میهن پرست ضمن حمایت از نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، گفت: بعضی تحرکات در فضای مجازی علیه ایشان محکوم است و باید برخورد جدی با این‌گونه تحرکات در شبکه‌های اجتماعی شود.
کد خبر: ۸۹۹۲۴۲۷
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام "شهاب‌الدین میهن‌پرست"، امام‌جمعه شهر چوار، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چوار، با اشاره به‌ضرورت امامت در کلام امام علی (ع) در نهج‌البلاغه، اظهار کرد: امام علی (ع) می‌فرمایند که رسول گرامی اسلام (ص) در میان شما مردم جانشینانی برگزید که تمام پیامبران گذشته نیز برای امت‌های خود برگزیدند، زیرا آن‌ها هرگز انسان‌ها را سرگردان و رها نکردند و بدون معرفی راه‌های روشن و نشانه‌های استوار از میان مردم نرفتند.

وی، بابیان اینکه پیامبر اکرم (ص) قرآن و احکام آن را در میان امت اسلامی به یادگار گذاشته است، ابراز کرد: قران کریم، کتاب پروردگار میان شماست که بیان‌کننده حلال و حرام، واجب و مستحب، ناسخ و منسوخ، مباح و ممنوع، خاص و عام، پندها و مثل‌ها، مطلق و مقید، محکم و متشابه است.

امام‌جمعه شهر چوار، افزود: قرآن کریم، عبارات مجمل خود را تفسیر و نکات پیچیده خود را روشن می‌کند و از واجباتی که پیمان شناسایی آن را گرفت و مستحباتی که آگاهی از آن‌ها لازم نیست، قسمتی از احکام دینی در قرآن کریم واجب شمرده که ناسخ آن در سنت پیامبر (ص) آمده و بعضی از آن در سنت پیامبر (ص) واجب شده که در کتاب خدا ترک آن مجاز بوده است.

حجت‌الاسلام میهن‌پرست، یادآور شد: بعضی از واجبات وقت محدودی داشته‌اند که در آینده از بین رفته است، محرمات الهی از هم جدا می‌باشند برخی از آن‌ها گناهان بزرگ است که وعده آتش داده است، بعضی کوچک که وعده بخشش دارد و برخی از اعمال که اندکش مقبول و در انجام بیشتر آن آزادند.

وی، در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار مردم آذربایجان شرقی با ایشان، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که اشرافی گری و بی‌توجهی به مستضعفان، ارتجاع و حرکاتی ضدانقلابی است و امروز کشور نیازمند تلاش بیشتری در جهت تحقق عدالت است.

امام‌جمعه شهر چوار، یادآور شد: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند که معنای انقلابی گری اشتباه گرفته نشود، انقلاب یعنی نظام انقلابی، این نظام اسلامی، همین نظام امت و امامت، نظام مردم‌سالاری دینی باید باشد، باهدف‌های انقلابی با حرکت انقلابی با جهت‌گیری انقلاب این باید اتفاق بیافتند.

حجت‌الاسلام میهن‌پرست، در ادامه با اشاره به هشتم اسفندماه سالروز تأسیس امور تربیتی که صدقه جاریه شهیدان رجایی و باهنر است بر ضرورت توجه بیشتر به امور تربیتی و ارزش‌های دینی و فرهنگی و انقلابی تأکید کرد و گفت: یکی از محورهای مهم آموزش در اسلام، تربیت دینی و اخلاقی است.

وی، با اشاره به‌ضرورت برخورد شدید با مخلان امنیت در کشور، اظهار کرد: اغتشاشات اخیر در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در خیابان پاسداران تهران، رسوایی اغتشاشگران داعشی صفت و همدستی و همراهی با دشمنان اسلامی و انقلاب را آشکار کرد.

امام‌جمعه شهر چوار، با ابراز تسلیت و تعزیت به مناسب جان باختن تعدادی از هم‌وطنان در حادثه سقوط هواپیما، گفت: سقوط هواپیما و جان باختن 66 نفر از هم‌وطنان عزیز موجب تألم جامعه شد اما همبستگی دستگاه‌های مختلف و همدردی مردم در این حادثه قابل‌تقدیر است.

حجت‌الاسلام میهن‌پرست، در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در چوار و دعوت از مردم در این مراسم مهم و شرکت در ساخت مدرسه، گفت: کمک به ساخت مدرسه و مشارکت در این امر مهم برکات زیادی برای فرد و جامعه به دنبال خواهد داشت.

وی، در پایان ضمن حمایت از نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، گفت: بعضی تحرکات در فضای مجازی علیه ایشان محکوم است و باید برخورد جدی با این‌گونه تحرکات در شبکه‌های اجتماعی شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار