خبرهای داغ:
آیت الله علما:

علم و جهاد زمینه سعادت انسان را فراهم می‌کنند

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: پیامبر (ص) فرموده اند که علم و جهاد اگر با هم در انسان پرورش یابد زمینه توجه خداوند و سعادت واقعی انسان را فراهم می کنند.
کد خبر: ۸۹۹۳۰۵۱
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما  در نشست با مسوولان و طلبه های خواهر و برادر شهرستان هرسین اظهار داشت: در این حدیث علم هر دانش مفیدی است که انسان می تواند آن را فرا بگیرد و برای بندگان خداوند نیز سودمند باشد و جهاد نیز به معنای جنگ و ستیز با نفس و هوی و هوس خود است.

 

وی افزود: از ابتدای جوانی تا لحظه ی پیری و وقت وداع با دنیا باید انسان با هوی و هوس خود بجنگد چرا که این هوی و هوس های دنیایی دست از سر انسان برنمی دارند و فقط اشکال آنها عوض می شود.

 

آیت الله علما گفت: مهمترین وظیفه ی هر طلبه ای نیز همین است که این دو ویژگی و سرمایه را در خود پرورش دهد و خداوند نیز زمینه بالاکشیدن او را هم در دنیا و هم اخرت مهیا می سازد و به انسان قدرت و درایت می دهد.

 

وی افزود: امام خمینی (ره) نیز فقط با این دو سرمایه خود یعنی دانش و بینش خود و همچنین تذهیب نفس خود به چنان عظمت و اقتداری رسید که توانست ابرقدرتهای شرق و غرب را مغلوب خود کرد و از اطرافیان امام نقل شده است که امام از ابتدای جوانی خود مراقب تذهیب نفس و تزکیه داشته اند که بهترین الگو برای طلبه ها می باشد.

 

در پایان این نشست حضرت آیت الله علما از روند ساخت حوزه علمیه خواهران هرسین و حوزه علمیه فعال برداران این شهرستان بازدید کرد.

ارسال نظرات