لفاظی ترامپ در کنگره محافظه‌کاران آمریکا؛

با شعار مرگ بر آمریکا نمی‌توان پایبندی ایران به برجام را تایید کرد

رئیس جمهور آمریکا در ادامه لفاظی های خود گفت با شعار مرگ بر آمریکا نمی‌توان پایبندی ایران به برجام را تایید کرد.
کد خبر: ۸۹۹۲۷۳۴
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با حضور در گردهمایی سالانه محافظه‌کاران آمریکا (CPAC) به بیان دستاوردهای خود در مدت زمان حضورش در کاخ سفید پرداخت و به محافظه‌کار بودن خود و دولتش افتخار کرد.

ترامپ در ابتدای سخنرانی خود در این گردهمایی به عنوان یکی از دستاوردهایش به تایید نکردن برجام اشاره کرد و گفت: ما طی سال گذشته توافق "فاجعه‌بار" هسته‌ای ایران را تایید نکردیم. وقتی آنها (ایران) شعار «مرگ بر آمریکا» می‌گویند، چطور پایبندی آنها را (به برجام) تایید کنیم؟!

رئیس جمهور آمریکا با تاکید بر اقدام متقابل در حوزه‌های مختلف گفت: ما نشان دادیم که کسانی که با ما رفتار بدی دارند ما هم با آنها رفتار بدی داریم و کسانی هم که با ما رفتار خوبی داشته باشند ما هم با آنها خوب رفتار می‌کنیم.

وی همچنین درباره شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تصریح کرد: ما اورشلیم (قدس) را به رسمیت شناختیم. تمام روسای جمهور قبلی آمریکا گفتند این کار را انجام می‌دهند اما به وعده خود عمل نکردند. زمانیکه می‌خواستم تصمیم خودم را درباره اورشلیم اعلام کنم، بسیاری به من توصیه کردند این کار را انجام ندهم اما من به وعده خودم عمل کردم.

دونالد ترامپ به نقش ارتش آمریکا اشاره کرد و گفت: ما باید ارتش قوی داشته باشیم چون اگر ارتش قوی نداشته باشیم امنیت نداریم. علاوه بر این طی سالهای گذشته همیشه به دنبال بازسازی کشورهای دیگر بودیم؛ کشورهایی که خودشان پول کافی برای این کار دارند، اما اکنون تصمیم گرفته‌ایم که کشور خودمان را بسازیم.

وی افزود: ما برای تحقق اهداف خود به جمهوری‌خواهان بیشتری در کنگره نیاز داریم. اکنون افرادی در کنگره حضور دارند (دموکرات‌ها) که به صورت گروهی علیه ما رای می‌دهند.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به حادثه خونین دبیرستان داگلاس در ایالت فلوریدا گفت: نوجوانی که هفته گذشته در دبیرستان فلوریدا دست به کشتار دانش‌آموزان زد، یک بیمار روانی بود. تعجب می‌کنم که چطور با توجه به شواهدی که وجود داشت، قبل از ارتکاب این کار با او برخورد نشد؟! ما برای جلوگیری از تکرار حوادث تیراندازی در آمریکا پیشنهاد مسلح کردن معلمان را مطرح کردیم اما نه معلمانی که تاکنون دست به اسلحه نبرده‌اند!

وی با تاکید بر مبارزه با جرم و جنایت در آمریکا بیان داشت: کاهش میزان جرایم برای دولت من یک اولویت است. ما خلافکاران و باندهای تبهکار را پشت میله‌های زندان می‌اندازیم یا آنها را از کشورمان به بیرون پرت می‌کنیم!

دونالد ترامپ در ادامه سخنرانی خود بار دیگر به انتقاد از قوانین مهاجرتی آمریکا از جمله مهاجرت زنجیره‌ای و مهاجرت از طریق لاتاری (قرعه‌کشی) پرداخت و گفت: قوانین مهاجرت ما آنقدر بد است که حتی زمانیکه برخی از این حیوانات وحشی (اشاره به مهاجران خلافکار) را دستگیر می‌کنیم دوباره مجبوریم آنها را آزاد کنیم. قوانین مهاجرتی فعلی ضدامنیت است. اما دموکرات‌ها اکنون به جای اینکه به نفع آمریکایی‌ها عمل کنند در کنگره به نفع مهاجران مبارزه می‌کنند.

وی خطاب به حاضران  تصریح کرد: شما باید تلاش کنید تا در انتخابات امسال کنگره، جمهوری‌خواهان بیشتری انتخاب شوند تا بتوانیم مشکلات مهاجرتی و خیلی مسائل دیگر را حل کنیم.

رئیس جمهور آمریکا با تاکید بر حضور مهاجران شایسته در آمریکا گفت: کشورهای خارجی بهترین شهروندان‌شان را به ما نمی‌دهند. مطمئن باشید. من می‌خواهم کسانی وارد آمریکا شوند که شایستگی آن را داشته باشند. همچنین می‌خواهم کسانی به آمریکا بیایند که ما را دوست داشته باشند، ارزش‌های ما را دوست داشته باشند و بتوانند به اقتصاد این کشور کمک کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات