نبود مکان مناسب برای حوزه علمیه خواهران مه‌ولات

رئیس حوزه علمیه خواهران شهرستان مه‌ولات اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران شهرستان مه ولات ۳ سال است در یک منزل مسکونی اداره می‌شود و چون کلاس‌ها در منزلی مسکونی برگزار می‌شود در شرایط سختی به سر می‌بریم.
کد خبر: ۸۹۹۲۶۳۳
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
میترا اصغر زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ در خصوص تعریف حوزه علمیه خواهران اظهار داشت: حوزه علمیه نامی است که به مراکز آموزشی دینی در جهان اسلام به ویژه در میان شیعیان اطلاق می‌شود و این نهاد علمی دارای کارکرد‌های آموزشی –تربیتی و مدیریتی است که در گستره ملی وفرا ملی فعالیت دارد واکنون مهم‌ترین حوزه‌های علمیه شیعه در شهر‌های قم ونجف ومشهد می‌باشد.

وی  در خصوص راه اندازی حوزه علمیه خواهران در مه ولات گفت: در سال ۱۳۹۳ حوزه علمیه خواهران فیض آباد فعالیت خود را در زمینه آموزشی دروس حوزوی ودر مقطع کارشناسی آغاز کرده است و در حال حضر تعداد ۵۰ نفر طلبه در پایه‌های پیش نیاز و اول تا سوم و اساتید مشغول به تحصیل و تدریس می‌باشند.

وی با بیان اینکه وضعیت حوزه علمیه خواهران شهرستان در حال حاضر در یک منزل مسکونی اداره می‌شود، اظهار داشت: وضعیت حوزه علمیه خواهران به لحاظ مذهبی جایگاه ویژه وخوبی در سطح شهرستان دارد و از استقبال خوبی در این چند سال برخوار بوده است، اما به لحاظ مکانی، چون در منزلی مسکونی کلاس برگزار می‌شود در شرایط سختی به سر می‌بریم.

این مسئول درباره انتظارات مردم از حوزه علمیه خواهران اظهار داشت: طبق نظر ولایت فقیه کسانی که این لباس را پوشیدند و در این مسلک وارد شدند بی‌تردید وضع ویژه‌ای دارند و مردم توقعات بیشتری دارند و نسبت به این‌ها نظر تیزتر و دقیق‌تری هست. انتظار مردم این است که حوزه‌ها سطح توقعات جامعه را ارزیابی کنند و معقول و غیر معقول این توقعات را بشناسند و برای آن‌ها برنامه ریزی کنند تا بتوانند توقعات جامعه ومردم را پاسخگو باشند.

وی افزود: از مسئولین شهرستان انتظار داریم مکانی در شأن طلاب خواهر و هم چنین تبلیغ و شناسیت بیشتر حوزه علوم دینی جهت جذب نیرو‌های خلاق وا ستفاده بهینه از مبلغین در برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و آموزشی شهرستان در اختیار حوزه علمیه خواهران قرار دهند.

اصغرزاده در خصوص برنامه‌های جدید خود برای تحول حوزه تصریح کرد: برای ارتقاء سطح دانش علمی و دینی طلاب از لحاظ کمی وکیفی به روز کردن طلاب با انواع نرم افزار‌های مورد نیاز جامعه در دستور کار قرار داده و ترویح فرهنگ دینی را همچنین جایگزینی علوم دینی در مناسبت‌های مذهبی در جایگاه واعظ و مداحان کرده ایم.

وی کمبود‌های حوزه علمیه را اینگونه بیان کرد وگفت: به لحاظ مکانیت حوزه، مشکلاتی هست که با کمبود کلاس و خوابگاه مواجه هستیم و هم چنین به لحاظ نیرو مبلغین فارغ التحصیل در سطح شهرستان به دلیل اشتغالات در اداره‌های دیگر و یا اشتغالات خانوادگی حضور فعالی در حوزه ندارند.

وی به ثمرات حوزه علمیه خواهران اشاره کرد و اظهار داشت: ثمرات این حوزه وجود افراد موثر در سطح جامعه، مبلغ دینی و الگویی مناسب در محیط خانواده واجتماع بوده است.

این مسئول با بیان اینکه  سطح‌هایی در حوزه علمیه خواهران این شهرستان تدریس می‌شود، افزود: در حال حاضر پذیرش و تدریس سطح یک وسطح دو از پایه‌های نهم ودیپلم بالاتر را در حوزه با حضور اساتید مجرب در حوزه داریم.

رئیس حوزه علمیه خواهران مه ولات در رابطه با خروجی این حوزه یادآور شد: افتتاح این حوزه علمیه از سال ۹۳ بوده وانشالله در ۲ سال آینده اولین خروجی مدرسه علمیه حضرت زینب (س) شهرستان مه ولات را خواهیم داشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار