در مرحله فینال اولین دوره لیگ اینترنت اشیا ایران که در حاشیه سومین کنفرانس و نمایشگاه تخصصی اینترنت اشیا ایران برگزار گردید دو تیم دندونک و HealthCope از دانشگاه کردستان موفق به کسب مقام‌های برتر شدند.
کد خبر: ۸۹۹۲۵۲۶
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سومین کنفرانس و نمایشگاه تخصصی اینترنت اشیا ۲۴ بهمن‌ماه الی ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۶ در تهران محل نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران- بوستان گفتگو برگزار شد.

سومین کنفرانس تخصصی اینترنت اشیا با هدف بررسی آخرین وضعیت و روند سرمایه گذاری در توسعه خدمات مبتنی بر IoT در بخش‌های مختلف اقتصاد و صنعت کشور و همچنین بررسی چالش‌ها و ارایه راهکار‌های کاربردی در جهت رفع آن‌ها برگزار شد.

در مرحله فینال اولین دوره لیگ اینترنت اشیا ایران که در حاشیه سومین کنفرانس و نمایشگاه تخصصی اینترنت اشیا ایران برگزار گردید دو تیم دندونک و HealthCope از دانشگاه کردستان در کنار ۸ تیم راه یافته به مرحله فینال با هم به رقابت پرداختند.

در پایان رقابت‌ها تیم دندونک متشکل از دانشجویان زانیار قادری و نیما رحمانی رتبه دوم رقابت‌ها را کسب کرد و تیم HealthCope متشکل از دانشجویان محسن ابراهیم زاده، خسرو اکبری، محمدحسین ذنوبی و محمود موسی زاده با توصیه و نظارت مستقیم نصرالله جهانگرد معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به منظور طی مراحل پایانی ایده و تولید محصول نهایی تحت حمایت مجموعه آیوتیک قرار گرفت.

نیما رحمانی یکی از اعضای تیم دندونک در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کُرددانش اظهار داشت: اینترنتِ اشیاء (Internet of Things) یا IOT مفهومی جدید در دنیای فناوری و ارتباطات است، به صورت خلاصه "اینترنت اشیاء" فناوری مدرنی است که در آن برای هر موجودی (انسان، حیوان و یا اشیاء) قابلیت ارسال داده از طریق شبکه‌های ارتباطی، اعم از اینترنت یا اینترانت، فراهم می‌گردد، در حالت کلی می‌توان گفت: اینترنت اشیا شبکه‌ای از اشیاء فیزیکی تعبیه شده با قطعات الکترونیکی، نرم افزار، سنسور‌ها و اتصالات است تا آن‌ها توسط تبادل اطلاعات با تولید کننده، اپراتور و یا دستگاه‌های دیگر قادر به ارائه ارزش و خدمات بیشتر باشند.

وی افزود: در سومین فروم اینترنت اشیا ایران، شرکت‌ها و نهاد‌های تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز دور هم جمع شدند تا بتوانند مسیر ورود و پیشرفت IoT در ایران را تسریع بخشند و چالش‌های جدی بهره‌برداری از این انقلاب و تحول فناورانه را در پنج موضوع هوشمندسازی خدمات شهری، حمل و نقل، انرژی، خدمات مالی (بانک و بیمه) و همچنین خانه هوشمند بوسیله پیاده سازی فناوری‌های IoT به صورت ویژه‌ای بررسی و در راستای رفع آن تلاش کنند.

این دانشجوی مخترع دانشگاه کردستان گفت: در این رقابت که ۱۰ تیم منتخب از استان‌های مختلف کشور حضور داشتند، هر تیم ۵ دقیقه فرصت ارایه طرح و ایده خود را داشت و داوران هم در مدت ۳ دقیقه می‌توانستند سوالات خود را مطرح کنند.

نیما رحمانی تصریح کرد: من و دوستم زانیار قادری با طرح دندونک در این دور از مسابقات شرکت کردیم، دندونک تلاش می‌کند کودکان را به مسواک زدن ترغیب کرده و به آن‌ها نحوه صحیح مسواک زدن را آموزش دهد.

این مخترع کردستانی ادامه داد: دندونک داری گجتی است که روی مسواک قرار میگیرد و به محض استفاده کودکان از مسواک، یک بازی همراه با موزیک روی مسواک اجرا می‌شود که باعث علاقه کودکان به مسواک زدن و سرگرم شدن آن‌ها تا پایان مسواک زدن می‌شود.

وی یادآور شد: در کنار ارائه توضیحات کامل در مورد طرح,، چون توانسته بودیم خیلی سریع نمونه اولیه ایده خود را بسازیم باعث جلب نظر داوران شدیم و تیم دندونک توانست مقام دوم این رقابت‌ها را کسب کند.

گفتنی است مرتبط بودن هر دو ایده تیم‌های اعزامی دانشگاه کردستان به حوزه سلامت مورد تحسین جهانگرد معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت و ایشان پس از مراسم اختتامیه دقایقی را برای شنیدن صحبت‌های اعضای تیم HealthCope اختصاص دادند و حمایت خود را از این طرح اعلام کردند.
 
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات