین المللی تبریزیم پس از سه هفته اجرا و همراهی هنرمندان و شهروندان در این مرحله، به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۹۹۲۳۳۳
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، بخش مذهبی – ملی پنجمین جشنواره بین المللی نمایش های خیابانی و فضای باز تبریزیم همزمان با ایام دهه فجر و فاطمیه آغاز شد و به نمایش هایی با مضامین مذهبی و ملی همچون تاریخ وقایع تاریخ ایران، شهدای حرم و تاریخ صدر اسلام پرداخت.
بخش مذهبی – ملی پنجمین جشنواره بین المللی تبریزیم در آخرین روز برنامه خود در روز پنج شنبه سوم بهمن ماه با سه نمایش هویت به کارگردانی اجاق پور، افترا به کارگردانی محمود کریمی و نفرین ابدی به کارگردانی حامد منافی در محل فرهنگسرای الغدیر رفت.
نمایش هویت تاریخ وقایع ایران را به صورت نمادین به نمایش در آورد و پیام اتحاد و همبستگی در بحبوهه حوادث را در اجرای خود بیان کرد.
نمایش نفرین ابدی نیز سیری در تاریخ کرده شمر را در سفر زمان به میان مردم آورده و طلب بخشش آنها را با نذر آب به نمایش گذاشت اما این درحالیست که حجم ظلم آنها از گذشته تا حال فراموش نشده باقی مانده است.
افترا نیز نمایش خیابانی برای کودکان بود که صداقت و خیرخواهی را به زبانی شاد و آموزنده برای کودکان به نمایش گذاشت.
پنجمین جشنواره بین المللی نمایش های خیابانی و فضای باز تبریزیم با اختصاص بخش های مختلف همراه با رویدادهای تاریخی و مذهبی و ملی پیش رفته و شهروندان را با خود همراه می کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها