خبرهای داغ:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مطرح کرد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: اکنون دو هزار و ۳۸۰ واحد صنعتی دارای پروانه در استان داریم که ۵۳ هزار و ۸۰۰ نفر در این واحد‌ها شاغل هستند.
کد خبر: ۸۹۹۳۱۱۷
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۲
اشتغال ۵۳ هزار نفر در واحد‌های صنعتی قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمود سیجانی با اشاره به وضعیت صنعت استان قم اظهار کرد: اکنون دو هزار و ۳۸۰ واحد صنعتی دارای پروانه در استان داریم که ۵۳ هزار و ۸۰۰ نفر در این واحد‌ها شاغل هستند، برای احداث واحد‌های صنعتی در استان قم تاکنون چهار هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: عمده واحد‌های صنعتی استان قم در زمینه مواد شیمیایی، مواد سلولزی، صنایع کانی و غیرفلزی، صنایع فلزی و ریخته گری، صنایع غذایی و مواد شوینده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: براساس سند آمایش استان باید واحد‌های صنعتی دانش بنیان، کم آلاینده، دارای بازار مصرف بالا، متناسب با اقلیم قم و دارای اشتغالزایی بالا در استان مستقر شوند تا در آینده شاهد رکود و تعطیلی واحد‌های صنعتی در قم نباشیم.

سیجانی با اشاره به صنایع بومی استان قم اظهار کرد: تولید مبلمان جزو صنایع بومی استان است و در این زمینه ظرفیت زیادی در قم داریم، اکنون ارزش افزوده صنعت مبلمان استان پایین است و امکان افزایش این ارزش افزوده وجود دارد.

وی با بیان اینکه به دنبال استقرار صنایع آلاینده در استان نیستیم ادامه داد: واحد‌های زیادی در استان قم به تولید کفش مشغول هستند که این واحد‌ها اشتغالزایی زیادی دارند و صادرات بسیاری انجام می‌دهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها