خبرهای داغ:
در همایش بزرگ رابطین پدافند غیر عامل مدارس استان قزوین مطرح شد:
معاون فرهنگی سازمان غیرعامل کشور عنوان کرد: رویکرد پدافند غیر عامل، آمادگی برای روز مبادا در مقابل حمله دشمن است
کد خبر: ۸۹۹۲۴۹۲
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین در همایش رابطین فعال پدافند غیرعامل مدارس استان که با حضور محدث معاون پیشگیری و حفاظت فیزیکی مرکز حراست کشور، محبی معاون فرهنگی سازمان غیرعامل کشور، سالار قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین و جمعی از مسوولان اداره کل آموزش و پرورش و رابطین فعال پدافند غیرعامل مدارس استان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه شهید رجایی برگزار شد.
محبی معاون فرهنگی سازمان غیرعامل کشور در این همایش بیان کرد: دفاع یک امر جامع شامل دفاع عامل و غیر عامل است و شما رابطین، منتقل کننده هر دو عامل به جوانان و نوجوانان هستید.
وی گفت: اگر کتاب آمادگی دفاعی را مطالعه کنیم بخش عمده ای به انتقال فرهنگ دفاع مقدس اختصاص یافته است و تربیت نسلی که باید با فرهنگ انقلاب بزرگ شود از وظایف شما رابطین پدافند غیر عامل است.
معاون فرهنگی سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: در حوزه دفاع مسلحانه ایران در جامعه جهانی در جایگاه خاصی قرار دارد و این امر به برکت خون هزاران شهیدی است که در دفاع مقدس جان شیرین خود را تقدیم انقلاب کردند.
محبی عنوان‌کرد: شما رابطین پدافند غیر عامل، با ذکر مصادیق شیرین دفاع مقدس روحیه دفاعی را به دانش آموزان منتقل می کنید و اگر امروز جوانان ما پای انقلاب ایستاده اند، نتیجه تربیت شما بزرگواران است.
وی افزود: پدافند غیر عامل یعنی دفاع غیر نظامی و غیر مسلحانه. یعنی دفاع بدون سلاح در مقابل یورش دشمن. شیوه و رویکرد جنگ ها از حالت سنتی به تمام حوزه های زندگی بشری وارد شده و در واقع جنگ وارد حوزه سایبری، زیرساخت ها و تمام حوزه ها شده و در واقع حوزه های جنگ ها تغییر کرده است.
معاون فرهنگی سازمان غیرعامل کشور اضافه کرد: تمرکز دشمن به فضاهایی که برای جوانان اهمیت دارد گرایش یافته است و بر همین اساس در فضاهای مجازی تمام تلاش خود را برای جذب جوانان به کار بسته است.
محبی یادآور شد: سازمان پدافند غیر عامل متولی رصد به عنوان چشم بینا و پایش تهدیدات دشمن در کشور است باید ببینیم در کدام حوزه مورد تهدید هستیم سپس با برنامه ریزی آن را به سازمان های مربوطه انتقال دهیم.
وی مطرح کرد: مصونیت از حمله دشمن، از جنس پیش از عمل است و اقدامات ما باید مانند واکسنی قبل از اقدام دشمن، برای مصونیت از حملات احتمالی دشمن در هر حوزه ای انجام شود.
معاون فرهنگی سازمان غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: پدافند غیر عامل چندین کارکرد اساسی دارد که شامل بازدارندگی، استقرار خدمات غیر ضروری و ارتقا پایدار ملی است.
محبی در خصوص بازدارندگی عنوان کرد: بازدارندگی یعنی طوری خود را به دشمن نشان دهیم که دشمن بداند اگر به ما حمله کند از بین خواهد رفت.
وی همچنین در مورد استقرار و ارتقا پایداری ملی گفت: در خصوص استقرار خدمات غیر ضروری باید تدابیری بیندیشیم که قبل از زمان بحران پیش بینی برای استقرار تمام خدمات انجام شود. و در خصوص ارتقا پایداری ملی
کاری انجام دهیم که در صورت حمله دشمن، مردم توانایی دفاع از خود را داشته باشند.
معاون فرهنگی سازمان غیرعامل کشور بیان کرد: نقش آموزش و‌پرورش این است که جوانان مملکت را با اشتیاق تربیت کند تا در صورت حمله دشمن، در راه دفاع از میهن به سرعت بسیج شوند.
محبی در ادامه افزود: وظایف سازمان پدافند غیرعامل باید به سطح جامعه از طریق سازمان های فرهنگ ساز از جمله آموزش و پرورش، صدا و سیما و فرهنگ و ارشاد انتقال یابد و دانش آموزان در تمام مقاطع باید با فرهنگ پدافند غیر عامل آشنا شوند.
وی اظهار کرد: یکی از فضاهای مشکل ساز، شبکه های مجازی و از جمله تلگرام است که تهدیدات اقتصادی زیادی را برای ما به همراه دارد. این تهدیدات جدید به ما گوشزد می کند که فضاهای تهدید جدید را بشناسیم.
معاون فرهنگی سازمان غیرعامل کشور اضافه کرد: رسوخ فرهنگ غربی در کشور نهایتا خروجی به نام ‌دفاع کمتر از کشور را به همراه دارد. اگر سن ازدواج بالا می رود، اگر نگاه ما به کاهش جمعیت نگاه اقتصادی است بسیار مضر است و فرهنگ غربی که آورده هایی را به همراه داشته موجب تضعیف نگاه دفاعی ما شده است.
محبی یادآور شد: مهمترین رویکرد پدافند غیر عامل، آمادگی برای روز مبادا در مقابله با حمله دشمن است.
وی تصریح کرد: ما هر آنچه که به جامعه بخواهیم منتقل کنیم باید به دانش آموزان که مدیران فردای این کشور هستند بیاموزیم و در همین زمینه دوجلد کتاب برای دختران اول و دوم دبستان تالیف شده که به زودی در اختیار آنها قرار می گیرد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها