خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ گفت: جهادگران بسیجی ساخت و مرمت 58 طرح فنی و عمرانی را در مناطق محروم کبودراهنگ انجام داده‌اند.
کد خبر: ۸۹۹۲۸۷۵
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸

اجرای 58 طرح فنی و عمرانی توسط جهادگران بسیجی در مناطق محروم کبودراهنگبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ محمود بداغی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی سپاه ناحیه کبودراهنگ اظهار داشت: بسیج سازندگی شهرستان کبودراهنگ با هدف خدمات رسانی به محرومان از ابتدای سال، برنامه‌های متعددی را اجرا کرده که از مهم‌ترین آن‌ها حضور 3 هزار و 100 نفر از بسیجیان در مناطق محروم است.

وی افزود: جهادگران بسیجی ساخت و مرمت 58 طرح فنی و عمرانی را در مناطق محروم کبودرآهنگ انجام داده‌اند.

فرمانده سپاه کبودراهنگ تأکید کرد: این طرح‌ها شامل ساخت 8 باب منزل مسکونی برای محرومان با مشارکت کمیته امداد، ساخت و مرمت حسینیه، ساخت پایگاه‌های مقاومت بسیج، مرمت، بهسازی و نقاشی 16مدرسه، ساخت غسالخانه روستایی، محوطه‌سازی وجدول‌گذاری گلزار شهدا و اعزام تیم‌های پزشکی و درمانی به مناطق محروم شهرستان از مهم‌ترین فعالیت‌های این گروه جهادی بوده است.

وی بیان کرد: گروه‌های جهادی از قشرهای مختلف بسیج مساجد و محلات، دانش‌آموزی، دانشجویی، جامعه زنان، مهندسان کشاورزی، کارمندی و بسیج جامعه پزشکی در عرصه‌های مختلف خدمات‌رسانی، عمرانی، فرهنگی و آموزشی، خدمات بهداشتی و سلامت، کشاورزی و مهارتی فعالیت کرده‌اند.

بداغی در مورد برنامه‌های این ناحیه برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیز گفت: برای گسترش فرهنگ اقتصاد مقاومتی وحمایت از تولید واشتغال، بسیج سازندگی با شناسایی کارآفرینان و با پرداخت تسهیلات، زمینه اشتغال 70 نفر را فراهم کرده است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات بسیج سازندگی در حوزه اقتصادی نیز بیان کرد: تشکیل و راه اندازی 4 شرکت تعاونی تولید در زمینه شوری‌جات وترشی‌جات با بهره‌مندی از تسهیلات بسیج سازندگی و همکاری اداره تعاون شهرستان برای افزایش بهره‌وری و کیفیت تولید و حضور در بازار رقابت بدون واسطه از فعالیت‌های بسیج سازندگی شهرستان کبودراهنگ بوده است.

فرمانده سپاه کبودراهنگ تصریح کرد: امسال بیش از 600 فرد جویای کار این شهرستان در دوره‌های آموزش مهارت شغلی که از طرف بسیج سازندگی و با همکاری اداره فنی و حرفه‌ای برگزار شده، شرکت کرده‌اند.

وی گفت: این افراد بنا بر علاقه در دوره‌های طراحی و دوخت لباس، نقاشی روی سفال، پرورش زنبورعسل، دام و طیور و قارچ خوراکی، دوخت چرم و کشت زعفران شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات