نخستین سوگواره «اربعین در آیینه رسانه» با همکاری بسیج رسانه استان ،خانه مطبوعات،و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با حضور اهالی رسانه استانهای ایلام، خوزستان و کرمانشاه در هتل زاگراس برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۲۶۰۱
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵

به گزارش  بسیج رسانه خبرگزاری بسیج، این سوگواره با همکاری بسیج رسانه استان ، خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با حضور اهالی رسانه استانهای ایلام ، خوزستان و کرمانشاه رییس سازمان بسیج رسانه ایلام

ومدیرکل ارشاد اسلامی استان و رییس خانه مطبوعات استان در هتل زاگراس برگزار شد.  

 

پس از فراخوان ۱۲۷ اثر از اهالی رسانه سه استان ایلام، خوزستان و کرمانشاه در نخستین سوگواره اربعین در آیینه رسانه دریافت شد که در نهایت ۱۴ اثر برگزیده شدند.

بیانیه سوگواره بدین شرح است : 

ن والقلم و ما یسطرون 

بیانیه هیأت  داوران ”نخستین  سوگواره اربعین در آیینه ی رسانه ” 

با عنایت خداوند متعال  و به همت مسؤلان و اهالی فرهنگ و رسانه ی استان ایلام، نخستین سوگواره ی اربعین در آیینه ی رسانه ویژه ی استان های ایلام،کرمانشاه،خوزستان با مشارکت جمعی از اصحاب قلم، مطبوعات و خبرگزاری ها به پایان رسید. در این راستا هیأت داوران  با رعایت انصاف و وجدان اخلاقی نسبت به رتبه بندی آثار ارسالی  طی چند مرحله اقدام نمود. 

در بررسی آثار، تلاش شد حتی المقدور با لحاظ  دیدگاه های صاحب نظران دانش رسانه،درنهایت دقت، بی طرفی و منطبق بر اصول حرفه ای  روزنامه نگاری  قضاوت شود  تا با تکیه بر عدل و منطق  و در پرتو توسل  به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین(ع) آثار شایسته معرفی شوند. 

بدین منظور آثار به صورت کدگذاری شده و بدون نام صاحب اثر یا رسانه ، بررسی شدند. 

بدیهی ست  بهترین ها در این عرصه ، افراد و رسانه هایی هستند که همواره در اندیشه ی اعتلای حرفه‌ی شریف روزنامه نگاری‌اند; به واقع تمامی شرکت کنندگان  این سوگواره  که در راه انعکاس سیره ی سیدالشهدا (ع) و تعمیق فرهنگ اربعین حسینی قلم زده اند، مقبول  و مورد عنایت  پیشگاه حضرت حق اند. 

اما بررسی آثار نشان می‌دهد که لازم  است به خبرنویسی مبتنی بر اصول و ارزش‌های خبری  توجه بیشتری صورت گیرد و فعالیت در این عرصه مستلزم وجود آموزش های حرفه‌ای روزنامه نگاری می‌باشد. 

در پایان از برگزیدگان تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات