تیم رباتیک دانشگاه کردستان جواز حضور در مسابقات جهانی رباتیک ۲۰۱۸ ترکیه را کسب کرد
کد خبر: ۸۹۹۳۰۳۱
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، یکی از اعضای تیم رباتیک دانشگاه کردستان گفت:در سومین دوره مسابقات رباتیک شیراز اپن جام پایتخت جوانان جهان اسلام، تیم رباتیک دانشگاه کردستان موفق به کسب مقام اول لیگ جنگجو ۳۰ کیلوگرم و مقام دوم لیگ جنگجو ۱۵ کیلوگرم شد و جواز حضور در مسابقات جهانی رباتیک ۲۰۱۸ کشور ترکیه – استانبول را کسب کردیم.

سومین دوره مسابقات رباتیک شیراز اپن جام پایتخت جوانان جهان اسلام با حضور ۳۲۷ شرکت کننده در قالب ۱۷۳ تیم از ۳۵ کشور جهان اسلام ۱۹ الی ۲۱ بهمن ماه سال ۱۳۹۶ در شیراز برگزار شد.

مسابقات شیراز اپن در لیگ‌های فوتبالیست، جنگجوی ۱.۵ کیلوگرم، جنگجوی ۳ کیلوگرم، جنگجوی ۱۵ کیلوگرم، جنگجوی ۳۰ کیلوگرم، مسیریاب ویژه، مسیریاب دانش‌آموزی، مسیریاب ساده، اختراعات و ابتکارات، دنیای نور، شبیه‌سازی دوبعدی برگزار شد که تیم رباتیک «کورد یونی» از دانشگاه کردستان هم در این دوره از مسابقات شرکت کرد.

تیم رباتیک «کورد یونی» تیمی متشکل از ۱۰ دانشجوی بومی دانشگاه کردستان از جمله سید آریان حسینی، نیما رحمانی، آرمان توکلی، سید پوریا قادری، پرهام قادرمرزی، کسری ارج، کسری قوامی، اردوان محمددوست، محمد سلیمان پور و زانیار قادری است.

دانشجویانی که شش نفر آن‌ها در رشته مهندسی مکانیک، سه نفر آن‌ها در رشته مهندسی صنایع و یک نفر در رشته مهندس کامپیوتر در دانشگاه کردستان مشغول به تحصیل هستند.

نیما رحمانی یکی از اعضای تیم رباتیک دانشگاه کردستان اظهار داشت: حدود چهار ماه برای فاز تحقیقات و در نهایت فاز اجرایی ربات‌های جنگجو ۱۵ و ۳۰ کیلوگرم وقت صرف کردیم البته با هزینه‌ای حدود ۸ میلیون تومان هم برای ساخت و هم برای اسکان و حضور در مسابقه، آن هم با حمایت‌های دانشگاه کردستان و شهرداری سنندج که اینجا جا دارد از حمایت‌های شهردار سنندج نهایت تشکر و احترام را داشته باشیم.


وی افزود: در سومین دوره مسابقات رباتیک شیراز اپن جام پایتخت جوانان جهان اسلام، تیم رباتیک دانشگاه کردستان موفق به کسب مقام اول لیگ جنگجو ۳۰ کیلوگرم و مقام دوم لیگ جنگجو ۱۵ کیلوگرم شد و جواز حضور در مسابقات جهانی رباتیک ۲۰۱۸ کشور ترکیه – استانبول را کسب کردیم.

این دانشجوی دانشگاه کردستان گفت: هدف ما این است که این تیم فقط به این ۱۰ نفر ختم نشود بلکه هر کدام از ما سفیری باشیم برای اینکه علم رباتیک را در داخل استان بسط و گسترش دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه رباتیک رشته‌ای متشکل از چند علم از جمله کامیپیوتر، الکترونیک، مکانیک، صنایع و ... است هدف ما این است که به دانشجویان رشته‌های مورد استفاده در علم رباتیک یاد دهیم که چطور می‌شود با همکاری و همراهی هم، در حوزه علم رباتیک موفق شد.

نیما رحمانی یکی از مشکلات رباتیک کار‌ها در استان را کمبود قطعات مورد نیاز عنوان کرد و گفت: حتی بعضی اوقات برای تهیه یک پیچ مجبور میشویم آن را از تهران خریداری کنیم و برای تهیه ان زمان و هزینه زیادی را صرف کنیم.

وی در مورد وضعیت علم رباتیک در کردستان گفت: با توجه به اینکه هر سال مسابقات کشوری رباتیک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج برگزار می‌شود، همین باعث ایجاد انگیزه در علاقمندان به علم رباتیک در استان شده است که تلاش خود را برای حضور در این رقابت‌ها و کسب مقام داشته باشند، در کل میتوانم بگوییم وضعیت علم رباتیک در استان کردستان یک فرایند مثبت رو به جلو را در پیش گرفته است و افراد علاقمند زیادی جذب این صنعت شده اند که توانسته اند در کشور و حتی در سطح بین المللی حرف برای گفتن داشته باشند.

نیما رحمانی دانشجوی تیم رباتیک دانشگاه کردستان تصریح کرد:، چون زمینه، بستر، استعداد، علاقمند و مخاطب به علم رباتیک در استان وجود دارد باید مراکز علمی و دانشگاهی بتوانند به این استعداد‌ها به گونه‌ای جهت دهند که بیشترین سود و بازدهی را برای استان داشته باشد، چشم انداز ما این است که یک مجموعه و دپارتمان رباتیک در استان راه اندازی کنیم که افرادی که علاقمند به حضور و فعالیت در این عرصه هستند دور هم جمع شوند و از مهارت و دانش هم برای خلق پروژه‌های بزرگ استفاده کنند، البته یکی از مزیت‌های استان کردستان در حوزه رباتیک، نزدیکی به مرز عراق و ترکیه است و همین باعث ایجاد بستر لازم برای صادرات علم رباتیک به این کشور‌ها می‌شود.

نیما رحمانی افزود: امروز جو دانشگاه‌های ما شبیه یک دبیرستان بزرگ است نه دانشگاه، امروز در دانشگاه‌ها دانشجو نداریم بلکه دانش آموز داریم، امروز اساتید انگیزه لازم را به دانشجویان نمیدهند، دانشجو هم رغبتی برای فراگیری مهارت و تخصص ندارد، فقط مثل دوران دبیرستان یکسری کتاب و جزوه حفظ می‌شود آن هم برای پاس شدن درس‌ها و گرفتن مدرک، مدرکی بدون داشتن ساده‌ترین مهارت و همین می‌شود که آمار بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی بالا می‌رود.

این جوان نخبه کردستانی ادامه داد: براساس برنامه ششم توسعه، دولت دارد به سمت کوچک‌تر شدن پیش میرود و بحث استخدام در سازمان‌های دولتی رو به اتمام است پس جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی ما باید فکر استخدام را از سر بیرون کنند و در عوض باید تلاش کنند به جای اینکه از جایی حقوق بگیرند کسب و کاری راه اندازی کنند که به افراد حقوق بدهند، به نظر من علم رباتیک میتواند بستر و ابزاری برای ایجاد شغل تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاهی باشد.

وی در پایان تاکید کرد: امروز دانشجویان ما باید به دانشگاه به چشم مدرسه نگاه نکنند، نباید در دانشگاه دانش آموز باقی بمانیم، باید دانشجو باشیم، فعال، پویا، به روز، مجهز به دانش روز، مجهز به مهارت و ... , باید در کنار تحصیل که اولویت اول ماست دنبال فراگیری مهارت و تخصص باشیم.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات