نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفتگو با«بسیچ»:
نکو گفت: این نماینده تصریح کرد: سوء مدیریت متاسفانه یکی از مسائلی است که نه در اینجا بلکه در خیلی از ادارات و شرکت‌های ایران گریبان گیر شده است و شاهد خیلی از ورشکستگی های شرکت های بزرگی ایرانی هستیم.
کد خبر: ۸۹۹۳۲۰۴
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۵

ابراهیم نکو عضو سابق کمیسیون اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره اصل  ۴۴ قانون اساسی با بیان اینکه در تبدیل بخش دولتی به خصوصی تعلل صورت گرفته است گفت: اصل ۴۴ اساسی یکی از مواردی است که در آن کوتاهی کردند با وجود آنکه رهبر معظم انقلاب به اجرایی شدن اصل 44 بسیار تاکید داشتند اما تصور می شود که زیر ساخت ها برای اجرایی کردن این مقوله فراهم نیست.
 
وی افزود: مشکلات اجرایی شدن این قانون، در خصوص وگذاری‌ها بود چراکه یک بخش دولتی به صورت کامل به یک نهاد خصوصی تبدیل می شود. از این رو ما شاهد پیداش نهاد های نیمه دولتی یا نیمه خصوصی هستیم و همواره بخشی از سهام در دست دولت قرار می گیرد. البته مسئله ای از بابت سهام دولتی شرکت ها نیست، تنها مسئله این است که شرکت مورد نظر توسط افراد یا نهاد های خصوصی اداره شود.

این نماینده تصریح کرد: سوء مدیریت متاسفانه یکی از مسائلی است که نه در اینجا بلکه در خیلی از ادارات و شرکت‌های ایران گریبان گیر شده است و عدم مدیریت با ثبات در رساندن هدف مجموعه باعث ضعف‌ها و ورشکستگی‌ها شده است.

ابراهیم نکو عنوان کرد: بخش عمده‌ای که باعث شد دولت‌های روی کار آمده در به سرانجام رسیدن آن ناتوان باشند، تحریم‌های شدید اقتصادی بود که از جانب دشمن به ایران تحمیل می‌شد. رکود، کمبود نقدینگی، تعدیل نیرو‌های فراوان و بسیاری از مشکلات نتوانست بخش خصوصی را بوجود آورد.
ارسال نظرات