همایش «ازدواج سالم راهی به سوی ارتقای سبک زندگی جوانان» در دانشگاه پیام نور مرکز سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۳۰۱۵
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، صبح امروز همایش «ازدواج سالم راهی به سوی ارتقای سبک زندگی جوانان» با حضور ریس دانشگاه، اساتید گروه روانشناسی، مسوولین واحد سلامت مرکز بهداشت سنندج، کارشناس رسمی معاونت اجتماعی بهزیستی استان کردستان و جمعی از دانشجویان در محل سالن همایش دانشگاه پیام نور مرکز سنندج برگزار شد.

دکتر یعقوب احمدی رئیس دانشگاه پیام نور مرکز سنندج در این همایش اظهار کرد: اکنون نظام خانواده بحرانی‌ترین دوران خود را در طول تاریخ طی می‌کند.

یعقوب احمدی با بیان اینکه ساختار‌ها دچار مشکل هستند خطاب به دانشجویان عنوان کرد: متاسفانه ساختار‌ها اجازه نمی‌دهند روابط بین دو نفر مبتنی بر آن موردی که صریح و صحیح است باشد و خیلی از نگفته‌ها در ارتباط بین دو نفر در آستانه ازدواج پشت پرده مخفی و تا بعد از ازدواج ناگفته خواهد ماند.

در ادامه این همایش سامرند سعیدی معاون مرکز بهداشت شهرستان سنندج اذعان کرد: در ازدواج پنجره جدیدی رو به هر دو طرف گشوده می‌شود که ضرورت دارد انتخاب با بینش و آگاهی شروع شود تا نتیجه مطلوبی حاصل گردد.

سامرند سعیدی تصریح کرد: جامعه‌ای پیشرفت خواهد کرد که خانواده شاد و خوشبخت در آن زندگی کند.

مسوول واحد سلامت روانی و اجتماعی مرکز بهداشت سنندج، اظهار داشت: انسان‌ها در مسیر زندگی سه انتخاب شامل رشته تحصیلی، انتخاب شغلی و انتخاب همسر دارند که ورود به دوره بزرگسالی معمولا با انتخاب شغل و همسرهمراه است.

ارسلان احمدی به نکات مهم در تصمیم گیری برای ازدواج سالم گریزی زد و گفت: بر اساس اصل تناسب هر اندازه فرد از لحاظ شرایط مادی، تحصیلی فرهنگی و شخصیتی با هم تناسب داشته باشند، ازدواج موفق تری را خواهند داشت.


مهران شریفی کارشناس رسمی معاونت اجتماعی بهزیستی استان کردستان در ادامه این همایش بیان کرد: ازدواج یک پیوند قراردادی میان دونفر به منظور رفع نیاز‌های عاطفی، جسمانی و روانی است که در این راستا نیاز به کسب آموزش است.

مهران شریفی با بیان اینکه طلاق یک فرایند فردی نیست بلکه یک مسئله اجتماعی است، ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی پدیده طلاق، بزهکاری، رواج فساد و آسیب‌های روحی و روانی فرزندان طلاق را در بر می‌گیرد.

استاد گروه روانشناسی دانشگاه پیام نور سنندج، اظهار داشت: ازدواج یک فرایند و کشش جسمی، روحی و روانی و فراهم کردن شرایط اجتماعی برای ایجاد یک رابطه سرشار از تفاهم و رشد و بالندگی است.

اسدالله ویسی در پایان همایش خطاب به دانشجویان عنوان کرد: فرهنگ ازدواج آگاهانه مبتنی بر شناخت متقابل را باید هم خود داشته باشیم و هم به دیگران منتقل کنیم.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات