خبرهای داغ:
رئیس مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه علمیه:
رئیس مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه علمیه گفت: اقتدا کردن به حضرت فاطمه (س) وابسته به شناخت ایشان و شناخت ایشان وابسته به تحقیق و مطالعه است.
کد خبر: ۸۹۹۳۲۲۵
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
عمل به سبک زندگی فاطمی نیازمند شناخت شخصیت حضرت زهرا (س) است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین حسن رضائی مهر گفت: هرچه معرفت ما به شخصیت و منش حضرت زهرا (س) بیشتر شود، تأسی و اقتدای ما به ایشان هم عاقلانه‌تر و عارفانه‌تر خواهد بود.

وی گفت: برای شناخت چنین شخصیتی کافی است به روایات معصومین و کلام حضرت رسول (ص) توجه کنیم، آنجاکه پیامبر اسلام (صل الله علیه و آله) می‌فرمایند: فاطمه بضعه منی، فاطمه (س) جزئی از وجود من است.

حجت الاسلام والمسلمین رضائی مهر با اشاره به چرایی و چگونگی دست پیدا کردن به سبک زندگی فاطمی ادامه داد: سبک زندگی حضرت زهرا (س) منطبق بر کتاب و سنت بود.

وی افزود: از آنجا که انسان بالفطره کمال جو است وقتی در شخصیت وجودی این بانو اندکی تأمل می‌کند پی می‌برد به اینکه، چون فاطمه زهرا (س) جزئی از وجود پیامبر (ص) است و پیامبر (ص) هم مظهر کمال الهی است پس او هم مظهر کمال است و می‌شود از طریق تأسی به ایشان به کمال رسید و چرائی اقتداء به آن حضرت از طریق کمال طلبی تبیین پذیر است.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات درباره چگونگی عمل به سبک زندگی فاطمی گفت: قدم اول مطالعه درباره سبک زندگی ایشان و قدم بعدی عمل بر اساس این سبک از زندگی است.

وی همچنین به تشریح سبک زندگی سیاسی بانوی اسلام پرداخت و افزود: ایشان فقط به تربیت فرزند و خانه داری مشغول نبودند بلکه در همان سن جوانی شاهکار‌های رفتاری زیادی در حوزه‌های علمی و سیاسی و اجتماعی داشتند.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه علمیه گفت: حضرت فاطمه (س) همان کسی است که در مسجد مدینه در دفاع از دین و ولایت، خطبه خوانده و بدین ترتیب مسئولیت دینی و سیاسی خود را انجام می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی مهر در پایان با اشاره به مردم داری حضرت فاطمه (س) افزود: نقل است که این بانوی معصومه از صبح تا شب دعا می‌کرده، اما تنها در حق اطرافیان و همسایه‌ها، بی آنکه برای خودش دعا کند و یا سه روز غذای خود و فرزندانش را که روزه بوده به همسایه نیازمندش می‌داده که این بهترین روش تربیت فرزندان و آموزش بخشش به آن‌ها است.
ارسال نظرات