برگزاری نخستین همایش ملی «وقف و علم و فناوری» در ۹ اسفند/ وجود 33 موقوفه مرتبط با علم و فناوری در مشهد

دبیر اجرایی همایش ملی وقف و علم و فناوری از برگزاری همایش ملی «وقف و علم و فناوری» در ۹ اسفندماه سال جاری در دانشگاه فردوسی مشهد خبر داد و گفت: در مشهد ۳۳ موقوفه داریم که به سمت علم و فناوری جهت دهی شده‌اند.
کد خبر: ۸۹۹۲۵۳۲
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، جعفر زارع؛ دبیر اجرایی همایش ملی وقف و علم و فناوری با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی وقف و علم و فناوری در ۹ اسفندماه سال جاری در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: مدت ۳ سال است که روزی را به نام وقف و علم و فناوری در تقویم داریم.

وی افزود: شاهد سیر بلوغ در مفهوم علم و فناوری هستیم و در سال ۹۱ در راستای جهت‌دهی موقوفات به سمت نیاز‌های روز جامعه با همکاری سایر کمیته‌های همیاری و سازمان اوقاف و امور خیریه پیش رفتیم و تمام اتفاقات موثری که در کشور در این خصوص شاهد هستیم، نتیجه این تلاش است.

دبیر اجرایی همایش ملی وقف و علم و فناوری با اشاره به اینکه در این موضوع به سرمایه انسانی نیاز داریم و نمی‌توانیم تمام بودجه‌ها را بر دوش دولت بیندازیم، تاکید کرد: مردم از مفاهیم وقف استفاده و سرمایه‌های انسانی را تقویت کنند.

وی با بیان اینکه در مشهد ۳۳ موقوفه داریم که به سمت علم و فناوری جهت‌دهی شده‌اند، خاطرنشان کرد: محور‌های همایش تبیین ضرورت توسعه وقف علم و فناوری، بهبود نظام مدیریت وقف علم و فناوری، الگوی توسعه و اجرایی‌سازی گفتمان وقف علم و فناوری و نقش علم و فناوری در احیاء و ارتقای بهره‌وری موقوفات است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار