تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان تا پایان سال در مجلس

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به برطرف شدن ایرادات مطرح شده از سوی شورای نگهبان گفت: این اشکالات با حضور دبیر شورای نگهبان برطرف و لایحه تا پایان سال در مجلس به تصویب وبخشی از آن در سال ۹۷ اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۹۲۶۱۷
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به افزایش 10 درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی (سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره)) در سال 97  اظهار کرد: این موضوع هم تکلیف قانون برنامه ششم و هم در بودجه 97 دولت تاکید شده است.

وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت لایحه حمایت از حقوق معلولان اظهار کرد: پس از تصویب این لایحه در مجلس و ارسال آن به شورای نگهبان و در ادامه اعلام ایرادات از سوی شورای نگهبان، این ایرادات با حضور  دبیر شورای نگهبان بررسی شده و به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شده تا ما بتوانیم تا پایان سال این قانون را در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسانیم.

محسنی بندپی بیان کرد: نمایندگان مجلس مصمم به تصویب لایحه اشاره شده هستند و این در حالی است اتفاق نظر خوبی برای حمایت از افراد دارای معلولیت در مجلس وجود دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: در لایحه بودجه 97 دولت، اعتبار لازم برای اجرای این قانون در سال 97 پیش بینی نشده بود و بر همین اساس سازمان بهزیستی رایزنی را فراکسیون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در مجلس شورای اسلامی،رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و رئیس مجلس شورای اسلامی انجام داده تا رقمی برای اجرا شدن بخشی از این قانون در بودجه 97 پیش بینی شود.

وی افزود: پرداخت حق پرستاری برای  نگهداری افراد دارای معلولیت، تعهدات بیمه پایه در حوزه‌های توانبخشی از مواردی است که در سال آینده اجرا خواهند شد.

محسنی بندپی تصریح کرد:550 هزار از مددجویان تحت پوشش بهزیستی و یک میلیون و 600 هزار نفر نیز از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) از ابتدای سال 97 افزایش 10 درصدی مستمری خود را از دریافت خواهند کرد.

ارسال نظرات