خبرهای داغ:
عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: خوشبختانه نمایشگاه کتاب سال جاری هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ کمیت نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و واقعا برگزاری نمایشگاه با این وسعت و گستردگی در قم ضروری بود.
کد خبر: ۸۹۹۲۴۴۲
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
ارتقاء چشمگیر کمی و کیفی نمایشگاه کتاب دین
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سیدمحمد آتش‌زر در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین و سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان قم با اشاره به ظرفیت‌های استان قم در زمینه چاپ و نشر کتاب اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب دین در شهر قم ضروری است و اعتقاد دارم که نمایشگاه بین‌المللی کتاب نیز باید در این شهر برگزار شود، چراکه قم پایگاه نشر و چاپ کتاب در کشور است.

وی افزود: خوشبختانه نمایشگاه کتاب سال جاری هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ کمیت نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و واقعا برگزاری نمایشگاه با این وسعت و گستردگی در قم ضروری بود.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته نمایشگاه کتاب استان و نمایشگاه کتاب دین در مجتمع ناشران برگزار می‌شد، اما برگزاری نمایشگاه در مصلای قدس موجب می‌شود مردم راحت‌تر از نمایشگاه کتاب بازدید کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه استقبال از نمایشگاه سال جاری بسیار مناسب بود و امیدواریم شاهد برگزاری هرساله این نمایشگاه در استان قم و همچنین پیشرفت و توسعه آن باشیم.

آتش‌زر با تأکید بر ضرورت افزایش مطالعه در جامعه گفت: در سال‌های اخیر فضای مجازی پیشرفت و توسعه بسیار زیای داشته و در زندگی همه افراد جامعه وارد شده است، اما باید برای مردم تبیین شود که هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین کتاب شود.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در کشور عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب موجب می‌شود که مردم با جدیدترین کتاب منتشر شده آشنا شوند و همچنین می‌توانند بسیاری از کتاب‌های مورد نیاز خود را خریداری کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: به منظور بررسی علل کم شدن مطالعه در جامعه و همچنین تشویق و ترغیب مردم به کتاب و کتابخوانی باید کمیته‌های علمی تشکیل شود؛ همچنین نویسندگان و ناشران در نگارش کتاب باید نیاز‌های روز جامعه را مد نظر قرار دهند و با توجه به این نیاز‌ها اقدام به تولید و انتشار کتاب کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها