مقیمی گفت: در طول این پروژه از کاشت تا تولید و عرضه محصول علاوه بر اشتغال زایی برای چندین نفر از جوانان مزرعه برای هفت خانوار نیز در عنبر آباد کرمان و قم به صورت تمام وقت و یا پاره وقت اشتغال زایی شد.
کد خبر: ۸۹۹۳۰۲۸
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

محمد مقیمی بسیجی جهادگر و عضو گروه جهادی فدائیان عدالت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با اقدامات خود در روستاهای محروم جنوب کرمان اظهار داشت: جنوب کرمان یکی از مناطق محروم کشور است که بسیاری از روستاهای آن کپرنشین و فوق العاده محروم بوده و مردم خون گرم و مهمان نوازی را در خود جای داده که به خاطر کوتاهی مسئولان از امکانات اولیه زندگی مانند آب آشامینی، برق مناسب، مسجد، حمام و نان شب و دیگر امکانات محروم هستند.

این بسیجی جهادگر در ادامه افزود: بنده به عنوان یک طلبه جهادی فعال در این مناطق که از نزدیک با این وضعیت اسفناک مواجه شدم مدت زیادی در این اندیشه بودم که در راستای محرومیت زدائی این روستاها کسب و کاری رواج دهم تا هم خود مردم به لحاظ درآمد توانمند شوند و هم از این درآمد بتوان امکانات عمومی روستا را ارتقا داد.

عضو گروه جهادی فدائیان عدالت بیان کرد: در این راستا گزینه های متعددی مطرح شد تا اینکه خداوند گزینه کشت " لوفا" را سر راه بنده قرار داد.

وی در توضیح این مطلب عنوان کرد: لوفا گیاهی یک ساله ، بالارونده و از خانواده کدوئیان است که مناسب آب و هوای نیمه گرمسیری است و میوه آن بعد از بلوغ کامل تبدیل به اسفنج شده که از آن محصولات متعددی از جمله لیف گیاهی، اسفنج ظرفشوئی، کفی صندل، فیلتر، عایق و ده ها محصول صنعتی و دستی خلاقانه دیگر تولید می شود.

این طلبه جهادگر بیان کرد: در طول این پروژه از کاشت تا تولید و عرضه محصول علاوه بر اشتغال زایی برای چندین نفر از جوانان مزرعه برای هفت خانوار نیز در عنبر آباد کرمان و قم به صورت تمام وقت و یا پاره وقت اشتغال زایی شد.

وی گفت: به لطف خداوند و با توجه به موفیت آمیز بودن این طرح در حال توسعه این کسب و درآمدو ترویج کاشت گیاهان دارویی مناسب اقلیم منطقه هستیم اما به دلیل مواجه شدن با مشکلات مالی و تحت تاثیر قرار گرفتن درس و زندگی بنده شدیدا به حمایت مالی نیاز دارم و امیدواریم با حمایت مسئولان مربوطه گام های بلندتری برای کاهش درد فقر و محرومیت از مستضعفین این منطقه بردارم.

مقیمی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از ارگان ها تلاش کرده اند تا این فعالیت جهادی را بنام خود به ثبت برسانند. علاوه بر این گزارش های کذب نیز همچنان ادامه دارد؛ بعد از آن این بار کشاورزی است که می خواهد کشت این گیاه را به نام خود ثبت کند تا وام صد میلیونی و امتیاز و... بگیرد.

 

ارسال نظرات