حجت الاسلام ملایی در نشست گفتمان انقلابی حوزه مهدیه ناحیه مرکزی یزد:
حجت الاسلام ملایی در نشست گفتمان انقلابی پایگاه حضرت رقیه (س) حوزه مهدیه ناحیه مرکزی یزددر تشریح نقش زنان در به ثمر رسیدن انقلاب اظهار داشت: نا امیدی در معرفت و توسل به حضرت زهرا (س) راه ندارد.
کد خبر: ۸۹۹۲۷۵۸
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و ایام شهادت حضرت زهرا (س) نشستی با موضوع گفتمان انقلابی در مسجد امام حسن (ع) پایگاه حضرت رقیه (س) حوزه مهدیه ناحیه مرکزی یزد برگزار شد.
حجت الاسلام ملایی در این نشست در تشریح نقش زنان در به ثمر رسیدن انقلاب به مقاومت و ایستادگی زنان با الگو گرفتن از حضرت زهرا (س) و زینب (س) اشاره نمود و افزود:در زمان رزیم صهیونیست و استکبار فقط مردان در میدان حاضر نبودند و زنان با بستن چادر به کمر و فرزند به دوش ایستادگی و مقاومت نمودندو با محبت پیامبر اکرم (ص) و حضرت زهرا (س) گفتمان انقلاب را دنبال نمودند.
وی با یادآوری وجود زنان و دختران شهیده بسیاری که به خاطر ایستادگی و دفاع از ولایت و ارزش‌های معنوی نظام و انقلاب جان خود را از دست داده اند، اذعان داشت:حضرت فاطمه (س) با این عظمت و بزرگی با بیان اینکه حضرت علی (ع) بر من ولایت دارد تا پای جان از شوهر خود در زمانی که ایشان را با دستان بسته به مسجد می‌بردند دفاع نمود و آن‌ها با تازیانه دست فاطمه (س) را به عقب راندند. حضرت فاطمه (س) نگاهش به حضرت علی (ع) بود که طبق خواسته ایشان عمل نمایند و ولایت به همین معناست.
سخنران نشست با اشاره به سخنان پیامبر اکرم (ص) خطاب به حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه "یا علی (ع) آنچه را که فاطمه (س) بدان امر می‌کند را انجام بده و آنچه که حضرت فاطمه (س) می‌گوید از جانب خداست، تصریح کرد: بخش اعظم پیروزی‌های بدست آمده را مدیون زحمات مادران هستیم و اگر مادران در تربیت فرزندان خود تلاش نکرده بودند ما نمی‌توانستیم همچین نظامی را داشته باشیم.
وی در آخر به جایگاه عظیم خواهران اشاره نمود وبا تاکید بر قدر دانستن این جایگاه اظهار داشت: نا امیدی در معرفت و توسل به حضرت زهرا (س) راه ندارد؛ و ما باید محبت حضرت زهرا (س) را که در دل خود ایجاد نموده ایم را در وجود فرزندان خود نهادینه نماییم واگر ما اکنون پای خود را جای پای حضرت زهرا (س) بگذاریم به آنچه که خواسته و آرزوی آن را داریم خواهیم رسید.
ارسال نظرات