مصاحبه اختصاصی بسیج اردبیل با "شهناز کریم زاده" فعال قرآنی که برگزیده مسابقات مختلف کشوری و شانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خواهران شاغل سپاه می‌باشد.
کد خبر: ۸۹۹۲۴۵۵
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲

مصاحبه با برگزیده قرآنی در شانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، خانم شهناز کریم زاده فعال قرآنی که در مسابقات قرآنی مختلفی شرکت کرده اند و رتبه های بسیاری در سطح کشوری و استانی کسب نموده اند و امسال در شانزدهیمن دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل سپاه  مقام دوم رشته تحقیق را کسب کرده است، در همین راستا خبرنگار خبرگزاری بسیج اردبیل مصاحبه ای با این فعال قرآنی داشته است:

1- سرکار خانم کریم زاده خودتان را معرفی کنید و برای مخاطبان ما بگویید چرا به رشته تحقیق روی آوردید؟

اینجانب شهناز کریم زاده متولد سال ۱۳۵۹ فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت زهرا (س) شهرستان سرعین از سال ۸۴ وارد مجموعه سپاه شده ام و رشته تحقیق قرآن کریم (صوت و لحن) در واقع با معانی آیات قرآن بیشتر مرتبط است و همین علاقه و اشتیاق مرا جهت ادامه دادن به این رشته بیشتر کرده است.


2-رتبه هایی که در مسابقات قرانی کسب کردید را لطفا بیان کنید؟

رتبه‌های اول استانی در مسابقات دانش آموزشی و دانشجویی در تمامی دوران تحصیلی
رتبه‌های کشوری به شرح ذیل:
• سال ۷۸ رتبه دوم مسابقات دانش آموزشی برگزیده منطقه ۳ کشوری
• سال ۸۱ رتبه اول دانشجویان دانشگاه‌های شمالغرب کشور
• سال ۸۴ رتبه دوم خواهران شاغل پیشروی مقاومت کشور
• سال ۸۷ رتبه دوم سی و یکمین دوره مسابقات اوقاف منطقه ۲ کشوری زنجان
• سال ۸۷ رتبه اول هفتمین دوره مسابقات سپاه کل کشور خواهران شاغل
• سال ۸۸ رتبه سوم نیروی‌های مسلح به میزبانی نیروی انتظامی کل کشور در تهران
• سال ۸۹ رتبه دوم نهمین دوره مسابقات خواهران شاغل کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
• سال ۹۰ رتبه سوم دهمین دوره مسابقات خواهران شاغل کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
• سال ۹۳ رتبه سوم سیزدهمین دوره مسابقات خواهران شاغل کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
• سال ۹۴ رتبه سوم چهاردهمین دوره مسابقات خواهران شاغل کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
• سال ۹۶ رتبه دوم شانزدهمین دوره مسابقات خواهران شاغل کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی


3-برای ما بگویید چطور با قرآن منوس و به آن علاقمند شدید؟

با عنایت و توجه خداوند متعال از همان دوران نوجوانی علاقه خاص به قرآن داشتم و تشویق پدر و مادر عزیزم و همسرگرامیم دایماً در کلاس‌های قرآن و جلسات قرآنی دارالقران و بسیج حضور داشتم و بهترین لحظات زندگی ام نوجوانی و جوانی ام را در محافل قرآنی گذرانده ام، امید است که مقبول درگاه حق باشد و شرمنده خدا و امام و شهدا نباشیم.

4-شانزدهمین دوره مسابقات قران کریم ویژه خواهران سپاه را چگونه دیدید؟

این دوره از مسابقات با حضور پرشور خواهران و با آمادگی بیشتری در مسابقات حضور داشتند و همه قاریان قرآنی از نظر سطح قرائت در سطح خوبی بودند و داوران نیز جزو داوران کشوری و بین المللی بودند.


5-آیا در استان اردبیل آنگونه که باید به مسائل قرآنی پرداخت می شود ؟و نظر شما در این موضوع چیست؟

در استان اردبیل فعالیت‌های قرآنی در اکثر ارگان‌ها و مراکز قرآنی وجود دارد، ولی تفرقه و عدم اتحاد باعث شده است آنگونه که باید از قاریان و حافظان حمایت معنوی نمی‌شود.


6-از تحصیلات غیر قرآنی خودتان بگویید، چه خوانده اید؟

اینجانب رتبه خوبی در کنکور سال ۷۹ برخوردار بودم و علاقه فراوانی به علوم قرآنی داشتم، ولی در استان اردبیل آن زمان فقط دانشگاه محقق اردبیلی پذیرش ادبیات فارسی و روانشناسی را داشت که اینجانب کارشناسی زبان و ادبیات فارسی را انتخاب کردم.


7-اُنس با قرآن مجید چه اثری در زندگی شخصی شما داشته است؟

سراسر زندگی اینجانب پر است از لطف و عنایت پروردگار متعال، در لحظه لحظه زندگیم تنها یارو یاروم خداوند متعال و ائمه اطهار (ع) بوده است و همه موفقیت‌های خودم را از جانب خداوند متعال می‌دانم.


8-به جز تحقیق قرآن آیا در رشته های دیگر قرآنی مانند حفظ و قرائت هم فعالیت می کنید؟

بله قرائت ترتیل نیز علاقه فراوانی دارم و در زمینه حفظ فعالیت چندانی نداشته ام.


9-مقدمات یک قرائت خوب چیست؟

مقدمات یک قرائت خوب همانطور که، اما خامنه‌ای مدظله العالی نیز چندین بار در جمع قاریان و حافظان سفر کرده اند تدبر و حضور قلب در معانی آیات قرآن و آشنایی با اصول قرائت می‌باشد، قاری باید خود را در محضر خداوند متعال و ائمه اطهار (ع) احساس کند و با حضور قلب و تدبر قرائت نماید.


10-آیا شما جلسات قرآنی برگزار میکنید که جوانان و نوجوانان از آموزه های قرآنی بهره مند شوند؟

تا چند سال پیش بصورت مداوم در دارالقران شهرستان اردبیل و تبلیغات اسلامی اردبیل تدریس داشته ام و داوری بسیاری از مسابقات استان را انجام داده ام، اما اکنون به جهت مشغله کاری فراوان فرصت تدریس و توفیق آنرا نداشته ام.

11-اساتید شما چه کسانی بودند؟

در طول دوران تمرین تحقیق قران کریم به راهنمایی اساتید قرانی استان از قرائت قراء مصری مثل استاد عبدالباسط تقلیدی تمرین فراوان داشته ام سپس با گذشت زمان ترکیبی از قرائت استاد شحات انور و سایر اساتید قرائت می‌نمایم و رشته تحقیق قرآن یک رشته تمرینی است هر چقدر تمرین بیشتری داشته باشید به همان قدر قرائت موفق خواهید داشت.


12-در پایان اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید؟

دوستان و همکاران قرآنی را به انس بیشتر با قرآن و حضور گسترده در مسابقات قرآن دعوت می‌نمایم و استدعا دارم در هر سنگری که خدمت می‌نمایند حامی واقعی اسلام و قرآن باشند و مدافع واقعی خون شهدای اسلام و انقلاب باشند؛ و همواره خواهشمندم اینجاب را نیز در لحظات معنوی زندگی خوایش و تقرب به خدای متعال فراموش ننماید و التماس دعا دارم.

گفتگو : سید ساجد یعقوبی "سردبیر خبرگزاری بسیج اردبیل"

ارسال نظرات