سردار قربانی:

انتقال معارف دفاع مقدس به عنوان یک رسالت بر عهده پیشکسوتان دفاع مقدس است

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز تفکر و اندیشه شهدا در اقصی نقاط جهان ریشه کرده و آزادی خواهان جهان اسلام با بهره­‌گیری از این تفکر در برابر جهان استکبار ایستاده‌­اند. لذا ضرورت دارد تا یادگاران دفاع مقدس خاطرات و تاریخ این دوران طلائی را به عنوان یک رسالت به آیندگان منتقل کنند.
کد خبر: ۸۹۹۲۷۰۹
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  به مناسبت فرارسیدن بیست و چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید «رمضانعلی عامل» فرمانده تیپ امام جعفر صادق (ع) و در آستانه فرارسیدن بیست و سومین سالگرد شهادت سردار شهید «حسن عامل» فرمانده گردان زرهی لشکر 5 نصر، مراسم گرامیداشتی با حضور سردار سرتیپ پاسدار «مرتضی قربانی» از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده معظم شهدا در مسجد زینبیه (س) مشهد برگزار شد.

سردار قربانی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: دنیا با همه تجهیزات و توان خود به بدنه شیعه هجوم آورده تا پرچم حضرت سیدالشهدا (ع) را که در دنیا برافراشته شده را پایین بیاورد.

وی افزود: علی‌رغم اینکه در طول تاریخ، دشمنان اسلام در پی نابودی اسلام و انقلاب اسلامی بوده ­اند و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکردند اما به حول و قوه الهی با شکست مواجه شده­اند.

فرمانده دفاع مقدس خاطرنشان کرد: لازم است برای خنثی کردن توطئه‌­های دشمنان، جوانان امروز این کشور در محافل و مجالسی که به یاد شهدا برگزار می­ شود شرکت کنند و با رشادت­‌ها و دلاوری‌های مردم این مرز و بوم آشنا شوند.

قربانی در بخش دیگری از سخنانش با بازخوانی عملیات­ های ثامن­ الائمه (ع)، طریق ­القدس، بیت ­المقدس تصریح کرد: بعد از فتح خرمشهر، همه دنیا حمایت خود را از صدام آغاز کرد. برای نمونه، باید به کمک 45 هزار میلیارد دلاری عربستان سعودی به صدام برای بازسازی ارتش بعث اشاره کرد.

وی تأکید کرد: هر چند که جهان در مقابل انقلاب اسلامی قد علم کرده بود اما ما به واسطه اتصال­مان به حق تعالی، در این جبهه نابرابر سربلند و پیروز شدیم. بنا به اعتراف فرماندهان ارتش بعث، کشته‌های عراق در جنگ ایران و عراق پنج برابر شهدای ایران است.

قربانی گفت: در سال­‌های ابتدایی دفاع مقدس، فرماندهان عالی جنگ به این فکر افتادند که برای شکست دشمن در جبهه‌های نبرد و پذیرش توان نظامی جمهوری اسلامی از سوی عراق، چند عملیات بزرگ را طراحی کنند. عملیات «خیبر» یکی از این عملیات­ ها بود.

مشاور رئیس ستاد کل نروهای مسلح ابراز داشت: عملیات «خیبر» در سوم اسفندماه 1362 با رمز مبارک «محمد رسول (ص)» آغاز شد. در این عملیات محور «الصخره» به سردار شهید عامل واگذار شد.

وی ادامه داد: صبح روز عملیات به سمت جاده خندق حرکت کردیم. قبل از ما سردار شهید «عامل» منطقه مأموریتی خود را پاکسازی کرده بود. من وقتی به همراه دیگر فرماندهان خراسانی به منطقه رسیدیم متوجه حضور نیروهای تازه نفس عراقی در آنجا شدم. در همین حین تیر به سر شهید عامل اصابت کرد. من بر بالین این شهید والامقام حاضر شدم و سر او را روی زانو گذاشتم و وی را صدا کردم اما او در حال جان دادن بود و در نهایت به شهادت رسید که پیکر مطهرش را برای روی پد عراقی‌­ها گذاشتم که بعد از ساعتی به عقب انتقال داده شد.

قربانی یادآور شد: شهید عامل در حالی که 22 سال سن داشت و محافظ حضرت امام (ره) بود اما در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا کرد و در کسوت فرماندهی گردان و فرماندهی تیپ به مصاف با دشمنان اسلام پرداخت و در عمق 50 کیلومتری خاک عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرمانده دفاع مقدس گفت: دنیا بسیج شده بود تا نظام مقدس جمهوری اسلامی را سرنگون کند، اما اخلاص و ولایت­ پذیری رزمندگان ما باعث شد تا سردار قادسیه به زباله ­دان تاریخ سپرده شود و شهدای ما همچون ستارگانی پر نور در آسمان بدرخشند و دنیا از سیره عملی آنها استفاده کند. امروز شاهد آن هستیم که تفکر و اندیشه شهدا در اقصی نقاط جهان ریشه کرده است و آزادی خواهان جهان اسلام با بهره­ گیری از این تفکر و الگو قرار دادن آن در برابر جهان استکبار ایستاده­ اند و دشمنان اسلام را به زانو در آورده ­اند، لذا ضرورت دارد تا یادگاران دفاع مقدس خاطرات و تاریخ این دوران طلائی را به عنوان یک رسالت به آیندگان منتقل کنند.

قربانی ادامه داد: اگر عمل شهدا صالح و کلامشان طیب نبود امروز شاهد موفقیت­ های ایران اسلامی نبودیم. ما نیز باید برای پیشبرد اهداف خود نیت­ های خود را خالص کنیم.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان خاطرنشان کرد: جوانان ما در معرض تهاجم دیجیتالی و فضای مجازی دشمنان اسلام هستند و ما پیشکسوتان دفاع مقدس اگر می­ خواهیم از شفاعت شهدا برخوردار شویم باید تاریخ دفاع مقدس را به نسل امروز منتقل کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار