ناشر کتاب های آموزشی و کودک:

دلایل تمایل ناشران به تولید کتاب های ترجمه در حوزه کودک و نوجوان

متولی بیان داشت: علت اصلی اقبال ناشران از اینگونه کتاب ها سهولت دسترسی به آن و هزینه کمتر است.
کد خبر: ۸۹۹۳۱۲۸
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رادیو گفت و گو، برنامه "گفت و گوی فرهنگی"  رادیو گفت و گو با موضوع افزایش رغبت ناشران آموزشی و کمک آموزشی به انتشار ادبیات کودک و نوجوان و بررسی دلایل آن با حضور محمدحسین متولی ناشر کتاب های آموزشی و کودک به روی آنتن رفت.  

متولی در ابتدای مطلب و در رابطه با سابقه حضور و نمود ناشران در عرصه کتاب کودک و نوجوان اظهار داشت: در سال های گذشته ناشران آموزشی وجود داشتند که در حوزه کودک و نوجوان نیز کار می کردند اما به دلیل اینکه روش های بازاریابی را به خوبی اجرا نکردند موفق هم نشدند.

این ناشر در حوزه کودک خاطرنشان کرد: البته شاید مخاطبان از ناشری که محصول آموزشی و درسی تولید می کنند انتظار تولید کتبی غیر از آن را ندارند.

متولی تصریح کرد: اخیراً چندین ناشر جوان سرمایه گذاری کردند و با روش های خود در مخاطب شناسی تحولی را در حوزه کودک و نوجوان ایجاد کرده اند.

ناشر کتاب های آموزشی و کودک بیان داشت: ناشران آموزشی که به حوزه کودک و نوجوان ورود کرده اند انگیزه های متفاوتی برای کار خود دارند و البته خروجی های کار آنها هم متفاوت خواهد بود.

وی یادآور شد: در این میان برخی ناشران به بازارهای خارج از کشور فکر کرده و برای آن برنامه ریزی می کنند برخی ناشران موفقیت های بسیار زیادی برای خود کسب کرده اند و حتی جایزه کتاب سال را نیز دریافت کرده اند و برخی از ناشران نیز قوانین کپی رایت را به خوبی رعایت می کنند.

متولی عنوان کرد: آنچه که در این میان برجسته شده تحولی است  که در حوزه کودک و نوجوان ایجاد شده است. ویترین ها در حوزه کودک و نوجوان افزایش یافته و به تبع آن کتاب فروشی ها نیز شرایط اقتصادی بهتری پیدا کرده اند.

ناشر کتاب های آموزشی و کودک در رابطه با دلایل تمایل ناشران به تولید کتاب های ترجمه بیان داشت: این اتفاق مربوطه به سال های اخیر نیست یعنی مسبوق به سابقه است که ناشران حوزه کودک و نوجوان  کتاب های ترجمه را تولید می کردند.

متولی در ادامه مطلب ابراز داشت: علت اصلی اقبال ناشران از اینگونه کتاب ها سهولت دسترسی به آن و هزینه کمتر است.

وی تصریح کرد: عدم رعایت قانون کپی رایت در کشورمان نیز یکی از مسائلی است که به این مشکل دامن می زند و در نهایت موجب لطمه زدن به ادبیات کشور ما خواهد شد.

ناشر کتاب های آموزشی و کودک در پایان مطلب متذکر شد: اگر ناشرانی وجود دارند که کتاب های زرد تولید می کنند اما باید اذعان کنیم که ناشرانی هم وجود دارند که کتاب های با کیفیت و خوبی تولید و منتشر می کنند.  

 

ارسال نظرات