امام‌جمعه ایلام:

اشرافی گری زشت‌ترین رفتار مسئولان برشمرده می‌شود/فتنه گران از ایجاد حواشی برای جایگاه نماز جمعه خودداری کنند

لطفی گفت: جایگاه و تریبون نماز جمعه را جایگاه خطیری است و توصیه می کنم فتنه گران به این جایگاه که مین گذاری است نزدیک نشوند.
کد خبر: ۸۹۹۲۴۲۳
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام "محمد نقی لطفی"، امام‌جمعه ایلام، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر ایلام گفت: با پس‌مانده تکفیری‌های داعشی گروه و فرقه ضاله دراویش باید به‌شدت برخورد شود.
 
وی، بابیان اینکه تجمل‌گرایی، اشرافی گری، ویژه خواری، سهم خواهی و رانت‌خواری میراث شوم نظام طاغوتی به‌عنوان زشت‌ترین رفتار مسئولان و کارگزاران نظام سیاسی برشمرده می‌شود، افزود: رهبر فرزانه انقلاب، همواره در مناسبت‌های مختلف، مسئولان ارشد نظام را از تجمل‌گرایی و اشرافی گری بر حذر داشته است.
 
امام‌جمعه ایلام، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب به‌صورت مکرر نسبت به آسیب‌شناسی انقلاب و خطراتی که نظام اسلامی را تهدید می‌کند هشدار داده‌اند و یکی از مهم‌ترین تهدیدها برای انقلاب و نظام اسلامی خطر نفوذ، آن‌هم در ابعاد مختلف است که برجسته‌ترین آن نفوذ فرهنگی است.
 
لطفی، با تأکید بر اینکه اشاعه فرهنگ اباحه گری، بی‌حجابی و بدحجابی، برگزاری کنسرت‌های مبتذل و جنگ شادی و برگزاری مجالس مختلط زن و مردم و دختر و پسر که متأسفانه در کشور به‌ویژه استان خودمان تئاترهای ضد فرهنگ و دینی و ارزش‌های اسلامی برگزارشده است.
 
وی تصریح کرد: از مؤلفه‌های نفوذ فرهنگی تبلیغ شیعه انگلیسی و ترویج عرفان‌های کاذب بوده که متأسفانه در قم و در برخی از استان‌های کشور در قالب گفتمان امام راحل و رهبری است، نسبت به امام راحل و واژه‌های به کار می‌برند که مصداق آشکار غلو است که تاکنون از هیچ‌یک از شاگردان مکتب عرفانی امام راحل امثال استاد جوادی آملی، استاد مصباح یزدی و شهید مطهری و آیت‌الله مظاهری نسبت به امام (ره) بیان‌ نشده است.
 
خطیب نماز جمعه ایلام بیان کرد: در این عرفان قلابی و بدعتی، مقام امام راحل را از پیامبران اوالعزم ابراهیم خلیل‌الله و موسی کلیم‌الله بالاتر می‌دانند و به‌طورقطع، این نه‌تنها توصیف و تعریف امام راحل نیست بلکه تخریب شدید امام نیز است.
 
لطفی گفت: گاها شنیده می‌شود که مقام استاد عرفان کاذب را از مقام امام صادق (ع) نیز بالاتر می‌دانند، اصلاً امامان معصوم (ع) شدیدترین برخوردها را با فرق ضاله داشته‌اند و اولین امام شیعیان مولای متقیان (ع) شدیدترین برخوردها را با فرق ضاله که قائل بودند که علی خداست به‌عنوان علی الهی معروف بودند، داشته که حضرت بعد از نصیحت فراوان و اصرار بر عقیده فاسد و باطل، آن‌ها در میان آتش انداخت و سوزانید.
 
وی تصریح کرد: جریان فاسد عرفان‌های کاذب در ایلام نیز توسط یکی از عمامه به سرها، فعالیت‌های گسترده‌ای دارند و انشا الله با پشتیبانی مردم با بصیرت ایلام، ریشه این فتنه جدید را از بیخ و بن خواهیم کند، اما این جریان نفاق و فتنه گران جدید، درصدد ایجاد اختلاف و راه‌اندازی جنگ طایفه‌ای که باز یکی برنامه‌های نظام سلطه است.
 
امام‌ جمعه ایلام یادآور شد: استان ایلام که متشکل از طوایف و ایل‌های بزرگ خزل، شوهان، ملکشاهی، ارکوازی و بولی، کرد و بدره و دهبالایی که بیش از 80 سال است که در کمال برادری و هم ایلی، در کنار هم زندگی کرده و در مواردی که استان مورد تهدید قرارگرفته است، ید واحده شدند و در برابر تجاوز دشمن که نمونه بارز آن جنگ تحمیلی است از سرزمین اسلامی دفاع کردند.
 
لطفی افزود: بزرگ‌ترین اهانت به مردم استان توسط یک عنصر گمراه صورت گرفته که می‌گوید برخی از زنان ایلامی برای سیر کردن شکم فرزندانشان، خودفروشی می‌کنند و این اهانت توسط این فرد به غیرت مثال‌زدنی مردم استان است، در طول تاریخ، چه قبل از انقلاب اسلامی و چه بعد از انقلاب اسلامی، حتی توسط رژیم فاسد پهلوی، چنین توهینی به مردم ایلام نشده است.
 
وی در ادامه با اشاره به حادثه ناگوار و حزن‌انگیز جان باختن سقوط هواپیما و جان باختن 66 نفر از هم‌وطنان ابراز کرد: جان باختن برادران و خواهران عزیزمان از استان یاسوج به محضر بقیه‌الله روحی فدا و رهبر معظم انقلاب و بازماندگان عزیزشان تسلیت می‌گویم.
 
امام‌جمعه ایلام ابراز کرد: شهادت مظلومانه چهار نفر از عزیزان نیروی انتظامی و بسیج توسط اراذل‌واوباش وابسته به فرقه ضاله دراویش که نمونه‌ای از جنایات گروهک داعشی بوده به ملت ایران و رهبر معظم انقلاب و خانواده‌های این شهیدان والامقام تسلیت عرض می‌کنم.
 
خطیب نماز جمعه ایلام گفت: فرق ضاله از قبیل بهائیت، وهابیت، دراویش و عرفان‌های کاذب و دروغین ساخته‌وپرداخته دشمنان انقلاب و اسلامی ناب محمدی (ص) و از مصادیق نفوذ فرهنگی است، دشمنان لجوج و قسم‌خورده انقلاب و امام راحل و نظام اسلامی برای ضربه زدن به انقلاب و نظام از پروژه نفوذ سیاسی، اقتصادی و امنیتی به‌ویژه فرهنگی به‌عنوان یک سیاست راهبردی مؤثر توسط کارشناسان زبده فرهنگی استفاده می‌کنند.
 
وی یادآور شد: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی از جریان‌های سیاسی و فرقه‌ای به‌ویژه عرفان‌های کاذب برای براندازی از درون آن‌هم با کمک‌های مالی، فرهنگی و سیاسی به‌شدت تلاش می‌کنند و با ترفندهای مختلف سعی در جذب نیرو دارند.
 
امام‌جمعه ایلام تصریح کرد: اما خطرناک‌ترین راهبرد دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب، ضربه زدن زیر چتر گفتمان امام راحل و انقلاب و رهبری و ترویج عرفان‌های کاذب توسط عناصر ساده‌لوح است که اخیراً نمونه‌ای در استان ایلام شاهد هستیم.
 
لطفی تأکید کرد: نگرانی حقیر این است که طراحان این فتنه، جوانان پاک، متدین و طالب عرفان ناب را شکار کنند و به بیراهه ببرند و از روحانیون ساده‌لوح برای جذب نیروها بهره‌برداری کنند، البته به پدران مادران توصیه می‌کنم مواظب فرزندان خود باشند.
 
وی یادآور شد: جریان فتنه در ایلام با ادبیاتی منافقانه در لوای گفتمان امام راحل و رهبری و در ردای امربه‌معروف با ادبیاتی بسیار زشت و دور از شأن حتی یک آدم لات منش، سخیف‌ترین کلمات را از قبیل جلاد، فرعون صفت، تبهکار و رشوه بگیر به جایگاه مقدس تریبون نماز جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام به کار می‌گیرد.
 
امام‌جمعه ایلام افزود: آنچه حائز اهمیت است که این جریان با این ادبیات، به امام راحل و رهبری خیانت کردند، البته این واژه در قوانین حقوقی و دستگاه قضایی باید پیگیری شود، حلقه انحرافی جدید با نامه‌نگاری با ادبیاتی منافقانه، ضدیت خود را با امام راحل و رهبری آشکار کرد.
 
وی با اشاره به اینکه اعتماد به بیگانه یکی از آفت‌های انقلاب اسلامی است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم غیور آذربایجان و تبریز، مسائل مهمی را به‌عنوان آفت‌های بزرگ انقلاب اسلامی ازجمله اعتماد به بیگانه، اشرافی گری و بی‌توجهی به مستضعفان را بیان فرمودند.
 
خطیب نماز جمعه ایلام، بابیان اینکه اعتماد به بیگانه در ابعاد مختلفی مطرح است، افزود: اعتماد به بیگانه در اداره حکومت و مدیریت کلان کشور با نسخه‌های بیگانه، تبعیت محض از راه‌حل‌های بیگانه برای حل مشکلات، نفی اقتدار ملی و نادیده گرفتن مؤلفه‌های عزت، قدرت و پیشرفت کشور معنی پیدا می‌کند.
 
امام‌جمعه ایلام تاکید کرد: توصیه‌های مقام معظم رهبری، هشدارهای جدی به عناصری است که اقتدار و پیشرفت کشور را در اعتماد به بیگانه به‌ ویژه رژیم آمریکا و متحدان عربی و غربی آن می‌ بینند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار