جانشین نماینده قوه قضاییه در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از وجود ۷۰ هزار کولبر در کشورمان خبرداد وگفت: از این تعداد ۲۰ هزار نفر آن در کردستان هستند.
کد خبر: ۸۹۹۲۹۰۲
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  حسن بابایی، در یازدهمین جلسه اصلی کمیسیون برنامه زیری، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، گفت: در کشورمان ۷۰ هزار نفر کولبر داریم که از این تعداد ۲۰ هزار نفر آن ساکن استان کردستان هستند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه اکثر کولبران سرپرست خانوار هستند می‌توان گفت: در کشورمان ۳۰۰ هزار نفر معیشت آن‌ها از طریق کولبری تامین می‌شود.

جانشین نماینده قوه قضاییه در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وضعیت استان کردستان را از لحاظ اقدامات مرزبانی و انتظامی مطلوب خواند و گفت: در این استان کمتر پرونده‌ای تشکیل شده که ماموران اقدام به تیراندازی به کولبران کرده باشند مگر اینکه بحث امنیتی بوده باشد.

وی اظهارداشت: در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور براساس منویات مقام معظم رهبری اولویت مبارزه با قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای است نه کولبران.

بابایی با اشاره به اینکه حفظ امنیت کشور در اولویت قراردارد، خاطرنشان کرد: قطعا اگر جنس ممنوعه همراه کولبران نباشد، نباید به آن‌ها تیراندازی شود.

وی با بیان اینکه آراء مربوط به پرونده‌های قاچاق باید حتمیت داشته باشد نه اینکه منتج به برائت شود، بیان کرد: به همین دلیل بکارگیری قضات ویژه رسیدگی کننده به پرونده‌های قاچاق در دادگاه و دادسرا در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهارداشت: ۶ پرونده مهم ملی قاچاق کالا و ارز در کردستان داریم که برای تعدادی از آن‌ها رای صادر شده است.

جانشین نماینده قوه قضاییه در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد: برای پرونده ۶۰۰ هزار دلاری حکم صادر شده است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات