در حالی روزبه روز برتعداد فلافل فروشی‌ها در بندرعباس افزوده می‌شود، که نظارتی در این بخش وجود ندارد.
کد خبر: ۸۹۹۲۴۴۹
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛در چندسال اخیر شهروندان شاهدند که در هرکوچه و معبری، افرادی گاری‌دستی را بر روی آن سیلندرگاز و یا پیکنیک و تشت و روغن و...  جاسازی کرده و اقدام به پخت و فروش فلافل می‌کنند که حتی به بخش ایمنی هم توجه نشده است.

از طرفی به دلیل اینکه فلافل‌فروشان فاقد تاییدیه بهداشتی مکان و شخص می‌باشند و از هیچ فیلتر نظارتی عبور نمی‌کنند، در صورت مشاهده تخلف، شهروندان نمی‌دانند این موضوع را بایستی به کدام مرجع منعکس کنند، بهداشت، شهرداری و یا جایی دیگر؟

همچنین این پرسش هم مطرح می‌باشد که در واقع متولی نظارتی این بخش کدام دستگاه می‌باشد و چرا تاکنون در این حوزه اقدامی نشده است؟ این فلافل فروشی مشخص نیست از چه نوع روغن و مواد غذایی باچه کیفیتی استفاده می‌کنند و از هر مقدار روغن چند مرتبه برای پخت فلافل استفاده می‌شود و چند درصد اصول بهداشتی رعایت می‌شود؟

آیا سلامتی مردم برای هیچ دستگاهی مهم نیست که اندک نظارتی در این بخش وجود ندارد؟ چرا حتی در برخی خیابان‌های شهر مانند۲۲بهمن، ده‌ها فلافل فروشی تا نیمه¥های شب فعالیت می‌کنند و در بسیاری از خیابان‌ها و کوچه‌ها و در جلوی برخی خانه‌ها و در معابر و پیاده روها، فلافل فروشی‌ها بساط می‌کنند و هیچ نهادی هم خود را مسوول نظارت در این بخش و پاسخگویی نمی‌داند.

در ساحل بندرعباس هم فلافل فروشی‌ها در کنار عرضه‌کنندگان قلیان و... آرامش خانواده‌ها را سلب می‌کنند و گویا هیچ دستگاهی در این بخش هیچ وظیفه‌ای ندارد و به حال خود رها شده‌اند و سلامتی مردم در قلیان‌ها سوزانده و در روغن فلافل فروشی‌ها سرخ می‌شود و هیچ نهادی هم خود را در این بخش پاسخگو نمی‌داند و به نظر می‌رسد که این بخش و سایر بخش‌های مشابه در شهرمان هیچ متولی ندارد که اگر داشت تاکنون اقدامی مناسب نمی‌شد تا هزینه سنگین درمان به شهروندان تحمیل نشود.

شهروندان انتظار دارند متولیان مربوطه، فلافل فروشی‌ها را ساماندهی کنند و نظارت لازم را داشته باشند و از فعالیت غیرمجاز آن‌ها که منجر به واردشدن خسارت به بهداشت شهر و سلامتی شهروندان می‌شود، جلوگیری گردد و شورای شهر هم بررسی این موضوع را در دستورکار قرارداده و مصوباتی را در این بخش داشته باشد.

ارسال نظرات