محسن جعفری گفت: انقلاب اسلامی ایران چه از نظر جنس و چه از نظر روش با تمام انقلاب های دنیا تفاوت شایانی دارد.
کد خبر: ۸۹۹۲۶۰۴
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴

به گزارش بسیج رسانه خبرگزاری بسیج، رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان، با بیان اینکه پیروی از ولایت فقیه راز ماندگاری انقلاب اسلامی ماست، گفت: انقلاب اسلامی ایران چه از نظر جنس و چه از نظر روش با تمام انقلاب های دنیا تفاوت شایانی دارد.

  منطقه گیلان، محسن جعفری، رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان در همایش «رسانه و انقلاب اسلامی» که به همت سازمان بسیج رسانه و سازمان بسیج اساتید استان در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، با بیان اینکه در دهه چهارم انقلاب اسلامی قرار داریم، اظهار کرد: انقلاب ما یک انقلاب مردمی برخاسته از متن جامعه بود که به رهبری معمار کبیر انقلاب شکل گرفت.

وی دهه فجر را جداکننده گذشته ایران از آینده آن دانست و افزود: در پرتو انقلاب اسلامی از یک نظام 2500 ساله شاهنشاهی با آن فضای سیاسی و خفقان به عدالت اجتماعی، آزادگی و برابری انسان ها رسیدیم و مردم توانستند بر سرنوشت خودشان تاثیرگذار باشند.

این مقام مسئول، انقلاب اسلامی را یک انقلاب دموکراتیک برگرفته از متن مردم دانست و تصریح کرد: دشمن در طی 40 سال اخیر با تمام توان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیرنگ کرده و تمام فشارها را از طریق تحریم های ظالمانه در حوزه های مختلف سیاسی، علمی و فرهنگی علیه کشور ما به کار برده، اما یکدلی، اتحاد و یکصدایی مردم چه در زمان امام و چه در زمان رهبری، همه نقشه ها را خنثی کرده است.

جعفری، با بیان اینکه پیروی از ولایت فقیه راز ماندگاری انقلاب اسلامی ماست، گفت: انقلاب اسلامی ایران چه از نظر جنس و چه از نظر روش با تمام انقلاب های دنیا تفاوت شایانی دارد و دشمن با طرح هایی همچون انقلاب رنگین و کودتای مخملین نتوانسته نظام ما را براندازی کند، اما امروز اثرگذاری رسانه یک اثرگذاری بی بدیل است.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان، با اشاره به نقش آفرینی رسانه ها در حوزه معرفی انقلاب در همه ابعاد، متذکر شد: رسانه اثرگذارترین ابزار در جامعه جهانی کنونی است و لذا می تواند از طریق دریچه دوربین، نشریات مکتوب و مجازی و صدا و سیما منعکس کننده فعالیت ها و دستاوردهای انقلاب باشد.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی و مالی در اختیار امپراتوری رسانه ای غرب قرار دارد، خاطرنشان کرد: رسانه های غرب به مخاطب خدمت نمی کنند، بلکه می خواهند براساس الگوی از پیش تعیین شده افکار مخاطبان را هدایت و تغییر ذائقه ایجاد کنند.

جعفری، ادراک، ذهن و قلب را حوزه نفوذ دشمن دانست که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و عنوان کرد: نفوذ در حوزه جنگ نرم معنا می یابد و رسانه مهمترین ابزار دشمن در جنگ نرم است لذا این فرصتی است برای ما تا بتوانیم از این ابزار به درستی استفاده کنیم و دستاوردهای انقلاب را به همه نشان دهیم.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال القای یاس و ناامیدی در جامعه ماست، یادآور شد: قبول داریم که همه چیز مطلوب نیست، اما نگاه دشمن بزرگنمایی لکه های سیاه است تا جامعه ما را فرتوت نشان دهد و از نشاط و پویایی دور کند. سینمای هالیوود و تمام رسانه های غربی در این زمره قرار دارند.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان، از خبرنگاران خواست قلمی شرافت مندانه، پویا و فعال داشته باشند و اظهار کرد: امروز رسانه می تواند منشا تحول، رشد، تعالی و اصلاح جامعه باشد و با نقد منصفانه و سازنده به کمک مسئولان نظام بیاید.

ارسال نظرات