جانشین بسیج جامعه زنان در گفت‌و گو با «بسیج» مطرح کرد
بیابانی گفت: موضوع بیکاری یکی دیگر از عوامل ایجاد اعتیاد در زنان است، که با برگزاری کلاس‎های مهارت افزایی و اشتغال زایی، ایجاد اشتغال‌های خانگی سعی در برطرف کردن مشکل خواهیم داشت.
کد خبر: ۸۹۹۳۲۳۵
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
مینا بیابانی جانشین بسیج جامعه زنان کشور در گفت‌و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج در ارتباط با بحث کاهش آسیب اجتماعی مصرف مواد مخدر در حوزه زنان و خانواده عنوان کرد: در این زمینه در دو حوزه پیشگیری، مساعدت به زنان مبتلا به اعتیاد و خانواده‌های معتادان در حال فعالیت هستیم.
وی در ارتباط با شناسایی عوامل آسیب زا در زمینه پیشگیری از اعتیاد بیان کرد: یکی راهکارهایی که می‌تواند به کاهش اعتیاد زنان کمک کند، ازدواج است، که با ایجاد ذهنیت زمان مناسب برای ازداوج در بین مادران و دختران می‎توان شرایط انحراف را کاهش داد.
بیابانی اظهار داشت: با برگزاری برنامه‎های فرهنگی، مشاوره و نشست‌ها، مادران و دختران را آگاه ساخته، تا بتوان از بروز این مشکلات در جامعه کاست.
وی افزود: موضوع بیکاری یکی دیگر از عوامل ایجاد اعتیاد در زنان است، که با برگزاری کلاس‎های مهارت افزایی و اشتغال زایی، ایجاد اشتغال‌های خانگی سعی در برطرف کردن مشکل خواهیم داشت.
بیابانی بیان کرد: با برگزاری برنامه‌های فرهنگی با عنوان مادرانه و خترانه، برگزاری جلسات برای آگاهی بخشی به دختران در حلقه‎های صالحین به افزایش آگاهی دختران با مخاطرات و آسیب‎های ناشی از اعتیاد اقداماتی صورت گرفته است.
وی در ادامه مطلب تصریح کرد: برنامه‎های مادرانه و دخترانه، مادران و دختران را با نحوه تعامل آن‎ها با افرادی که در معرض این آسیب هستند، آشنا کرده، به عنوان مثال مادران را با نحوه برخورد با همسران برای پیشگیری از اعتیاد آن‏ها به مواد مخدر آگاه آگاه خواهیم ساخت.
بیابانی بیان کرد: آگاهی‎هایی نیز در زمانی که پدر، پسر یا دختر خانواده معتاد شده اند، به مادر خانواده به منظور رفتار صحیح با فرد گرفتار شده در بند اعتیاد داده می‎شود، تا منجر به ترک اعتیاد در آن‎ها شود.
وی عنوان کرد: با برگزاری جلسات مشاوره برای افراد معتاد یا افرادی که یکی از اعضای خانوداه آن‏ها به اعتیاد کشیده شده سعی در دور کردن آن‎ها از بلای خانمان سوز اعتیاد داریم.
بیابانی اظهار داشت: افراد معتاد بیکار را با آموزش مهارت وارد چرخه اشتغال کرده، تا درآمد مالی داشته و بتوانند با قدرت بیشتری از این فضا خارج شوند، و نیز دختران و همسران آن‎ها را نیز با آموزش مهارت‎های اشتغال زایی خانگی در منزل آشنا کرده تا بتوانند در نبود همسر منبع درآمدی برای خود داشته باشند.
وی تصریح کرد: در سال 95، حدود 431 نفر آموزش‏های اشتغال زایی داشتند، که از این تعداد 54 نفر وارد چرخه اشتغال شدند و توانستند شغلی دائمی با استفاده ازمهارت‎هایی که به آن‎ها آموزش داده شده، ایجاد کنند.
بیابانی گفت: در سال 96، نیز 1350 نفر آموزش داده شدند، که حدود 105 نفر از این تعداد وارد چرخه اشتغال شدند.
وی عنوان کرد: از ابتدای سال در طرح کرامت به همراه برادران و اقشار مختلف بسیج حضور پیدا کرده، که طرح در شهر فلاورجان استان اصفهان و ملایر استان همدان برگزار شد.
بیابانی در توضیح این مطلب افزود: در این طرح اقداماتی از قبیل شناسایی افراد آسیب زا، قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر، شناسایی خانواده‎های افراد معتاد برای خدمت رسانی به آن‎ها، ایجاد فضاسازی تبلیغی در این دو شهر توسط خواهران بسیجی، دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر به کمک ناجا و تحت پوشش قرار دادن خانواده‏های آن‏ها، هدایت زنان معتاد به کمپ‌های ترک اعتیاد صورت گرفت.
وی در پایان یادآور شد: در اجرای این طرح با مشکلات بودجه ای مواجه شدیم، که تا حدودی توسط خیرین استان همدان و اصفهان کاهش یافت.



ارسال نظرات