قائم‌مقام صداوسیما مرکز یزد با تأکید بر لزوم رشد و حمایت از گروه‌های هنری ارزشی و انقلابی تصریح کرد: در کنار مخاطب پسند بودن، آثار هنری باید در خدمت تعالی جامعه و رشد ارزش‌ها باشند.
کد خبر: ۸۹۹۲۸۸۹
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ حجت الاسلام سید محمدجواد صداقت کشفی در کارگاه «هنر زیبا» در جشنواره ادبی هنری رویش، با اشاره به‌سختی کار‌های هنری و تأثیر شور و علاقه در ادامه فعالیت در این عرصه، گفت: مقوله مهمی مثل هنر ارزش تحمل سختی‌ها را دارد و فرد هنرمند در جامعه دارای ارزش است.
قائم‌مقام صداوسیما مرکز یزد با تأکید بر اهمیت وجود گروه هنری سالم در راستای خلق آثار ارزشمند، تصریح کرد: وجود گروه هنری کارآمد و ارزشی تأثیر به سزایی در کار هنری دارد و در صورت عدم وجود این‌گونه گروه‌ها، اعتماد متقابل از بین رفته و فضای نامناسبی به وجود خواهد آمد که درنهایت به جایگاه و ارزش واقعی هنر و هنرمند صدمه وارد خواهد کرد.

این کارشناس مسائل سینما با اشاره به اهمیت مطالعه و تأثیر بالایی که این مهم در کنار ذوق هنری ذاتی در رشد و موفقیت یک هنرمند دارد، اظهار داشت: مطالعه مناسب در این راستا توانمندی فرد را به‌طور چشمگیری افزایش خواهد داد.

صداقت کشفی بهره‌گیری مناسب از اخلاق در هنر و فعالیت‌های هنری را امری مهم و قابل‌توجه دانست و عنوان کرد: هنر باید اخلاق مدار باشد و در این عرصه به‌ظاهر افراد و حواشی نباید بیش از انداز پرداخته شود.

این پژوهشگر نمونه کشوری با اشاره به بیانات شهید آوینی پیرامون موضوع هنر و رسانه، یادآور شد: تأثیر فیلم‌سازی به وجود فیلم‌ساز بستگی دارد و اگر هنرمند فردی خودساخته باشد، مانند نور عمل می‌کند؛ لذا باید از درون مشتعل شد و از عمق وجود درد تعالی جامعه و رشد ارزش‌ها را داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه آثار هنری همچون فیلم باید مخاطب پسند بوده و ارزش‌های موجود را تکریم کند، یادآور شد: در بسیاری از موارد دیده می‌شود که اجرا هنری است؛ اما محتوی و زمینه هنری و مطلوب نیست؛ لذا محتوا باید در راستای اهداف و تعالی جامعه و از طرفی نوع اجرا نیز باید در جهت سلیقه و ذائقه مخاطب حرکت کند.

این کارشناس مسائل سینما در ادامه افزود: توصیه می‌شود آثار و فیلم‌های پاکی ساخته شود که مخاطب پسند نیز باشند و از ادبیات پاک نیز مورد توجه قرار بگیردند که مخاطب از آن لذت ببرد؛ و در چنین شرایطی است که یک اثر هنری، اثری ارزشمند است.

قائم‌مقام صداوسیما مرکز یزد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون سرگرمی مطلق و تأثیر آن بر غفلت انسان‌ها، یادآور شد: نباید هیچ‌چیز در راستای سرگرمی مطلق باشد، که دست آورد آن غفلت انسان‌ها خواهد بود؛ لذا فعالیت‌ها باید آگاهی‌بخش و هوشیار کننده باشد.

صداقت کشفی آگاهی بخشی را از دیگر ارکان مهم دانست و یادآور شد: اگرچه در فیلم از واژه سرگرمی استفاده نمی‌کنیم، لیکن جاذبه در فیلم یک عنصر اصلی به شمار می‌آید.

این کارشناسی فرهنگی در پایان با اشاره به کار بسیار ارزشمند جشنواره ادبی هنری رویش در راستای شکوفایی استعداد‌های دانشجویان استان یزد، بیان داشت: این جشنواره در راستای توانمندسازی دانشجویان و شکوفایی خلاقیت آن‌ها با بهره‌گیری از حداقل امکانات موجود دست‌به‌کار بزرگ و ارزشمندی زده است که می‌تواند تأثیر بالا و مفیدی را در جامعه دانشجویی استان داشته باشد.
ارسال نظرات