در نشست هیئت مدیره هلال احمر آذربایجان شرقی تاکید شد؛
مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره هلال احمر آذربایجان شرقی در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج گفت: وقوع حوادث گوناگون در سال 96، سال پر کاری را برای نیروهای هلال احمر رقم زده است.
کد خبر: ۸۹۹۲۳۳۴
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی هلال احمر استان، سعید کنعانی افزود: بر اساس تجربیاتی که در حوادث گوناگون کسب کرده ایم معتقد هستیم که در امر امدادرسانی ها باید نیروهایی که از استان های همجوار و معین به کمک آسیب دیدگان از حوادث به استان حادثه دیده  می روند طوری برنامه ریزی بکنند که برای جمعیت هلال احمر استان درگیر در زلزله ایجاد مسئولیت و بار و هزینه اضافی نکنند.

وی با اشاره شرایط خاص حاکم در زمان وقوع زلزله در مناطق آسیب دیده گفت: نیروهای جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در جريان امدادرسانی به زلزله زدگان کرمانشاه علیرغم شرایط خاص، کارنامه درخشانی از خودبجای گذاشتند و عملکرد جمعیت هلال احمر استان در ستاد امدادرسانی ازگله موجب رضایت آسیب دیدگان و مسئولان محلی شد.

کنعانی اضافه کرد: ما بعد از اتمام هر عملیات مهم امدادرسانی، اقدام به استخراج نقاط قوت و ضعف خود می کنیم تا با برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت بتوانیم در حوادث پیش رو موفق تر عمل کنیم.

رئیس هیئت مدیره هلال احمر استان خاطرنشان کرد: برای مقابله با حوادث و زلزله های بزرگ مخصوصا در کلانشهرها باید برنامه ریزی های کوتاه مدت وبلندمدت داشته باشیم .

در ادامه این نشست دکتر محمد حسن لواسانی از اعضای هیئت مدیره هلال احمر استان و عضو مجمع عمومی هلال احمر کشور با تجلیل از تلاش ها و فداکاری های نیروهای هلال احمر در زلزله کرمانشاه و حوادث اخیر گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی ،در دوران دفاع مقدس هم با حضور در استان کرمانشاه به کمک مجروحان جنگی شتافته و خدمات شایانی را به رزمندگان اسلام ارائه داده بودند.

وی با تمجید از فداکاری ها و جانفشانی های نجاتگران هلال احمر در حوادث گوناگون به ویژه حادثه سقوط هواپیمای مسافربری تهران – یاسوج افزود: بسی مایه فخر و مباهات است که امروز، بهترین نیروهای امدادی کوهستان جمعیت هلال احمر در قله کوه دنا جان خود را در جهت جستجوی پیکرهای جانباختگان هواپیمای سقوط کرده در طبق اخلاص نهاده اند.

لواسانی تصریح کرد: ما می توانیم با اتکا به جوانان و نیروهای خوش فکر و اندیشمند داخلی همان هایی که هشت سال در برابر متجاوزان به خاک ایران اسلامی مقاومت کردند از عهده هر کار سختی سربلند بیرون بیاییم بشرط اینکه جوانان خود را باورکرده و زمینه را برای فعالیت آنها فراهم کنیم تا برابر منویات مقام معظم رهبری قله های پیشرفت و کمال را یکی پس از دیگری فتح نماییم .

دکتر شهریار ممی خانی دیگر عضو هیئت مدیره هلال احمر استان در این نشست با قدردانی از تلاش های شبانه روزی نجاتگران، بر لزوم برنامه ریزی منسجم و مرتب در زمان آرامش تاکید کرد و اظهار داشت: داشتن برنامه منسجم و منظم قبلی تاثیر مهمی در کاهش بی نظمی های حین حادثه و امدادرسانی ها دارد.

وی بر لزوم مستند نگاری و مستند سازی تجربیات کسب شده در حوادث و امدادرسانی ها و لزوم بهره گیری از ظرفیت نیروهای جوان تاکید کرد .

خانم حافظه شیخ الاسلامی آخرین عضو هیئت مدیره بود که در این نشست با قدردانی از زحمات بی شائبه نجاتگران جمعیت هلال احمر در حوادث و سوانح گوناگون گفت: از تلاش های بسیار ارزنده  نیروهای جمعیت هلال احمر در زلزله کرمانشاه نهایت تشکر و قدردانی را داریم و امیدواریم نقاط قوت و ضعف  امدادرسانی ها استخراج و تصمیم گیری های لازم جهت بر طرف نمودن نقاط ضعف گرفته شود .

خانم علیزاده از بازرسان هیئت مدیره جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در سخنان کوتاهی از تلاش های نجاتگران در حوادث تشکر کرد و گفت:  امدادرسانی نیروهای  هلال احمر آذربایجان شرقی در زلزله کرمانشاه خاطره بسیار خوشی را در اذهان زلزله زدگان بجا گذاشته است.

حسین بلندی دیگر بازرس هیوت مدیره هلال احمر استان با تشکر از خدمات نیروهای هلال احمر در طول سالجاری گفت: تولید و پخش برنامه تلویزیونی خادم تاثیر مهمی در ارتقا سطح آموزش های همگانی دارد که امیدواریم با هماهنگی بعمل آمده با صداو سیما تداوم داشته باشد .

ارسال نظرات