برادر خلبان هواپیمای ATR72 به بیان ویژگی های شخصیتی کاپیتان فولاد پرداخت و به فرود اضطراری هواپیمای او در یکی از اتوبان های شوروی سابق اشاره کرد.
کد خبر: ۸۹۹۲۶۹۴
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج به نقل از صبح زاگرس برادر خلبان هواپیمای ATR72 درباره شخصیت کاپیتان فولاد گفت:  بنده خودم را در غم همه خانواده های جانباخته شریک می دانم، آرزوی تسلی خاطر برای همگان دارم.

وی بیان کرد: برادر من انسانی رزمنده بود، سالها در هوانیروز در زمان جنگ تحمیلی خدمت می کرد، سالهای سال نیز بعنوان معلم خلبان بود، سپس بعد از جنگ وارد ناوگان حمل و نقل هوایی کشور شد، همیشه اهل نماز و روزه بود، هیچ وقت ادعایی نداشت، به معنای واقعی کلمه یک انسان وارسته بود،نمازش حتی در‌کشورهای اروپایی قضا نمی شد، وی سابقه ۴۲ سال پروازداشت، با تمام هواپیماهای سبک و سنگین پرواز انجام داده بود.

برادر کاپیتان فولاد گفت: در شرکت های مختلف داخلی با هواپیمای مختلف پرواز داشت ، ۳ سال در خط هوایی هند بودند و اطراف خط استوا پروزا می کردند، همیشه مهارت و توکل زیادی داشتند.
در پاسخ سئوال ما که می گفتیم دیگر باید بازنشسته شوی، می گفت: می ترسم این هواپیماها رو رها کنم و برای مردم مشکلی پیش بیاید و دوست دارم توانم را در اختیار مردم قرار دهم.

وی افزود: جایگاه همه جانباختگان متعالی است، هر وقت به برادرم می گفتم می گفتم کار پر استرسی است، به آیه ۷۸ سوره نسا اشاره می کرد و می گفت: ببنید قرآن دارد می گوید هرجا باشید هرچند در جاهای مختلف باشید مرگ مرا فرا می گیرد، چه بهتر که این مرگ در راه کمک به مردم باشد.

فولاد اطهار کرد: چندین بار در پروازهایش مشکل بوجود آمد، در یکی از آنها که مربوط به سال ۵۷ بود در حالیکه مجروح داشت بدلیل قفل شدن فرامین هیدرولیک وارد شوروی سابق شد و هواپیماهای شوروی بهش دستور نشست دادند، نهایتا با مهارت خاصش در عشق آباد شوری در اتوبانی که  خودرو ازش عبور می کرد، هواپیما را نشاند و مجروحانش را تخلیه کرد؛ شوروی ها فکر کردند شاید کار ایشان اطلاعاتی است اما نهایتا گروهی از وزارت خارجه به عشق آباد رفتند و آنها را توجیه کردند.
 نهایتا همانجا هواپیما را تعمیر کردند و در همان اتوبوان عشق آباد به سمت وطن بازگشت.

وی افزود: بارها اشکالات فنی بوجود می آمد اما خودش مشکلات را حل می کرد و نمی گذاشت مسافران این مشکل را متوحه شوند، یکبار هم در سال ۹۲ همین هواپیما را با یک موتور نشاند. در همان پرواز مدیر فرودگاه یاسوج بعنوان مسافر حضور داشت.

برادر کاپیتان فولاد بیان کرد: تمام جانباختگان عزیزان ما بودند، همسر خلبان فولاد گفتند من نه تنها عزادار همسرم هستم بلکه عزادار همه کسانیکه عزیزان خود را در این سانحه از دست دادند، هستیم و در غمشان شریک هستیم،برای همگی شان صبر مسئلت داریم .

وی به برخی شایعات در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: بعضی اوقات در فضای مجازی برخی گمانه زنی ها باعث ناراحتی همه مردم داغدار می شود، تقاضا دارم مردم به این شایعات توجه نکنند و اخبار را از منابع موثق دنبال کنند.

فولاد در پایان گفت: برادر من ۱۷۹۰۰ ساعت پرواز شبانه روزی داشته است و بیش از ۴۰۰ بار به یاسوج آمده است و برگشته است. یکی از خلبانان ماهر کشور بوده است. وی استاد خلبان بود و همیشه جز نفرات برتر بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات