مدرس دانشگاه گفت: استفاده بیش از حد از فضاهای مجازی و تخریب باورها و اعتقادات دینی در شبکه های اجتماعی وضعیت وخیمی برای جوانان و نوجوانان کشور ایجاد کرده که باید برای آن تدبیر کنیم.
کد خبر: ۸۹۹۳۱۳۵
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳

به گزارش بسیج رسانه،علیرضا آل داود در جلسه آشنایی با آسیب های فضای مجازی  گفت: اگر بخواهیم با آسیب های فضای مجازی به صورت کارشناسی مقابله کنیم باید این فضا را بدرستی بشناسیم و با آن آشنا شویم و راهکارهای علمی را نیز بدانیم.

وی بیان کرد: اگر سواد رسانه ای متولیان امور فرهنگی و مبلغان دینی و خانواده ها از فضای مجازی مناسب نباشد نمی توانیم کار موثری انجام دهیم لذا شرکت در کارگاههای آموزشی و تخصصی برای مهارت افزایی در این عرصه ضروری است.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی و استکبار جهانی درصدد است با استفاده از روشهای مدرن و همه ابزارهای رسانه ای در ایمان و اعتقاد جوانان خدشه وارد کند و باورهای آینده سازان را دچار تخریب کند که باید این موضوع را جدی بگیریم.

 

آل داود یادآورشد: شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی در شرایط کنونی ایمان فرزندان ما را نشانه گرفته در حالی که باید ما نیز از این فضا برای ترویج دین و امور مذهبی استفاده کنیم.

فضای مجازی می تواند جامعه ای سکولار ایجاد کند

وی اظهارداشت: گزارش های کارشناسی پلیس و وزارت ارتباطات کشور نشان می دهد اگر فضای مجازی را جدی نگیریم تا ۱۰ سال اینده استکبار قادر است یک جامعه سکولار ایجاد کند که هزینه های زیادی را به نظام تحمیل خواهد کرد.

آل داود اضافه کرد: گفته شده بیش از ۴۵ میلیون نفر از شیعیان در پیام رسان تلگرام جمع شده اند که سرور آن در لندن است و این شرایط به گونه ای است که اداره کنندگان تلگرام می توانند ذائقه سنجی کرده و هدایت افکار عمومی را بر عهده بگیرند که بسیار خطرناک است.

وی گفت: در حال حاضر بیش از هشت هزار کانال الحادی داریم و ما نیز باید در این فضا بتوانیم دین اصیل اسلام را ترویج کنیم و با این وضعیت شرایط بسیار سختی داریم.

حال نوجوانان وخیم است

این مدرس دانشگاه بیان کرد: وقتی نوجوان فعال ما در شرایط کنونی از زمانی که از رختخواب بلند می شود تا زمانی که دوباره به خواب می رود پای تلگرام و اینستا گرام و اینترنت است و در هنگام راه رفتن و در مسیر خانه هم با این ابزار سروکار دارد باید اذعان کنیم که «حال نوجوانان ما وخیم است» و تا دیر نشده باید تدبیر کنیم.

 

وی گفت: هر ایرانی به طور متوسط ۸ تا ۹ ساعت از اوقات روزانه خود را در فضای مجازی سپری می کند در حالی که در اروپا و غرب این میزان حدود ۱۰۹ دقیقه و ۱.۵ ساعت است.

آل داود اضافه کرد: حدود ۷۲ درصد جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال در شبکه های اجتماعی عضویت دارند و ۲۰ میلیون نفر کاربر شبکه مجازی داریم که ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ساعت وقت برای آن صرف می کنند در حالی که میزان عبادت روزانه ما ۱۵ دقیقه نمی شود و این روند نگران کننده است.

وی اظهارداشت: بیش از ۴۰ میلیون گوشی هوشمند در کشور وجود دارد و آنقدر پای اینترنت و گوشی ها و اینترنت هستیم که به انسانهایی چاق و بی تحرک تبدیل شده ایم که سلامت خود را به دلیل کم تحرکی از دست داده ایم و دیگر حال عبادت هم نداریم.

آل داود گفت: باید تا دیر نشده با کمک روحانیون و مبلغان مذهبی مهارتهای حضور و تبلیغ دینی و اطلاع رسانی در شبکه های مجازی برای آگاه سازی جوانان و نوجوانان آشنا شویم و با آسیب های این حوزه مقابله کنیم.

ارسال نظرات